Cycl0ps Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg har endelig fått adsl. Og jeg syntes dette var litt treigt for å være helt ærlig. Kan det være noen instillinger eller noe som kan være feil? Hvor sjekker jeg hvor fort internett går.. Har bestilt 720/128 eller noe fra bluecom og jeg blir pissed hvis jeg har lavere hastighet. Nå hvor kan jeg sjekke dette? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 http://www.itavisen.no/speedometeret.html Lenke til kommentar
Phoenix) Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Her kan du teste linja di: http://www.itavisen.no/speedometeret.html Hvis du vil finne den "virkelige" hastigheten din, den som du ser når du laster ned ting, så deler du 720 på 8 for å finne inn hastigheten din, og 128 på 8 for å finne ut hastigheten din. Lenke til kommentar
Rawkus Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hastigheten du laster ned med avhenger ikke bare av deg vet du... den du laster fra må jo ha bra ut hastighet... Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 jeg fattet ikke det... Hva er det beste laste ned greiene? kazza? lite eller ikke url? Jeg fikk dette: ITavisen.no speedometer resultat: IP-adressen 217.118.54.249 lastet ned 1020210 Bytes på 20.235 sekunder. Nedlastingshastighet: 403 kbit/s. Så hva har jeg da? 403 kbit/s??? Jeg skulle jo nesten ha det dobbelte??? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Ja, du burde få mer enn det. Du har ikke noe annet i bakgrunnen som stjeler båndbredde? Kazaa eller noe f.eks? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 IP-adressen 217.118.54.249 lastet ned 1020210 Bytes på 20.235 sekunder. Nedlastingshastighet: 403 kbit/s. Så hva har jeg da? 403 kbit/s??? Jeg skulle jo nesten ha det dobbelte??? merkelig. trodde ikke bluecom hadde 217.XXX ip'er men men. Det er i hvertfall ikke like bra som det skal være. jeg med min bluecom linje 720. pleier og få 740.. Kjør flere tester fla flere sider. evt ta kontakt med support på bluecom Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 ja jeg må nesten det.. Fordi nå er jeg litt skuffa.. Men er det noen som har en kazza url eller noe? Gidder ikke og surfe og finne masse sånne dritt sider.. Jeg har ikke noe annet oppe enn opera. Skal kjøre testen noen flere ganger.. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 jeg fattet ikke det... Hva er det beste laste ned greiene? kazza? lite eller ikke url? Jeg fikk dette: ITavisen.no speedometer resultat: IP-adressen 217.118.54.249 lastet ned 1020210 Bytes på 20.235 sekunder. Nedlastingshastighet: 403 kbit/s. Så hva har jeg da? 403 kbit/s??? Jeg skulle jo nesten ha det dobbelte??? husk at en del av hastigheten er tap da. f.eks jeg har nextgentel og jeg misser noen kbit jeg og fordi jeg blor langt fra sentralen. Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Bytes på 11.641 sekunder. Nedlastingshastighet: 608 kbit/s. Ser ut til at den blir bedre eller noe?? Vet ikke.. Burde jeg ringe? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 ja jeg må nesten det.. Fordi nå er jeg litt skuffa.. Men er det noen som har en kazza url eller noe?Gidder ikke og surfe og finne masse sånne dritt sider.. Jeg har ikke noe annet oppe enn opera. Skal kjøre testen noen flere ganger.. Søk etter kazaa lite på google du. Forsåvidt så er DC ( www.neo.modus.com ) mye bedre enn kazaa. Så lenge du ikke er redd for å dele endel. DC++ synes jeg er den beste DC klienten ( http://dcplusplus.sourceforge.net/ ). Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Bytespå 11.641 sekunder. Nedlastingshastighet: 608 kbit/s. Ser ut til at den blir bedre eller noe?? Vet ikke.. Burde jeg ringe? Er vel unødvendig og ringe hvis det er et forbigående fenomen. sjekk også hos fex dslreports Hvis det vedvarer så hadde jeg hørt fra meg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Bytespå 11.641 sekunder. Nedlastingshastighet: 608 kbit/s. Ser ut til at den blir bedre eller noe?? Vet ikke.. Burde jeg ringe? Målingene varierer endel på ITavisen så man må nok måle over noe tid for og få grunnlag for og klage. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 720/128 ?? Ja man må regne med litt tap og der spiller mye inn på hvordan resultattet blir . Man bør forsikre seg om at det ikke er NOEN andre kilder som bruker nettet når man kjører testen . Så har vi tap i forhold til dårlig kabler og lange lengder fra sentralen . Som du skjønner så er det mye sok spiller inn men i teorien bør du oppnå noe som tilsvarer en 700 i et gjennomsnitt men man kan ikke forvente at man hele tiden samme hvilken tid dette er at man har dette tallet . Tenk på at Bluecom bruker Telenor utstyrte sentraler og at Telenor vistnok setter 100 kunder eller mere på en santral som kun har 2MB linje inn og da skal det ikke masse hode regning til å skjønne at ting skjer 8) Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Nå er det 639 kbit/s.. Begynner og bli raskere.. Aner ikke hvorfor.. Merkelig.. Men hva er best kazza eller kazza lite? Må snart begynne og laste ned stuff vett dere... Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Her er noen med skikkelig fart Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Nå er det 639 kbit/s.. Begynner og bli raskere.. Aner ikke hvorfor..Merkelig.. Men hva er best kazza eller kazza lite? Må snart begynne og laste ned stuff vett dere... Helt klart lite.... www.kazalite.com er adressen Men som sagt over ville jeg mye heller satset på dc++ Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Kazza lite er kazza, bare uten all reklamen, spywaren og addware(les:dritt). Ergo er kazza lite best. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Har NGT ADSL BRAVO 704/384K linja...lasta ned på 1063 kb/s på 6.556sek Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Har NGT ADSL BRAVO 704/384K linja...lasta ned på 1063 kb/s på 6.556sek Vi snakket vel litt om det her. Tror seriøst at de har feilregistrert deg, og satt deg på charlie istedenfor. Grunnen til dette er, som sagt i den andre tråden, at modemene er begrenset på hastigheten sin. Og på bravo er denne hastigheten under 1000kbs(hos meg 864kbs). Så da skulle det ikke være mulig å få hastigheter raskere er det den er låst til. Og tror det er lite sansynlig at du får charlie hastighet mens du "bare" har bravo. Derfor ville jeg sjekket hva Ngt egentlig leverer til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå