Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL fart....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gef: Det at du laster ned med 135KB/, har nok som en eller annen sier her, med en feilregistrering å gjøre! Enten det eller så har du falt under en eller annen kampanje som NGT har kjørt (uten at du har fått det med deg?!). Kjørte selv Charlie hastighet for Bravo pris inntil nylig, fordi jeg tegnet abonnement under NGT's sommerkampanje. Routerne/modemene som NGT bruker er konfigurert til å overføre med maks x kbit/s. Dette blir jo da en ren teknisk begrensning. Har forøvrig en venn som betaler for Bravo men får Delta(!), så det er ikke usannsynlig at det er rot med abonnementet ditt el.l...

Cycl0ps: Når du tester linjen din med ITavisen.no's Speedometer er det et poeng at ingen applikasjoner som trekker båndbredde kjøres samtidig; ikke Kazaa, WinMX, ikke Windows Update, nada... Hvis du laster ned noe som helst av noe slag er det ikke rart resultatene dine spriker.

Som referanse fikk jeg med Charlie (1024/512) 1170 kbit/s på Speedometeret, og med Bravo (704/384) får jeg nå 740...

Får SHDSL Delta 2312/2312 om en ukes tid, så nå er det uansett andre tider i vente :)

Lenke til kommentar
Har NGT ADSL BRAVO 704/384K linja...lasta ned på 1063 kb/s på 6.556sek :)

mulig at du har fått sommertilbud. de setter speeden til litt over 800 om man har bravo.

Jeg har NGT Delta, og de har ikke satt speeden en liten fis over 2048 Kbit/s engang! Dvs. det raskeste jeg har lasta ned, er 250 KB/s.

Jeg skal kunne sende med 640 Kbit/s, men har aldri klart å sende raskere enn 68,5 KB/s, som tilsvarer 548 Kbit/s som er omtrent 85% av 640 Kbit/s. Dvs. 15% er borte. Har imidlertid lest at de 15 prosentene går med til pakkestyring, men likevel er det litt kjipt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...