Gordion Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Egentlig så mener jeg at det er helt greit å kjøpe fake klær hvis man kjøper klærene for at de ser bra ut. Derimot om man kjøper dem bare på grunn av merket er det bare teit. Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Det er teit i seg selv å bare kjøpe klær pga merke, MEN å kjøpe fake klær gjør jo bare vondt verre. Syns man plagget er pent, kan man kjøpe orginalen. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Det er teit i seg selv å bare kjøpe klær pga merke, MEN å kjøpe fake klær gjør jo bare vondt verre. Syns man plagget er pent, kan man kjøpe orginalen. Hvorfor det, når det ikke er verdt penga? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Det er teit i seg selv å bare kjøpe klær pga merke, MEN å kjøpe fake klær gjør jo bare vondt verre. Syns man plagget er pent, kan man kjøpe orginalen. Hvorfor det, når det ikke er verdt penga? Det er vel verdt pengene om det er pent? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Det er teit i seg selv å bare kjøpe klær pga merke, MEN å kjøpe fake klær gjør jo bare vondt verre. Syns man plagget er pent, kan man kjøpe orginalen. Hvorfor det, når det ikke er verdt penga? Du driter da altså i forholda til de som laget klærne arbeider under, bare du får de "fine" men fake klæra dine? Det er helt tragisk Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 HC: Det er ikke bare de som lager uekte merkeklær som jobber under forferdelige forhold eller med veldig lite lønn. Tror du virkelig dette bare gjelder de som jobber i sweatshops og lager fake merkeklær? Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Det er teit i seg selv å bare kjøpe klær pga merke, MEN å kjøpe fake klær gjør jo bare vondt verre. Syns man plagget er pent, kan man kjøpe orginalen. Hvorfor det, når det ikke er verdt penga? Du driter da altså i forholda til de som laget klærne arbeider under, bare du får de "fine" men fake klæra dine? Det er helt tragisk Det er ikke kun de som produserer produktene som jobber under dårlig forhold, men ofte også de som markedsfører dem. Jeg har sett mange tilfeller hvor lutfattige asiater selger sine produkter i en fattigslig bod, og de blir overlykkelige over hvert produkt som blir solgt. Men det er slik de klarer å livnære seg og leve et, fattig men ofte og, et godt liv. Jeg forsvarer ikke herved produksjon og salg av fake merkeklær eller mener at det ikke er så farlig med det, jeg bare vinkler perspektivet en smule. Det er mange faktorer som spiller inn i produksjon og salg av fake merkeklær, og folk vil lide også av å helt stanse produksjonen. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Det er teit i seg selv å bare kjøpe klær pga merke, MEN å kjøpe fake klær gjør jo bare vondt verre. Syns man plagget er pent, kan man kjøpe orginalen. Hvorfor det, når det ikke er verdt penga? Du driter da altså i forholda til de som laget klærne arbeider under, bare du får de "fine" men fake klæra dine? Det er helt tragisk Og hvordan kan du være så skråsikker på at dette ikke gjelder de dyre merkeklærne dine? Det har jo flere ganger blitt avslørt barnearbeid i flere store merker. Google and you will find. Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Misliker det på det sterkeste. Lenke til kommentar
gjgjgjtytyty Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) . Endret 6. mars 2013 av Espennt Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Vet du hva lukrativt betyr? Det er dessuten ikke mest snakk om å tape noe. Endret 1. juni 2008 av Godseieren Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Se på det sånn da.La oss si at en helt gjennomsnittlig nordmann tjener 300.000 i året, nordmannen har familie, bil, hus osv. Hvor mange av disse tror du prioriterer å kjøpe merkeklær? Uansett, nordmannen er i syden og finner et usannsynlig billig klesplagg av et lukrativt merke, han kjøper det men vet det er fake. Det betyr ikke at han ville ha kjøpt et ekte merkeplagg, altså produsenten taper egentlig ingenting på det, for nordmannen ville aldri brukt 3000 på en bukse uansett. Skjønner du? Av en eller annen grunn, så har jeg fått med meg at disse nordmennene som har en gjennomsnitlig inntekt på 300.000 i året, oftest tenker kvalitet fremfor pris. Og hovedproblemer tror jeg ikke er at produsentene bak merkene som blir kopiert mister penger fordi en gjennomsnittlig nordmann velger å kjøpe fake klær. Problemer er det at merket på en måte mister "status". Ta f.eks hvis du ser en standar, ganske harry Ola Nordman flaffe rundt i noe du lett oppfatter som diesel, men som du samtidig ser er fake. Gang denne ene Ola'en med mange, så har du med ett en større gruppe "ikke trend settende" mennesker som f.eks reklamerer for Diesel. Si at du er en ungdom, ville du da ha gått i butikken og betalt org. pris, får så å kle deg i det samme som disse eldrende nordmenne tuffser rundt i? Veldig mulig at jeg formulerte meg både klønete og teit over her. Det blir som om en fattig boms i grøftekanten kler seg i en fake f.eks D&G t-shorte, så vil du ikke gå forbi han, sammen med venninne gjengen i samme t-shorten. Det spiller ingen rolle om din er org. eller ikke. .. Noe som vert fall ikke skjer, er at du går i butikken dagen etter å kopierer denne uteliggerens fake antrekk. Når et merke mister status, mister det kjøpere. Ergo: det taper penger. Jeg gir opp, jeg klarer ikke å få formulert meg noe bedre nå. Men om dere er litt over gjennomsnittlige smarte, så har dere kanskje en liten mulighet til å forstå hva jeg mener. Endret 2. juni 2008 av Lubbne_Ludde Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 Der har jeg kanskje grunnen til at jeg har blitt lei av LV og Burberry. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 absolutt slum. wannabe-ish. jeg kjøper merkeklær hovedsaklig fordi kvaliteten generelt sett er mye bedre. klær fra h&m, cubus osv mister formen etter én vask ass Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Jeg bryr meg greit lite om folk kjøper fake eller ikke. Det å bruke barnearbeid som argument er også helt dødfødt, ettersom barnearbeid er noe som skjer i de fleste bransjer og undergrener uavhengig om de er fake eller ikke. Endret 15. juni 2008 av Fev4ng Lenke til kommentar
gjgjgjtytyty Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) . Endret 6. mars 2013 av Espennt Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) En falsk t-skjorte med D&G printet på brystet i store bokstaver er like ille som en ekte. Litt mer alvorlige. Selv foretrekker litt mer kjente merker så sant jeg har råd, mye pga kvalitet. Og hvis man skal "kopiere" noe kan man ihvertfall like så godt kalle det noe annet også, jeg har aldri sett på det å måtte ha merkeklær som noe bedre enn de som kler seg i det de selv liker uavhengig av merke. Men, det er vel slik at mange vil ha merkeklær pga "statusen" og tyr derfor til falske merker når de ikke har råd til de ekte. Endret 2. juni 2008 av Kiruk Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 15. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2008 Har egentlig ikke noe imot folk som går med falske merkeklær, men å kjøpe falske klær pga logoen er teit etter min mening. Jeg kjøper hovedsakelig merkeklær men også en del fra Kappahl og H&M o.l pga at de selger klær som er tøffe og at de passer meg. Men gå med det som du selv syns passer deg, og er bahagelig å ha på som utseende og passform. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Selv kjøper jeg heller ekte en fake, men bryr meg svært lite om andre gjør det Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Se link: Et uskyldig kjøp av piratkopierte varer når du er på ferie, kan få store konsekvenser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå