Kuldesjokk Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hei. For et par uker siden ville plutselig ikke PC-en min skru seg på lenger, tidligere på dagen hadde jeg spilt litt Call of duty 4 og skrudde av på normal måte, men når jeg skulle skru på igjen reagerte PC-en ikke i det hele tatt. Prøvde å feilsøke, men samme hva jeg tok vekk så funka det ikke, fant ut at HK måtte være feilen, har til og med sendt det inn og nå fått det i retur med melding om at det fungerer, ingen reaksjon nå heller, HK sitt grønne lys lyser (asus a8n32-sli deluxe). Har prøvd jumpstart av PSU også, vifter spinner opp når jeg gjør dette, har ikke fått testet med annen hardware, men skal få testet en ny PSU i kveld/morgen. Noen som vet hva som kan være galt? Ikke nøl med å spørre hvis dere trenger mer info om noe. HW: asus a8n32-sli deluxe Amd 4200+ X2 Twinmos 3200 1024mb (4 stykk, husker ikke nøyaktig navn) Geforce 8800 gt. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er det svart men ingen pip, da har det ofte noe med hdd eller skjermkort å gjøre. Ser at hk har flere bios-oppdateringer, bl.a.: 1- Enhance PCI / PCIE compatibility 2- Support 7900 Series VGA cards 3- Enhance SATA RAID compatibility Har du prøvd clear cmos? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Prøvd med en clear, men ikke fjerna batteriet, men du nevner en ting jeg har glemt, teste en systemhøyttaler!. er forresten et lys på HK, det lyser grønt som det alltid har gjort, så regner med det kun er en HK indikator og ikke hjelper meg ellers. Men skal teste systemlyd i morgen, finner jeg hvertfall ut om det er respons. Lenke til kommentar
Telerion Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Har akkurat samme problem med et Asus A8N-SLI Deluxe - null respons etter harddiskbytte, har feilsøkt alt jeg kan - henger meg på her og følger med tråden din med håp om løsning for begge Lenke til kommentar
Caze Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Prøv med en annen strømforsyning. Selv om du får startet opp PSUen alene er det ikke sikkert at alle rails er 100%. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Har kommentert det jeg også, skal låne en kompis sin, men noen andre muligheter enn dette? Husker jeg rett skal vel HK hvertfall starte opp uansett om det er noe annet enn en vifte koblet til? Isåfall må det jo være PSU... Edit: Til Telerion, harddiskbytte? Du gjorde ihvertfall noe for at det ikke skulle virke mer Endret 21. mai 2008 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Telerion Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Joda, bytta harddisker - men det skal jo en pc tåle. Har ikke fått liv i den etterpå - selv om jeg har skrudd av alt annet enn PSU, RAM og CPU. Har testa PSU seperat, ved jumpstarting starter den opp - hovedkortet har også grønt lys når PSU er tilkobla HK. Har cleara cmos og tatt ut batteri uten effekt. Er litt i tvil om det er hovedkortet eller PSU'en som er synderen, selv om mye peker mot hovedkortet - nokså likt storyen din. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Vel, mitt HK har vært hos komplett der de klarte å kjøre en seksten timers burnin uten noen feil Jeg mistenker en ødelagt rail på PSU. Lyser jo grønt her også, men hvis atx-kabelen eller noe slikt har en dårlig rail klarer det jo ikke starte... Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Da har jeg testa ny PSU, var en defekt rail, blir vel til å bestille ny denne uken da, var på tide Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Et vrak av en NorthQ. Går etter litt mer kvalitet den gangen her, blir nok en corsair eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Telerion Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Skal få teste med en ny PSU selv tror jeg - kan godt være samme problem jeg har. Lenke til kommentar
Telerion Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hadde samme problem ja- funker helt ok med ny PSU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå