fudun Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Tenkte jeg skulle overklokke det nye kortet mitt litt, og da trenger jeg en ny bios, etter det jeg har hørt. Hvilken bios, og hvor finner jeg den? Trenger selvfølgelig også et flasheverktøy med det samme. Er rivatuner fortsatt greit til overklokking, eller burde jeg gå for noe annet? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Tenkte jeg skulle overklokke det nye kortet mitt litt, og da trenger jeg en ny bios, etter det jeg har hørt. Hvilken bios, og hvor finner jeg den? Trenger selvfølgelig også et flasheverktøy med det samme. Er rivatuner fortsatt greit til overklokking, eller burde jeg gå for noe annet? Det skal ikke være noe problem å overklokke skjermkortet ditt, uten å flashe BIOS. Du kan f.eks prøve powerstrip som du kan laste ned fra www.entechtaiwan.com Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Joda, biosen må nok flashes. Fikk denne fila hos en her på forumet da jeg kjøpte Sapphire 9700. (Tar selvfølgelig ikke noe ansvar hvis du fucker opp noe) Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Joda, biosen må nok flashes. Det visste jeg ikke. Trodde det bare var Radeon 9500 BIOS'en som var låst for overklokking Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 hvordan flasher man? Funker dette bioset på Hercules 3dProphet 9700 Pro også? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Husker ærlig talt ikke hvordan jeg gjorde det, og jeg aner ikke om det funker til Pro. Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 For å flashe må du lage en oppstartsdiskett som du kopierer flash programmet og biosen du skal flashe til inn på disketten. For å ta backup av bios skriver du dette(forutsatt at du bruker atiflash): atiflash -s 0 sapp.bin <-- du kan gi biosen din hva du vil av navn, men ikke mer enn 8 tegn. For å flashe til ny bios, skriver du dette: atiflash -f -p 0 navn_på_ny_bios.bin Er det noen som kan verifisere at dette er rett fremgangsmåte? Jeg bruke Saphire 9700 non-Pro Pal to NTSC BIOS. Flashing av bios gjør du på eget ansvar. Dette står ogå i en annen post. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Takker for bra svar, svei nettopp cpu, (pussig, den holdt seg hele tiden under 60 grader) så jeg skal være litt mer forsiktig med skjermkort... Til dere som har dette kortet, hvilke frekvenser har dere kommet opp i med standard kjøling? Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Har hatt kortet på 344/317, men kjører nå på 344/310. Jeg har lest at kortet bør klare 351/325, men jeg kommer ikke til å teste det med det første. Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Men hvor finner jeg bios til mitt Sapphire 9700 Pro... Kan vel ikke bruke den "non-pro"-biosen dere brukte/bruker... eller ? Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Men hvor finner jeg bios til mitt Sapphire 9700 Pro... Kan vel ikke bruke den "non-pro"-biosen dere brukte/bruker... eller ? Skal du nedgradre den til en 9700np? Du kan sikkert få noen her på forumet til å sende deg en np bios slik at du kan låse frekvensene på lavere enn standard verdi. Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Men hvor finner jeg bios til mitt Sapphire 9700 Pro... Kan vel ikke bruke den "non-pro"-biosen dere brukte/bruker... eller ? Har du lastet ned f.eks rivatuner og prøvd å overklokke uten å flashe bios? Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Men hvor finner jeg bios til mitt Sapphire 9700 Pro... Kan vel ikke bruke den "non-pro"-biosen dere brukte/bruker... eller ? Skal du nedgradre den til en 9700np? Du kan sikkert få noen her på forumet til å sende deg en np bios slik at du kan låse frekvensene på lavere enn standard verdi. Nei, hadde ikke planer om å nedgradere, morroman. Derfor jeg skrev: ...mitt Sapphire 9700 Pro... Legg gjerne merke til streken under pro. Men takk likevell for at du spurte. Har du lastet ned f.eks rivatuner og prøvd å overklokke uten å flashe bios? Ja, men jeg vil klokke evt. ødelegge mer... Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hvis du absolutt vil knotte litt med kortet ditt så laster du ned en bios, flasher, overklokker og tester f.eks. 3DMark. Husk å ta backup av bios før du flasher. Dette gjør du på eget ansvar. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Men hvor finner jeg bios til mitt Sapphire 9700 Pro... Kan vel ikke bruke den "non-pro"-biosen dere brukte/bruker... eller ? Skal du nedgradre den til en 9700np? Du kan sikkert få noen her på forumet til å sende deg en np bios slik at du kan låse frekvensene på lavere enn standard verdi. Nei, hadde ikke planer om å nedgradere, morroman. Derfor jeg skrev: ...mitt Sapphire 9700 Pro... Legg gjerne merke til streken under pro. Har du lastet ned f.eks rivatuner og prøvd å overklokke uten å flashe bios? Ja, men jeg vil klokke evt. ødelegge mer... Etter det jeg har lest så langt setter jeg ikke høye odds på at du oppnår noe annet enn å ødelegge, men dersom det er _det_ du synes er morsommt så værsågod. Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Etter det jeg har lest så langt setter jeg ikke høye odds på at du oppnår noe annet enn å ødelegge, men dersom det er _det_ du synes er morsommt så værsågod. Hvorfor skal dette gå så galt da? Hvis han gjør tingene rett så bør dette gå bra. Minnebrikkene og VPU blir ikke dårligere av å flashe bios! Men jeg tror jeg hadde vært litt forsiktig med et kort til litt over 3000kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå