olaola67 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg har et registreringsskjema som benytter felter fra en hovedtabell og 3 oppslagstabeller. Jeg ønsker å ha et registreringsskjema hvor kun 4 av feltene fra hovedtabellen er nødvendig, men da under forutsetning av at det kun er én verdi tilgjengelig i ett av oppslagsfeltene. La oss si at det i skjemaet kun skal la seg velge "Oslo" av alle poststedene i oppslagstabellen tbl_poststed. Hvordan kan jeg ved valg av "Ny post" sørge for at feltet "Poststed" allerede er utfylt med "Oslo" fra oppslagstabellen, og at feltet ikke kan endres under registreringen. Det er forsåvidt ikke nødvendig at selve feltet vises i skjemaet, så lenge verdien "Oslo" følger posten når den lagres... Var det forståelig tro? Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg har et registreringsskjema som benytter felter fra en hovedtabell og 3 oppslagstabeller. Jeg ønsker å ha et registreringsskjema hvor kun 4 av feltene fra hovedtabellen er nødvendig, men da under forutsetning av at det kun er én verdi tilgjengelig i ett av oppslagsfeltene. La oss si at det i skjemaet kun skal la seg velge "Oslo" av alle poststedene i oppslagstabellen tbl_poststed. Hvordan kan jeg ved valg av "Ny post" sørge for at feltet "Poststed" allerede er utfylt med "Oslo" fra oppslagstabellen, og at feltet ikke kan endres under registreringen. Det er forsåvidt ikke nødvendig at selve feltet vises i skjemaet, så lenge verdien "Oslo" følger posten når den lagres... Var det forståelig tro? Har lest og lest på det du skriver, men jeg forstår ikke hva du er ute etter og da kan jeg heller ikke tipse og råde til noe. Kan du skissere et eksempel, med noen tabeller, verdier og ønsket behandling så skal jeg se om jeg kan hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå