Gå til innhold

Musikk: Legger ut ei trance-låt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

all kritikk er god kritikk.

eg hører stort sett bare på trance og psy-trance og synes denne heller mer over på dance sjangeren. beaten va kul den men litt for sen takt etter min smak. den føltes kanskje litt lang og "tom" med det mener eg at det eneste jeg sitter igjen med etter å ha hørt sangen er lissom bare beaten' det var jo variasjon i noen "sounds" ,men de ble for enkel og for lite fremtredende

det va min mening etter min smak

fortsett å lag musikk. du er inne på noe

Lenke til kommentar

ja no nærmer vi oss noe hehe. dette va andre saker ....etter min smak selvfølgelig. viktig å poengtere det siden musikk og smak ikke kan diskuteres

den va litt lang synes eg pga for lite variasjon. ble lissom litt lei av å den tonen eller lyden av den tonen som går gjennom hele sangen. høres litt billig ut lissom, men bra sang for alt i verden. misforstå meg rett hehe

Lenke til kommentar
Heisann

Legger ut ei trance/techno-låt som jeg ikke har fått så mye kommentarer på. Lurer på om den har noe potensiale.

Den går i 3/4 takt, som gjør at beaten blir ganske stilig.

Here it is mofo's

Høres vel mest ut som house egentlig. Synes den var bra laget, men litt for.. minimal (?) for meg. 3/4 takt, hvordan funker egentlig det? Jeg kunne liksom "telle på fire" gjennom hele låta. Uansett, meget bra jobba, syntes nesten det er skummelt at du kaller det techno når du klarer å lage noe slikt (om du ikke har sampla noe?) :wee:

Lenke til kommentar
Heisann

Legger ut ei trance/techno-låt som jeg ikke har fått så mye kommentarer på. Lurer på om den har noe potensiale.

Den går i 3/4 takt, som gjør at beaten blir ganske stilig.

Here it is mofo's

Høres vel mest ut som house egentlig. Synes den var bra laget, men litt for.. minimal (?) for meg. 3/4 takt, hvordan funker egentlig det? Jeg kunne liksom "telle på fire" gjennom hele låta. Uansett, meget bra jobba, syntes nesten det er skummelt at du kaller det techno når du klarer å lage noe slikt (om du ikke har sampla noe?) :wee:

jeg tror kanskje man kan kalle det for en form for tech trance. var det jeg mente. takk for fin kommentar:)

Lenke til kommentar

1:

Dette er ikke trance. Sjangerdefinisjoner er som regel ganske diffuse og vanskelige å forholde seg til, men jeg tror de fleste er enige i at dette er techno eller house (jeg hører ikke noe særlig på hverken techno eller house, så jeg tar forbehold om feil :p)

2:

3/4 takt må du kjøre opp tempoet til litt over 200 bpm, og spille 24 bars istedenfor 16. Høres veldig shuffled og triolbasert ut da.

Jeg skjønner hva du mener. Shuffle/swing whatever består jo at 3/4 eller 6/8 takt i dobbelt tempo hvis jeg tenker riktig. Allikevel blir det misvisende å si at låten er i 3/4 ettersom hovedtakten består av fire slag per takt. Sjekk ut Planispheres låt "Solarism" for edm (elektronisk dancemusikk) i 3/4.

3:

Når det gjelder selve låtene høres de ok. De er ikke mi greie, men de er satt sammen ganske bra. Det eneste jeg har å utsette er at mange av lydene høres ut som preseter. Litt mer bruk av distortion og andre effekter som "farger" lyden hjelper ofte. Allikevel syntes jeg låtene hørtes helt fine ut :)

Lenke til kommentar

lol fant faktisk ut nå at fedde le grand har brukt samme loop som meg på "3 minutes to explain"...tribal-loopen er hentet fra vengeance minimal electro sound-packen. dere kan jo sammenligne selv og høre hva som ble det feteste utfallet ved bruk av denne perkusjonsloopen.

Lenke til kommentar
lol fant faktisk ut nå at fedde le grand har brukt samme loop som meg på "3 minutes to explain"...tribal-loopen er hentet fra vengeance minimal electro sound-packen. dere kan jo sammenligne selv og høre hva som ble det feteste utfallet ved bruk av denne perkusjonsloopen.

Nja, er jo bare å høre på D Ramirez, mener han også svinger litt den veien av og til. Men det var jo ganske likt da. Hører også at Fedde Le Grand har satt på sidechain compression, noe "alle" gjør om dagene forresten. Det er det som skaper det litt "pumpende" lydbildet om du skjønner.

Lenke til kommentar

I min mening er de eneste velykkede trance-låtene de som har et fengende riff i seg. Denne sangen har det som er problemet i de fleste trance sanger, det høres bra ut. Men det er ikke noe spesielt i det!

Har ikke peiling på hvor vanskelig det er å lage slikt, høres ut som det er bra laget (kvalitet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...