Gjest Slettet+8971238749 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Har en ganske ny pc, se ca handleliste her. Den Seagate HD Cuda 7200.11 500 GB SATA HDD'en jeg hadde først begynte å tikke tydelig i intervaller etter en drøy ukes tid når den startet opp (ikke vanlig arbeidslyd) og ikke så lenge etter stoppet den helt. Fikk en ny en i helgen, men når jeg installerte Vista på denne gikk det så utrolig tregt. Dette skjedde også på en gammel SATA-disk jeg hadde liggende. Når jeg tilslutt kommer inn i Vista er det vanskelig å få gjort noe og selv de minste installasjoner tar kjempelang tid. Virker som det er operasjoner knyttet til disker som går tregt. Grafikk o.l. ser ut til å være ok. Satte BIOS tilbake til default. Ikke skjedd eller gjort noe annet på PC-en i mellomtiden. Ser ikke noe press på PCU eller minne, skal for sikkerhetskyld kjøre Seagatetools DOS i ettermiddag og se om den finner noe, men samme symptomene på to forskjellige disker. Noe annet jeg kan se etter selv/ gjøre noe med for å bekrefte eller avvise feil? Hva er mest sannsynlig? Feil på controller? Spurte support om jeg skulle sende HK'et tilbake til de, og ble anbefalt å forhøre meg her først... ? Lenke til kommentar
espenae Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Har en ganske ny pc, se ca handleliste her. Den Seagate HD Cuda 7200.11 500 GB SATA HDD'en jeg hadde først begynte å tikke tydelig i intervaller etter en drøy ukes tid når den startet opp (ikke vanlig arbeidslyd) og ikke så lenge etter stoppet den helt. Fikk en ny en i helgen, men når jeg installerte Vista på denne gikk det så utrolig tregt. Dette skjedde også på en gammel SATA-disk jeg hadde liggende. Når jeg tilslutt kommer inn i Vista er det vanskelig å få gjort noe og selv de minste installasjoner tar kjempelang tid. Virker som det er operasjoner knyttet til disker som går tregt. Grafikk o.l. ser ut til å være ok. Satte BIOS tilbake til default. Ikke skjedd eller gjort noe annet på PC-en i mellomtiden. Ser ikke noe press på PCU eller minne, skal for sikkerhetskyld kjøre Seagatetools DOS i ettermiddag og se om den finner noe, men samme symptomene på to forskjellige disker. Noe annet jeg kan se etter selv/ gjøre noe med for å bekrefte eller avvise feil? Hva er mest sannsynlig? Feil på controller? Spurte support om jeg skulle sende HK'et tilbake til de, og ble anbefalt å forhøre meg her først... ? vist det var xp eller et eldre opprativsystem på den fra før av og du instalerer et nyere oppreativsystem går PC-en mye tregere. det gjør bare det! men vist det var vista fra før så vet eg ikke ka det e. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå