Gå til innhold

Er så møkka lei av 790i, at nå vil jeg ha et annet hovedkort. Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velg heller Maximus Formula X38! Alexanderro testet både Ramgage Fromula X48 mot Maximus X38. Og han komkluderte med at X38 var best. Var bittelitt bedre overklokker, men svært marginalt i testen han viste (se på Itpro sine sider).

Uansett, så er det ikke store oppgraderinga fra X38 og til X48, bare "offisiel" støtte for 1600 Mhz FSb, men med litt tweaking så får du 1600 FSB også på Maximus kortet.

har selv maximus X38, glitrende! blir bare bedre og bedre.

BTW: hva gjør du med 790i Sli kortet? Selge det?

Endret av Loffen1
Lenke til kommentar

Misforstod. Trodde alle DDR3 hovedkort var så dyre. Jeg har allerede brukt 16-17 tusen kr på PC-en. Og begynner å gå kraftig tom for penger. Er det noen andre billigere alternativer?

Overklokking er jeg ikke interessert i.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Siden du ikke skal overklokke eller gjøre noe slikt, så handler det bare om stabilitet og drivere. De fleste eller ihvertfall mange sliter med 790i Ultra chipsettet.

Gigabyte har som du sikekkert forstår gode alternativer. Det har også Asus, med sitt Maximus Extreme X38 hovedkort (og det er flere).

Lenke til kommentar
Hehe, da er det mange alternativer (hvis du ikke skal overklokke!):

blant annet Dette og Dette

Hvorfor kan han ikke klokke disse? :hmm:

hehe, hvem har sagt han ikke kan det? (mente selvsagt ikke han ikke kunne gjøre det).

De fleste intel chipsettet fra ihvertfall P35 og oppover/nyere kan klokkes mye.

Men poenget med Hovedkort til 2-2500 kroner osv, går mye ut på overklokkings egenskapene, og Sli-støtte (trippel sli).

Tilkoblings-messig, har de fleste hovedkort de viktigste tilkoblinger.

Endret av Loffen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...