MercedesMotor Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hei, Jeg lurte på om det er ulovlig å kjøre go kart på steder der det ikke er verken trafikk eller mennesker i nærheten? Hva kan skje hvis du blir stoppet av politiet? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Alle kjøretøy som brukes på offentlig vei skal være registrerte og ha forsikring. Med andre ord kan du ikke bruke en vanlig go-kart på vei. Dersom du blir stoppet av Politiet vil jeg tro du får en klekkelig bot. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Men det er jo ikke folk der så sjangsene for å treffe politi der er kanskje svinnende liten?? Lenke til kommentar
War Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Men folk som ser deg ringer inn. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Men som trådstarter sier: det er jo ikke folk der Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 om det er folk der eller ikke gjør det ikke lovlig, det er uansett ulovlig med mindre du har skilter på den. men, finn deg en øde vei uten folk og ha det morro, lovlig er det ikke, men tviler på at det blir særlig mer enn en advarsel hvis han gjør det. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 om det er folk der eller ikke gjør det ikke lovlig, det er uansett ulovlig med mindre du har skilter på den. men, finn deg en øde vei uten folk og ha det morro, lovlig er det ikke, men tviler på at det blir særlig mer enn en advarsel hvis han gjør det. hehe, jeg tenkte litt etter alle svarene jeg fikk...åssen skal en politibil holde følge med en gokart som kan kjøre igjennom de minste veiene? Der jeg har lyst til å kjøre så er det en vei (ikke i trafikken) igjennom en undergang der en bil ALDRI har sjangs til å kjøre igjennom da det er ALTFOR trangt. Politiet klarer aldri å løpe og ta igjen en gokart. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Men som trådstarter sier: det er jo ikke folk der Det finnes mennesker som kan se meg, men det er ikke så nære at det kan komme i veien for dem eller andre trafikanter, fordi det er et tom plass bak en barnehage ved vannet. De folka kommer til å høre motoren garantert Det er utenfor eiendommen til barnehagen, men jeg kjører garantert når barnehagen er stengt. Jeg har ikke kjøpt gokart, men hadde lyst på en billig og kjøre den hardt. Endret 20. mai 2008 av MercedesMotor Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Alle kjøretøy som brukes på offentlig vei skal være registrerte og ha forsikring. Med andre ord kan du ikke bruke en vanlig go-kart på vei. Dersom du blir stoppet av Politiet vil jeg tro du får en klekkelig bot. Bot klarer jeg å overleve, men hvis jeg får utsettelse på førerkortet, da klikker jeg for å si det sånn. Men det er jo ikke folk der så sjangsene for å treffe politi der er kanskje svinnende liten?? Om politiet kommer da, skal se om de klarer å holde følge med meg jeg kan det stedet inn og ut, alle små snarveiene og alt sammen... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Plutselig kommer nabokjerringa med bikkja i bånd rundt svingen, og det smeller. Det blir gøy! Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Plutselig kommer nabokjerringa med bikkja i bånd rundt svingen, og det smeller. Det blir gøy! Det som er bra er at der jeg har tenkt å kjøre finnes det ingen bråe svinger, rett strekning med minimale svinger. Det andre er at jeg har kjørt bil en god stund (med 'L'), vært nær 2 ulykker pga. råkjørere. Det var en som kjørte rett fram på en rundkjøring i 70-80 km/t og trodde nok at det ikke finnes andre biler på veien, jeg hadde fart på litt under 30 km/t og kjørte inn mot rundkjøringen, ingen biler til å se i det hele tatt, plutselig ser jeg en bil i full fart, jeg var inne på rundkjøringen og hadde jeg ikke sett til venstre en ekstra gang hadde den bilen kjørt nok inn i døra mi... Etter dette som skjedde så er jeg mer forsiktig, jeg vet selv hvor skummelt det var og derfor så kommer jeg til å kjøre sakte der det er svinger og nær hus/bygninger, men der jeg har tenkt til å kjøre kan jeg kjøre så fort jeg vil uten at det skal komme til skade for personer eller eiendom og det er sperra med store steiner og der får bare små ting som gokart, moped...osv. få kjørt inn. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 og det er sperra med store steiner og der får bare små ting som gokart, moped...osv. få kjørt inn. og små barn med leketraktoren, og. ...... Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) EDIT: Glem denne.... Endret 22. mai 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 For å svare på det opprinnelige spørsmålet ditt; det er ulovlig, du kan ikke kjøre gocart på offentlig vei osv. Og la oss si det sånn; selv om ikke politiet etter dine beregninger kan forfølge deg og håndheve loven på stedet, så finnes det flere måter å spore deg opp på. Så om ordensmakten virkelig vil ha tak i deg sitter du nok i saksa, kamerat, og det blir i så tilfelle velfortjent. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) hehe, jeg tenkte litt etter alle svarene jeg fikk...åssen skal en politibil holde følge med en gokart som kan kjøre igjennom de minste veiene? Der jeg har lyst til å kjøre så er det en vei (ikke i trafikken) igjennom en undergang der en bil ALDRI har sjangs til å kjøre igjennom da det er ALTFOR trangt. Politiet klarer aldri å løpe og ta igjen en gokart. Jepp, stikke fra politiet høres ut som en veeeeldig god ide.... Da er du heldig hvis du slipper unna med et par års utsettelse på førerkortet. Endret 22. mai 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 hehe, jeg tenkte litt etter alle svarene jeg fikk...åssen skal en politibil holde følge med en gokart som kan kjøre igjennom de minste veiene? Der jeg har lyst til å kjøre så er det en vei (ikke i trafikken) igjennom en undergang der en bil ALDRI har sjangs til å kjøre igjennom da det er ALTFOR trangt. Politiet klarer aldri å løpe og ta igjen en gokart. Jepp, stikke fra politiet høres ut som en veeeeldig god ide.... Da er du heldig hvis du slipper unna med et par års utsettelse på førerkortet. jeg har hørt at du bare kan få bot... hvis jeg ser en politibil litt unna så gjemmer jeg meg, men hvis de står foran der og sier at jeg skal stoppe så stopper jeg så klart... Til Jotun: aldri sett barn der, det er rett ved vannet, ikkeno gjerde der, jeg har bodd her hele livet og barn er det siste som kommer inn på det stedet, for det andre er det en stor lekeplass ikke så veldig langt ifra ca. 4-5 min å gå. Men glem alt dette...begynner å bli for mye OT, jeg tar det velfortjent den boten, men jeg skal fortsatt holde meg langt unna personer. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Stikker du ifra politiet så bryter du jo mange forskrifter, så da blir det nok mer enn bare en bot. Du vil garantert få utsettelse på førerkortet. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Stikker du ifra politiet så bryter du jo mange forskrifter, så da blir det nok mer enn bare en bot. Du vil garantert få utsettelse på førerkortet. Aha, da stopper jeg nok, men tviler på at noen kommer til å ringe uansett, mange kjører crossere og pocketbike på det stedet og det har de gjort hver sommer. De kan kjøre i timesvis, ingen klager eller noe i det hele tatt. Det er litt unna hus og personer så de driter nok i det fordi tviler på at de skulle bli plaget av det. Men Takk for at du sa ifra Tar meg heller inn på en bane. Lenke til kommentar
Siege Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Du kan altids bare ta gokarten til en plass som er sperret område? Om du evt. har familie på en gård? Gokart bane? Så lenge det er lukket område er det lovlig! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Du kan altids bare ta gokarten til en plass som er sperret område? Om du evt. har familie på en gård? Gokart bane? Så lenge det er lukket område er det lovlig! Det er ikke noe mer lovlig å kjøre på en gård da. Skal man kjøre på en bane beregnet for gokartkjøring, bør man snakke med eieren først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå