Bjonski Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Bjohansen, Det er akkurat det, jeg tviler på at alle dine venner er samlet på en server. Kjenner du ingen som MÅ spille RP? Eller PvE? Isåfall er du enten heldig, eller du kjenner ikke mange nok til å merke den problemstillingen. Min vennegjeng er allerede en guild, og guilden vil holde sammen. Derfor gjorde vi det beste ut av det og joinet en PvP server. ALLE er på samme server, og vi er over 20 stk. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Pycno: Du har UANSETT visst om dette i lang lang tid. Har vel aldri vært noen hemmelighet at det skal være RP-PvP, PvP og PvE servere? Kom dette liksom som et sjokk? Alle mennesker har forskjellige preferanser når det gjelder hva man liker. Hvorfor skal ikke MMO tilby dette? Om din vennegjeng har forskjellige ønsker i et spill er det vel kanskje like greit å spille på forskjellige servere? Du har vel ikke lyst til å drive med PvP om kameraten din skal gå rundt å drepe bosser? Da er det jo ihvertfall ingen vits å være på samme server. Dette må være noe av det dummeste jeg har lest. Det er en dum problemstilling. For meg virker det som du bare ser på problemet istedenfor å prøve og finne en løsning innad i vennegjengen din. Mange har vært frustrerte, og jeg er nok en smule skuffet også over at AoC ikke klarte å bli det spillet som endelig skulle samle gjengen. Hvis du ikke fant ut det før nå så begynner jeg virkelig å lure. Endret 21. mai 2008 av -JørgenG- Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Oj ... fjortis QQ før spillet er sluppet ... så AOC kommer til å fylles opp av småunger som er lei WoW? Det lover ikke bra Kan OP være så snill å endre tittel? Dette er ikke en anmeldelse, bare bortkastet tid hehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Oj ... fjortis QQ før spillet er sluppet ... så AOC kommer til å fylles opp av småunger som er lei WoW? Det lover ikke bra Kan OP være så snill å endre tittel? Dette er ikke en anmeldelse, bare bortkastet tid hehe Det artige med tittelen er at Funcoms forumhær tror det er kritikk av age of conan, og ikke early access-konseptet. Denne tråden inneholder innlegg jeg ikke hadde forventet meg å se av "voksne" spillere (de som AoC tydeligvis er ment for). Det gjelder dessverre ikke kun trådstarter, utrolig nok er han en av de som fremstår som mest voksen i tråden her... Lock topic plx! Endret 21. mai 2008 av Slettet+214asdf125 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) rgnrkx, Jepp, det er Early Access jeg misliker. Det er ikke den eneste årsaken til men det bidrar til å oppnå nøyaktig den samme problemstillingen som ødela WoW i min vennegjeng. Slik det ser ut nå vil ihvertfall vi som oftest er på LAN sammen ende opp på samme server, det tror jeg skal bli bra nok. Jeg gleder meg til fredag, AoC tror jeg blir midt i blinken men det er fullstendig på tross av EA. Bjohansen, Veldig bra, det er akkurat det vi hadde håpet å få til også. Det som er surt er at mange er kresne til servervalg, jeg er sikker på at alle servere vil by på sine skuffelser i starten. Enten blir du straks drept av en som er blitt lvl 50 pga EA, eller du skal gjøre samme quest som 15 andre spillere og du må vente i evigheter på å finne nok krokodilletenner eller fuglefjær før du kan levere inn. Jeg mener, man burde tenke lengre enn 1-2 uker fremover når man velger server - og i min vennegjeng virker det som at disse 1-2 ukene er det eneste som betyr noe. Tenker meg det blir som med WoW igjen, etter 2-3 måneder begynner klagingen og angeren på at noen begynte på feil server osv. Endret 21. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Oj ... fjortis QQ før spillet er sluppet ... så AOC kommer til å fylles opp av småunger som er lei WoW? Det lover ikke bra Kan OP være så snill å endre tittel? Dette er ikke en anmeldelse, bare bortkastet tid hehe Det artige med tittelen er at Funcoms forumhær tror det er kritikk av age of conan, og ikke early access-konseptet. Denne tråden inneholder innlegg jeg ikke hadde forventet meg å se av "voksne" spillere (de som AoC tydeligvis er ment for). Det gjelder dessverre ikke kun trådstarter, utrolig nok er han en av de som fremstår som mest voksen i tråden her... Lock topic plx! Det funcoms "forumhær" reagerer på er måten problemet er fremstilt. Det er jo vitterlig ikke et problem i det hele tatt. Early access er jo selvfølgelig et salgstriks, samt at de "kjøper" seg tid til å teste ut servere osv. Problemet trådstarter kommer med er jo ikke relevant i det hele tatt. Høres mer ut som et problem i vennegjengen hvor halvparten er egoister som bare vil bli høyest level fortest mulig, og samtidig sitter de som vil spille med de andre med problemer for å velge server. Lock topic please. Denne topicen er jo nesten plassert i feil kategori, da den i minste grad omhandler problemer i AoC. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Voksen syns jeg er feil ord. Ville heller sagt trangsynt. Men men Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Dette er en veldig liten og rask anmeldelse slik jeg opplever Early Access, mange av mine venner er like skuffet som meg. "Early Access har ødelagt så mye.." Kort og godt - selve spillet ser overraskende bra ut og jeg pustet lettet ut ved release. Jeg hadde ikke trodd spillet skulle bli så spillbart og jeg gledet meg til å prøve det ut, responsen fra venner som spilte var veldig positiv. Jeg skulle til å legge inn bestilling på 9800GTX og 4 GB ram, vurderte egentlig bare om jeg skulle kjøpe SLI med en gang eller senere. PCen er allerede bra men jeg ville likevel oppgradere for å oppleve den herlige grafikken og stemningen i full hd-oppløsning i hjemmekinoen. Nå er glad jeg faktisk ventet til release med å oppgradere.. Vi var i overkant av 20 stykker som avtalte å spille sammen, de med Early Access skulle gå først og velge server - selv om flere var allerede skeptiske til akkurat dette (EA server). Og her kommer problemene.. I dag er alle med Early Access samlet på en server, men stadig flere sier de ikke kommer til å starte på en av de tidligste serverene. Enten mener de serveren vil bli for full, eller de vil starte på en server hvor ingen har flere dagers forsprang på de. Noen har tatt fri fra jobben i tiden fremover og nekter å komme slentrende etter på en Early Access server. Hva blir resultatet av dette? Nøyaktig det største problemet i WoW - som og gjør at vi mer enn gjerne rett og slett flykter bort fra WoW - har Funcom klart å ta med seg til AoC. Spredning av spilere og vennegrupper over mange ulike servere. GG Funcom, allerede før start ligger AoC dødt for meg og mange av mine venner, og det skal litt til for at de som spiller Early Access ikke slutter når ikke vi andre hiver oss på. De aller dårligste LAN'ene jeg har vært på har vært de hvor flere eller alle spiller et MMO for seg selv og sitter helt asosial på TeamSpeak, og her blir AoC minst like ille og ødeleggende som WoW. Karakter: Early Access: 1 av 10 mulige. 1 av 10 faktisk. saklig Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Er problemet at spillet ikke passer kundene, eller at kundene ikke passer spillet? Målet er jo å få spillet til å passe for flest mulig, og derfor syntes jeg EA er negativt for såvidt jeg kan se har det ført til mye misnøye og veldig redusert interesse for spillet. Men kanskje tenker Funcom at EA vil skape flere potensielle kunder enn hva de mister, isåfall er det sikkert en kommersiell sukess. Og med "spillet" mener jeg det i sin helhet for den enkelte, ikke om spillet i seg selv er godt eller dårlig men og alt annet som virker inn. For å sette det på spissen så hjelper det lite om AoC er aldri så bra hvis du sitter med 28,8k modem. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 En 8-siders tråd med flaming? Bli voksne, folkens : ] Jeg skjønner problemet ditt, Pycnopodia, men det virker som dere vil forskjellige ting. Er det like viktig for alle vennene dine å spille med hverandre? Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Skjønner på en måte problemstillingen din, men å prøve å gjøre en anmeldesle ut av det blir helt feil. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Greit nok at det er et problem. Men å skylde på early access blir feil. Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg vil starte på en server hvor jeg er garantert å ikke møte noen av dere. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Early Access har delt opp vennegjengen ytterligere, i utgangspunktet var vi ikke så voldsomt mange heller på grunn av svinn og fordeling mellom ulike er typservere. Vi burde vært flere, men jeg er ikke alene om å syntes MMO er kjedelig hvis ikke man er mange nok som spiller det sammen - og det hjelper ikke å være 20 venner som spiller hvis ingen har mulighet for å faktisk spille med hverandre. Nei, det er ikke EA som har delt opp vennegjengen, så du får slutte å skylde på den og FC og AoC, og si at det er en dårlig ide med EA. Om vennegjengen hadde ønsket det, og hatt felles interesse så hadde det vert null problemer for dere å samle dere på samme serveren. Det er ene og alene dere selv som står bak denne beslutningen. Er problemet at spillet ikke passer kundene, eller at kundene ikke passer spillet? Ingen av delene. FC har laget spillet slik at det passer for både de av vennene dine som ønsker å spille på PvP-server, og de som ønsker å spille på PvE server. Altså passer spillet for hele vennegjengen din. Målet er jo å få spillet til å passe for flest mulig, og derfor syntes jeg EA er negativt for såvidt jeg kan se har det ført til mye misnøye og veldig redusert interesse for spillet. Men kanskje tenker Funcom at EA vil skape flere potensielle kunder