Gå til innhold

Ny prosessor til en Dell Dimension 3000, hvilke kan anbefales?

Anbefalte innlegg

Svigers gamle Dell er installert med Vista - som han vil ha, og to nye minnebrikker - tot 2GB.

Fremdeles klager han på at det går tregt å starte, lukke programmer osv.

Vil ikke bytte av prosessor hjelpe? Og evt hvilke kan anbefales? Brukes til stort sett bare surfing, mail, office pakken.

Håper på hjelp snarest!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er Dells servicemanual for Dell Dimension 3000:

http://support.euro.dell.com/support/edocs...s.htm#wp1075776

I følge den kan maskinen takle opptil Pentium 4, 3.2GHz. Du har jo ikke fortalt hva slags prosessor som sitter i den i dag, så dermed blir det vanskelig å si om den vil yte noe mer ved å bytte til 3.2GHz.

takker for det.

nei det vet jeg heller ikke, da jeg ikke har sjekket dette. men regner nok med det sitter den prosessoren som kom med maskinen da den ble kjøpt fra Dell.

Lenke til kommentar

Svigers trenger en ny PC.

Vista på en Dimension 3000 blir som å trekke campingvogn med en Polo ... det oppfattes som tregt.

Bytt heller ut diskene på Dimension 3000 med et par nye, store disker og sett den opp som backup-server i hjemmenettverket. (For jeg ville ikke ha stolt så mye på holdbarheten til originaldiskene lenger.)

Lenke til kommentar
nei det vet jeg heller ikke, da jeg ikke har sjekket dette. men regner nok med det sitter den prosessoren som kom med maskinen da den ble kjøpt fra Dell.

Modellen er blitt levert med flere typer prosessorer, så dette forteller oss ingenting.

Hvis du kjører Windows XP er det bare å høyreklikke på "Min datamaskin" og velge "Egenskaper" så skal du se hvor rask prosessor som sitter i din maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...