Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil/problemer med Acer Travelmate 4050

Anbefalte innlegg

Hei

Opplever et merkelig problem her med en Acer Travelmate 4050.

MAskinen har i det siste fått stadig flere heng/blåskjerm og andre problemer som f.eks helt blankt skrivebord etter oppstart av Windows.

Jeg tenkte tiden var moden for en restore, og har i dag kjørt full gjenoppretting vha. original-CDene som fulgte med. Men problemene begynte egentlig før jeg kom i gang. Når jeg skrur på PCn skal det dukke opp et BIOS-bilde med ACER-logo, og tekst hvor det står "Press F2 to enter BIOS" eller noe i den duren , før maskinen går videre med lasting av Windows. Problemet er at dette dukker bare opp for omtrent hver femte oppstart. I stedet for ovennevnte får jeg vertikale streker, eller helt sort skjerm uten at maskinen starter, eller at BIOS-bilde kommer opp halvveis, mens resten av skjermen blir "skrot".

Det virker derfor på meg som om det er en hardwarefeil her i form av defekt BIOS, eller dersom BIOS leser data fra harddisken, så kan kanskje harddisken være defekt?

Har noen noen gode forslag her, så taes de i mot med stor takk. PCn er dessverre utenfor garantitid.

Mvh

Bugster

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...