enn hva de mister, isåfall er det sikkert en kommersiell sukess. EA i seg selv har ikke ført til missnøye, eneste som har ført til missnøye er at ikke alle som ønsket plass fikk plass, men det har ikke noe med EA som tjeneste å gjøre. Skjønner heller ikke hvordan du kommer frem til at det har redusert interessen for spillet. Om noe så gjør det heller det motsatte, noe du selv også ser ut til å komme frem til i siste setning. Det at EA er utsolgt, og CE er utsolgt, og at folk står i kø for å spille gjør faktisk at interessen rundt spillet øker. Folk tenker "Oi, dette må være bra saker når så mange ønsker å være en del av det" Endret 21. mai 2008 av teaspoon Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er problemet at spillet ikke passer kundene, eller at kundene ikke passer spillet? Målet er jo å få spillet til å passe for flest mulig, og derfor syntes jeg EA er negativt for såvidt jeg kan se har det ført til mye misnøye og veldig redusert interesse for spillet. Men kanskje tenker Funcom at EA vil skape flere potensielle kunder enn hva de mister, isåfall er det sikkert en kommersiell sukess. Og med "spillet" mener jeg det i sin helhet for den enkelte, ikke om spillet i seg selv er godt eller dårlig men og alt annet som virker inn. For å sette det på spissen så hjelper det lite om AoC er aldri så bra hvis du sitter med 28,8k modem. Du antar at du og vennene dine er representative for majoriteten av AoC-spillerne, noe svarene i denne tråden beviser ikke stemmer. Du var fullstendig klar over serverstrukturen før du bestilte deg early access, du visste at det ville bli et skille mellom spillere med og uten EA og du og vennene var i hvert fall klare over at ingen blir tvunget til å kjøpe early access. Hvis dere i utgangspunktet hadde hatt så klare intensjoner om å spille med hverandre hadde dere startet samtidig, hva trodde dere EA kom til å gjøre? Ikke dra et helt spill ned i gjørma fordi dere som en uhyre liten ubetydelig del av spillerbasen ikke er langsiktige nok i tankegangen til å faktisk forstå at hvis noen begynner seks dager før andre, vil de ha et forsprang. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Oj ... fjortis QQ før snipp Det artige med tittelen er at Funcoms forumhær tror det er kritikk av age of conan, og ikke early access-konseptet ... Jeg har ikke tilgang på AoC forumet, har ikke kjøpt spillet enda. Greit nok at man kritiserer EA, men ikke kall det en anmeldelse. Hva er da poenget? At man skal velge EA eller ikke? Det er litt sent hehe. Tittelen antyder en anmeldelse av spillet. Det er misvisende. Det er nok hele diskusjon.no sin forumhær som forventer informasjon om spillet i denne tråden og det får man ikke. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ærleg talt så viser bare eksempelet ditt at du og dine venner egentleg ikkje har så veldig lyst å spele saman. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 AT dere i det heletatt gidder ,,,,, Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg vil starte på en server hvor jeg er garantert å ikke møte noen av dere. Blir som å vinne i lotto ettersom vi sikkert blir spredt utover nesten alle servere som finnes. Teaspoon og Loeve, Jeg syntes vi vanligvis er nokså representative, vi har iallefall stort sett vært det tidligere ved de fleste store spillutgivelser. Det som kan skille oss nå er at vi har hatt lang fartstid innen MMO-sjangeren, i starten brydde vi oss ikke om å spille på samme server men etterhvert kom vi frem til at det ble meningsløst å spille om vi ikke var på samme server. Kan tenke meg at for de som ikke er kommet til dette stadiet ikke vil se noe negativt med Early Access-servere, mens for vi som enten spiller samlet hele gjengen eller finner noe annet å gjøre på er det veldig kjipt med hver eneste spiller som vi "mister" og som spiller for seg selv. Det har ikke vært snakk om hvem sin skyld det er, det er uten tvil vår skyld at vi ikke har blitt enige om en server å bli med på. Men så kan ikke akkurat Funcom beskyldes for å ha hjulpet spillere med å samles på en server heller, Culture PvP-serverene som er i anmarsj kan føre til en aldri så liten utvandring til de også. Og da er vi inne på hele problemstillingen med at du må spille på flere servere eller velge bort de vennene du ikke vil eller har tid til å spille med. EA kan ha urettmessig fått litt for mye av skylden her men jeg ser fremdeles ingenting positivt med det. Husk at Early Access ikke er 3 dager tidligere start for noen men 3 dager senere start for alle som ikke betaler ekstra. Lenke til kommentar
Merath Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 enig etter 8 sider med å prøve å overbise han om at problemet ligger i vennekretsen og ikke spillet/EA, så trur jeg det er en umulig sak å få han til å se anderledes på saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå