Gå til innhold

Nytt Sigma 50-150mm f/2.8 II objektiv - slark?

Anbefalte innlegg

Har nettopp hentet mitt Sigma 50-150mm f/2.8 II APO EX DC HSM objektiv for Canon.

Knallfornøyd med det, skikkelig kvalitetsfølelse og det gir veldig gode bilder. Savner ikke noen form for bildestabilisering på det da det gir veldig gode bilder på f/2.8 hele veien.

Men... Jeg merker at det er litt slark i selve festemekanismen. Det vil si, når objektivet er montert på mitt Canon EOS 40D så kan jeg såvidt røre litt på det i festet. Det er ikke snakk om mye, veldig veldig lite, men jeg merker at det ikke sitter 100% perfekt (som mitt Tamron 17-50 f/2.8 gjør). Må nesten spesifisere at jeg knapt ser at det beveger på seg, men det jeg merker er at jeg hører en metallisk "klikkelyd" fra selve festemekanismen i objektivet/objektivrammen på kameraet når jeg "dytter" det fra venstre til høyre når objektivet er montert på kameraet.

Jeg har ikke hatt speilrefleks tidligere, og har aldri opplevd noe sånt som dette før. For alt jeg vet kan det være normalt at det er litt spillerom på såpass store/tunge objektiv. Men det føles ikke helt riktig ut for meg... Så derfor spør jeg;

Er dette grunn nok til og få kreve og bytte objektivet (Jeg kjøpte det via FotoVideo's nettbutikk)?

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nevermind. Det er faktisk sånn med mitt Tamron 17-50 objektiv også. Men det er mye mindre/lettere så det er vanskeligere og framprovosere "klikkelyden".

Dermed er det tydeligvis litt "slark" i mitt 40D sin festemekanisme. Er dette normalt? Eller bør jeg dra ned til Japan Photo og få byttet/reparert kameraet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...