Gå til innhold

Anbefalt objektiv med kjøp av Canon EOS 450D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken prisklasse snakker vi om 3000/30.000.-

100mm 200mm 300mm 400mm 500mm ?

Fast eller variabel zoom ?

I hvilken type miljøer vil du fotografere i,fint og vite angående lysstyrke/blender/f tall.

Orginal objektiver eller tredjepartsobjektiver ?

Det gjør det litt enklere å gi riktig anbefaling angående objektiver :)

Canon´s eget objektiv 55-250 går for å være et ålreit objektiv til en grei pris.

https://prisguiden.no/product.php?product...iew=productinfo

I og med at du har 450D så må du være klar over at tredjeparts objektiver kan ha problemer og komunisere med et såpass nytt kamera.

Lenke til kommentar
Er linsen som følger med i kit-et noe bra? Finnes det eventuelt noen som er bedre (hobbyfotografering osv)?

Ja den er bra,husk det er ikke samme objektiv som det som fikk kritikk og var std levert med 400D .

Bruker det objektivet selv og er godt fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig uerfaren innen fotografering derfor ønsker jeg å vite hvilket Canon objektiv som vil være det beste til normal "all around" bruk.

Far min har et objektiv til et Canon EOS 10QD med en brennvidde på 55-135mm. Kan dette brukes og vil brennvidden være det samme ved bruk på et digitalkamera?

Hva er forskjellen på fast og variabel zoom?

Prisen må være i et fornuftig (ifht kameraet) prisleie. (Klarer ikke på stående fot å gi en sum ettersom jeg ikke vet hvor mye en god linse koster, beklager).

Lurer også på om Speedlite 430EZ vil passe på dette kameraet.

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

Ok, klart svar. Ikke kjøp mer objektiv enn det som følger med. Det er topp som start-objektiv. Etter et halvt år kan du vurdere om foto var et blaff eller om du kunne tenke deg å ta det et steg videre. Da vet du også hvilke objektiv du vil utvide samlingen med.

Forøvrig er det drøssevis av tråder med nøyaktig samme tema....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...