MyBigMouth Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg bor i nærheten av en nyoppsetning av et hus... Naboen har bestemt seg for å bygge et nytt hus i hagen, og det er jo greit det. Men, om morgenen opplever jeg flere ganger at jeg kommer til stedet der de bygger, så har de steng veien med en gravemaskin/sementbil etc etc, noe som ender i at jeg må ta et lite c-moment av en ryggetur, for så å kjøre en omvei på et par minutter. Jeg går på skole, og har flere ganger oppleved å komme for sent pga dette. Har vært nede flere ganger og spurt om de kan sette opp et skilt når de stenger veien, men da bare nikket de og så dumt på meg, med et hånlig flir... Det er jo helt greit at de bygger huset der, men det er rygginga som blir et problem for meg da jeg må rygge nærmere 100m i oppover bakke, med sving. Jeg klarer det jo, men forbanna irriterende allikevell da jeg bare kunne kjørt andre veien fra å begynne med... De har dessuten klart å fylle veien med småstein pga byggingen, som jeg irriterer meg like kraftig over da steiner fort spretter hit og dit. Hva kan jeg gjøre med dette? De er jo ikke "veivesenet" så de har vell ikke "rett" til å bare stenge veien på den måten... Håper jeg ikke virker urimelig, men det må da være mulig å be om informasjon når veien er stengt... Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Du kan jo beregne noen minutter ekstra, og kjøre omveien hver dag? Så slipper du denne ryggingen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Han har vel ingen rettigheter til å stenge veien uten tillatelse og derunder skiltning, såfremt det ikke gjelder en kortere periode hvor man må dette (f.eks ved flytting av noe), hvor det til en viss grad kan tolereres. Ren parkering er relativt uaktuelt. Ta kontakt med kommunen/politiet og forklar situasjonen, så skal vel dem ta kontakt med utbygger og informere om hva han ikke kan gjøre. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Han har vel ingen rettigheter til å stenge veien uten tillatelse og derunder skiltning, såfremt det ikke gjelder en kortere periode hvor man må dette (f.eks ved flytting av noe), hvor det til en viss grad kan tolereres. Ren parkering er relativt uaktuelt.Ta kontakt med kommunen/politiet og forklar situasjonen, så skal vel dem ta kontakt med utbygger og informere om hva han ikke kan gjøre. Ringte kommunen etter å ha kommet opp for å bli møtt med at de ler meg opp i trynet når jeg lurte på om de kunne sette opp skilt. En av de skulle ta turen opp neste dag. De har vært flinke denne uken, så tror nok de fikk litt refs. Det går jo også på at de må søke kommunen om å stenge veien. Kommunen gir så beskjed videre til drosje, ambulanse, politi, brannvesen om at veien er stengt. Dersom det skjedde igjen fikk jeg streng beskjed om å ringe politiet, for det de holder på med, har de ikke lov til... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Kan i værste fall avgjøre om en ambulanse kommer fram i tide eller ikke ja.. Har vært borti lignende før, og straffen var ganske kjip for han "som_bare_ikke_kunne_gå_de_5_ekstra_meter´ne" Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Kan i værste fall avgjøre om en ambulanse kommer fram i tide eller ikke ja..Har vært borti lignende før, og straffen var ganske kjip for han "som_bare_ikke_kunne_gå_de_5_ekstra_meter´ne" Skjønte ikke helt det svaret der... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det jeg mente var at en tidligere nabo måtte parkere forran døra til huset sitt, og ikke kunne gå de 5 meterene fra den egentlige P-plassen hans.. Blei tatt til slutt, men usikker på straffen han fikk, men siden han fortsatt er sur (2 år siden han blei tatt), så regner jeg med at straffen var kjip nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå