Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD mens jeg ser på film i VLC/WMP

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte meg en ny pc for omtrent en måned siden. Den fungerer ganske utmerket, bortsett fra at ganske ofte når jeg ser film i VLC / WMP så dukker det plutselig opp masse forvrenginger på skjermen (se bilder som vedlegg), før blåskjermen dukker opp og pcn må restartes. Dette skjer bare når jeg ser på film, aldri i spill eller under vanlig internettbruk etc.

Har prøvd følgende:

- Slette alt av codecs på pcn.

- Oppdatere bios til nyeste versjon

- Sette timingen på minnebrikkene til 6-6-6-19 (de var på 5-5-5-18 når pcn kom)

Det har ført til at problemet forekommer litt sjeldnere, men det skjer fortsatt ofte og er like irriterende hver gang.

Hva kan være galt?

post-14398-1211303696_thumb.jpg

post-14398-1211303710_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, dårlig med skjermdrivere til Vista har jeg hørt. Det er vel hva du plages med.

Ellers kan det jo alltids være litt høy temperatur på skjermkortet, men da burde jo samme skje under spilling.

Kan være at harddisken er dårlig fordi under filmavspilling må datastrømmen gå så nært kontinuerlig som mulig. Men mulig avspillingsprogrammene cacher videofilene - hva vet vel jeg?

Har du et (gammelt) nForce3 basert hovedkort så kan det være at VLC oppfører seg trøblete. Gjør det hos meg uten at det kan forklares på noen fornuftig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...