Gå til innhold

Hvilke forhold har dere til FAKE merke-klær

Anbefalte innlegg

Det kan vel stemme det. Syns spesielt det er trist hvordan Dior, LV og Friis & Co merket har blitt voldtatt. Egentlig bare fordi jeg var virkelig og fortsatt er glad i de merkene, men grunnet så mye fake shit på markedet har disse merkene mistet litt "verdi".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par stk. som kommer på skolen etter en fin ferie, med masse merkeklær og solbriller som skal være svindyre.

Alle skjønner at det er fake.

Synes det er latterlig å kjøpe fake pga. logo.

Ser ned på folk som tror de er kule pga. at de går med fake merkeklær og er skikkelig høy på det.

Lenke til kommentar

Haha, kjenner til den sorten jeg og. Det er bare low. Men om man virkelig kjøper de ekte merkene så ser man lett med et halvt øye hva som er fake eller ikke.

Bare det at en person blir "superkul" fordi vedkomne går i merkeklær, enten ekte eller fake er dødfødt uansett. Men å støtte produksjonen av fake klær er ille. Jeg liker det kke, kommer ikke til å like det og klarer ikke forstå hva som er poenget med å kjøpe fake klær.

Lenke til kommentar
Ønsker å hvite hvilke forhold dere har til FAKE merke-klær.

Vi børe nødvendigvis ikke bare diskutere klær, men kan også strekke dette til solbriller, vesker osv.

fint at sigøynerene i syden får seg litt penger i lommen

Lenke til kommentar

Kanskje litt merkelig, men det spiller veldig liten rolle for meg. Det er jo egentlig samme greia, men det er vel egentlig ikke snakk om den samme "respekten". Man kan f.eks ikke se på en sang om den er lastet ned, eller bare lagt over i fra en CD. Men jeg skjønner hva du skal frem til.

Lenke til kommentar

Altså da må jeg nesten med tungt hjerte, hederlig inrømme at vi eller mange av oss er stokk dumme. Hvem kan i det hele tatt tro at f.eks en prada veske som koster hundrekroner er ekte? En veske som til vanelig lett koster over 7K orginal.

Det mest voldtatte merket som jeg faktisk ser for tiden er Louis Vuitton. Det som tar kaka er at folk her hjemme ikke klarer å se forskjellen på en fake og en orginal. Det er rett og slett til å sette seg ned å grine av.

Gammle mennesker er for så vidt unnskyldt. De vet ikke hvilke merke de handler en gang, men vanelige oppegående mennesker. Skamme seg skulle de.

Lenke til kommentar

Kopiene er ganske truverdige, eg synest ikkje det er noko overraskande. Er ikkje alle som har peiling på kva diverse merkeklede over 1000-lappen kostar. Ein kan betale 900 eller 5000 i syden for eit plagg som ser likt ut uansett med eit merke ein kanskje har høyrt om. Å forvente at alle går rundt og har peiling på kva merker som kostar skjorta er å forvente litt mykje. Det er dessutan ikkje sånn at alle falske klær blir solgt for 50 kroner, du har jo dei som sel for 500-1000, noko som er vanleg pris på ei bukse her i landet.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man vite om man har kjøpt ekte eller fake? For en stund siden så var det en butikk i Oslo, som solgte fake Nike. Folk trodde det var ekte. Husker også de joggeskoene som ble stoppet på Gardermoen. Alle skoene ble kastet fordi de var fake. Hallo? Kunne da ha gitt skoene til fattige folk. Men folk skal kanskje tenke seg litt om før man kjøper klær. Selv klær ifra dyre butikker kan være fake. Selv om dette er Norge.

Lenke til kommentar

Det stemmer Pizzatrance. Det var ikke bare nike som ble solgt som var fake. Også Puma og adidas faktisk. Puma spesiellt. Greia med puma-merket var at man så det veldig fort om det var fake eller ikke. Både Eurosko og Skoringe drev på med dette. Det var et par venninner av meg som faktisk betalte 1000 kroner for fake sko.

Hvordan se at sko er fake:

- Det er slettes ikke alltid at begge skoene ser like ut.

- Se etter små feil, ugjevne sømmer eller klipp feil på merke ikonet.

- Fargen kan fort smitte av i regn.

- Man kan også finne skrivefeil på selve skoen om den inneholder noen slags form for tekst.

- Om det er en sko med mønster er det ikke alltid mønstrene er så godt gjennomført som det orginalen har tatt seg tid til å være.

Hvordan se at en veske er fake:

- Mønsteret er feil og feilplassert. Spessielt på LV ser man veldig lett om en veske er fake eller ikke. På LV og faktisk mange andre vesker med mønster, så er mønsteret veldig godt gjennomført.

post-143251-1211869259_thumb.jpg

Her ser man veldig lett at denne vesken er fake. Man kan se der lommene starter at mønsteret ikke henger på greip lengre. De "stjenene" blir gjenntatt over enda en rad. På en ekte Lous Vuitton veske, ville mønsteret ha hold seg likt i fra topp til bunn. Man vil ikke kunne finne en dobbelrad med samme mønster. ( Vet ikke helt om noen klarte å forstå det)

- Dårlig kvalitet i glidelåser

- Oftes veldig mye feil med sømmer inni selve vesken,

- Tekst som skulle vært med er droppet ut.

- Ekstremt billig.

Når det kommer til klær så sier det seg oftest selv. En hvit t-skjorte hvor det f.eks står "D&G" er selvfølgelig ikke ekte. Deisgnerene har tross alt litt stil.

Endret av Lubbne_Ludde
Lenke til kommentar

Letteste måten å se om en LV-veske er fake, er finishen på læret, som f.eks på bærhåndtaket.

Riktignok er den ekte varen jeg sammenlikner med noen år, men det er stoor forskjell. På vesken som er fake, ser finished nesten ut som platsikk, om det ikke er det :)

Letteste måten å se om en LV-veske er fake, er finishen på læret, som f.eks på bærhåndtaket.

Riktignok er den ekte varen jeg sammenlikner med noen år, men det er stoor forskjell. På vesken som er fake, ser finished nesten ut som platsikk, om det ikke er det :)

lv.bmp

Lenke til kommentar

Og veldig ofte på fake LV-vesker er LV-logoen sydd over eller kuttet, altså f.eks en LV-logo som sitter rett ved sømmene blir syd litt over, eller kuttet litt i kantene.

Og kjøper man et D&G plagg, står det ofte Dolce & Gabbana på merkelappen, det er greit, men viss man kjøper et DG plagg, og det i tillegg står D&G, så har man gått på en stor smell.

Men ligger guider til "how to spot a fake" til nesten alle labels ute på nett, eBay er endel.

En hvit t-skjorte hvor det f.eks står "D&G" er selvfølgelig ikke ekte. Deisgnerene har tross alt litt stil.

Akkurat når det kommer til D&G, er ikke en hvit tee med logo så veldig utradisjonelt, så skal aldri overvurdere designere (Spesielt de som designer D&G, husker ikke hvem det er nå).

Endret av Homme
Lenke til kommentar

Litt teit da, det med fake-klær og den jæv** fake-hypen.

Om du kommer med noen dyre solbriller eller en dyr klokke tror folk det er fake. Hvorfor?

Jo, fordi ungdommer som meg sjelden har sånt - og da er det mest sannsynlig å tro at det er noe han har kjøpt billig på ei strand. Noe som irriterer meg.

Har også sett folk i klassen min som har kjøpt fake klokker, og sier det er ekte - så er det en medelev som biter på; og kjøper klokken for omtrent tusenlappen da klokken kan ha kostet €15.

Lenke til kommentar
Akkurat når det kommer til D&G, er ikke en hvit tee med logo så veldig utradisjonelt, så skal aldri overvurdere designere (Spesielt de som designer D&G, husker ikke hvem det er nå).

Nja, jeg ble veldig i tvil nå egentlig. Kan godt være det du sa med D&G som stemmer, men tror faktisk at de ikke gjør det. Jeg kan egentlig ikke utale meg om det, var et dumt eks. av meg, i og med at jeg ikke følger veldig iherdig med på hva som skjer med det merket. Noe jeg vet, og som vi sikkert lett kan være enige om, er at det er mye fake ute på tur når det kommer til D&G. Skjeldent jeg stoler på noe slikt, ved unntak av at jeg valser inn i en D&G butikk.

Lenke til kommentar

Ja, D&G er absolutt ett av de merkene som har blitt størst offer for fake-industrien.

Men det er egentlig ikke så veldig rart i, i og med at en stor andel av klærne er fulle av store logoer og et generelt tacky utseende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...