Moldarin Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er det noen banker eller andre som tilbyr engangs kredttkort til norske brukere? Jeg tenker på tjenester som gir meg et kredittkortnummer som kan brukes bare én gang. Som et sikkerhetslager mellom bankkontoen min og meg. (Nei, re:member og slikt er ikke et engangskort og kan misbrukes like enkelt som andre.) Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 PayEx har vel en ordning der man kan kjøpe et kort til for eksempel 100kr i en kiosk og bruke dem på nettet? Lenke til kommentar
Moldarin Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 PayEx Kontantkort fungerer kun på nettområder som godttar dette spesielt. Jeg tenker på et fullgodt Visa-kort som kan brukes bare én gang. (Eller, ikke et fysisk kort engang. Det er bare snakk om kredittkortnummer med sikkerhetskode og utløsdato samme dag.) Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Mastercard har gavekort. Du kan jo fordele bruken over flere kjøp, men det er en fast sum på det og når det er tomt kan du pælme kortet i søpla om du vil. www.mastercardgavekort.no Lenke til kommentar
Moldarin Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Det blir ikke helt det samme. Jeg tenker ikke på et fysisk produkt i det heletatt, faktisk. Lenke til kommentar
oniko Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Tviler på at det finnes. Hva gjør det at det er et fysisk produkt da? Lenke til kommentar
Moldarin Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 PayPal Virtual Credit Card Finnes dette i Norge? (Jeg vet det ikke finnes fra PayPal, men fra noen andre? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det høres jo egentlig ganske upraktisk og paranoid ut. Hvorfor ikke bare ha et kort, for eksempel gebyrfri.no som du bare handler porr for? Blir det misbrukt og du ikke har vært uaktsom er det ikke ditt problem uansett. Lenke til kommentar
Junior19 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det høres jo egentlig ganske upraktisk og paranoid ut. Hvorfor ikke bare ha et kort, for eksempel gebyrfri.no som du bare handler porr for? Blir det misbrukt og du ikke har vært uaktsom er det ikke ditt problem uansett. https://www.3vcash.com/index.html er den irske varianten av det han ber om. Det er slett ikkje berre for dei paranoide. Det er også for dei som kanskje ikkje har kredittverdigheit for å få eit standard kredittkort, det kan vere for dei som ikkje har den nødvendige økonomikontrollen for å ha eit standard kredittkort (og ofte ville enda opp i den første kategorien med eit..) og så vidare. Det er SVÆRT mange situasjonar man no meir eller mindre må ha eit kredittkort i ein eller anna form for å få gjort dagligdagse ting. Bestilling av flybillettar er eit eksempel, shopping på nettet eit anna. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det er også for dei som kanskje ikkje har kredittverdigheit for å få eit standard kredittkort......Det er SVÆRT mange situasjonar man no meir eller mindre må ha eit kredittkort i ein eller anna form for å få gjort dagligdagse ting. Bestilling av flybillettar er eit eksempel, shopping på nettet eit anna. Alt dette kan jo gjøres med et vanlig VISA-kort (uten kreditt) som du får uten behov for kredittvurdering i stort sett alle banker, tilknyttet lønnskontoen din. Ulempen i forhold til andre kredittkort hvor du får regning i etterkant er at du da ikke er sikret av kredittkjøpsloven (litt usikker på nøyaktig navn på loven..), slik at du ikke kan rette kravet til banken om firmaet du har handlet med f.eks. går konkurs etter å ha belastet kontoen, eller om den mottatte varen ikke er i samsvar med beskrivelsen. Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det er også for dei som kanskje ikkje har kredittverdigheit for å få eit standard kredittkort......Det er SVÆRT mange situasjonar man no meir eller mindre må ha eit kredittkort i ein eller anna form for å få gjort dagligdagse ting. Bestilling av flybillettar er eit eksempel, shopping på nettet eit anna. Alt dette kan jo gjøres med et vanlig VISA-kort (uten kreditt) som du får uten behov for kredittvurdering i stort sett alle banker, tilknyttet lønnskontoen din. Ulempen i forhold til andre kredittkort hvor du får regning i etterkant er at du da ikke er sikret av kredittkjøpsloven (litt usikker på nøyaktig navn på loven..), slik at du ikke kan rette kravet til banken om firmaet du har handlet med f.eks. går konkurs etter å ha belastet kontoen, eller om den mottatte varen ikke er i samsvar med beskrivelsen. Det er standard hos de fleste banker å gjennomføre en kredittsjekk selv ved søknad om VISA-kort uten kreditt (altså ett kort tilknyttet brukskonto). Dette fordi et standard VISA-kort svært enkelt kan overtrekkes selv uten kreditt. Hvis du ikke "kommer gjennom" denne kredittsjekken vil du som oftest få tildelt et VISA Electron eller Maestro kort som mange under 18 benytter seg av, disse kan ikke benyttes på nett. Derfor er det langt fra sikkert at du kan få deg et "vanlig" VISA hvis du har hatt økonomiske problemer som har ført til anmerkning hos kredittvurderingsbyråene. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 VISA Electron fra Nordea fungerer på nett. Lenke til kommentar
Moldarin Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Virkelig kjipt at ingen tilbyr denne tjenesten i Norge eller til nordmenn. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Virkelig kjipt at ingen tilbyr denne tjenesten i Norge eller til nordmenn. Skjønner ikke hvorfor noen skulle ha bruk for noe sånt, og ja jeg har lest hele tråden. VISA debit kan du stort sett få med betalingsanmerkinger i alle banker. Du kan kjøpe MasterCard-gavekort om du vil. Det finnes dog andre metoder. Jeg har et visakort fra Globewallet igjennom Neteller (www.neteller.com). Her kan jeg sette inn penger med visa/visa electron og overføre til et mastercard som man kan få gratis. Det er et DEBIT-kort, men funker fint til å handle ting på nettet med. Du får kortet fysisk, men du trenger selvfølgelig ikke bruke det fysisk. Ingen av disse er egentlig one-time-credit-card. Men hva i svarte skal du med det? Du er sikret i massevis av norske banker om du blir svindlet. Er ikke noe grunn for full paranoia heller. Om du blir svindlet i en mininbank, taxi, på nettet, så får du pengene igjen. Endret 29. juni 2008 av deleder Lenke til kommentar
sneilerts Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Virkelig kjipt at ingen tilbyr denne tjenesten i Norge eller til nordmenn. https://www2.sparebank1.no/portal/4210/3_pr...isagavekort_smn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå