Jokko88 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hei! Har bestilt meg denne adapteren. Vil den virke på produkter jeg kjøper fra USA og vil bruke i Norge? Vil utnytte at dollarkursen er lav og kjøpe diverse elektroniske produkter som f.eks barbermaskin. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Det er jo to ting som skal til - at pluggen passer og at utstyret fungerer med vår nettstandard. Du får pluggen til å passe, men det er mye utstyr du kan kjøpe fra USA som bare fungerer på 110V. Har lest innlegg her på forumet om folk som har ødelagt nyinnkjøpt utstyr fordi de ikke visste bedre. Du må sjekke at utstyret kan brukes på 220V - 50 Hz. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Okei, hva trengs for å bruke 110V utstyr? Noe som dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 For en barbermaskin er det sikkert OK. Men man må jo vite strømforbruket på utstyret. F.eks en PC kan ikke fungere med en slik men trenger et vesentlig dyrere adapter. Hvis du skulle kjøpe noe med bare en 60Hz trafo så får du store problemer, den kan bli svært varm og smelte. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Vel det jeg fant ut om den jeg kanskje kjøper er at den skal helst i 120V uttak, om den tåler noe høyere vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå