Gå til innhold

Anmeldelse av Age of Conan Early Access (1/10)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

blir relativt trist her jeg sitter og leser på alt dette tullet :{ Isteden for å flame hverandre kan jo dere eventuelt droppe temaet? det betyr vell ikke så mye hva en sitter her og skriver? Og ja, jeg er noob :[ close thread? Ble en god del flaming og forstyrende poster om hjernedødhet osv. off-topic: Og ja, skal spille age of conan ETTER eksamens tidene i en kort periode før jeg så skal i militæret og jeg gleder meg fælt til å teste dette vidunderlige mesterverket fra funcom ^^

Lenke til kommentar
Hva blir resultatet av dette? Nøyaktig det største problemet i WoW - som og gjør at vi mer enn gjerne rett og slett flykter bort fra WoW - har Funcom klart å ta med seg til AoC. Spredning av spilere og vennegrupper over mange ulike servere.

 

Flykt til samme server? Helt seriøst, jeg fatter ikke problemet. Vis litt lederskap og snakk med vennene dine da vel (evt send en mail ;) ). Hvor ligger problemet?

Lenke til kommentar
Resultatet blir slett ikke at man sitter alene og spiller om man kjenner noenlunde sosialt oppegående mennesker, og resultatet blir i hvert fall ikke at man blir spredt over 15 - 20 servere, men du er vel nødt til å dra ekstreme ytterpunkter for å stimulere den sensasjonalistiske rollen du prøver å skape.

 

Det var ikke en overdrivelse..

 

Å samle alle på et sted er veldig vanskelig, ulike servertyper er en utfordring for noen nekter å spille på en type mens andre må spille på en viss servertype (PvE/RP f.eks.). Og noen bare må spille med guilden sin, eller med kjæresten som begynte et annet sted osv. Det blir mye svinn, men likevel hadde vi klart å lage en brukbar lang liste over de som ville samles på en server. Plutselig er det noen som finner ut at de ikke vil spille på en EA-server og da er vi tilbake på WoW-nivåer hvor 10 venner samles til LAN og spiller på minst 4-5 forskjellige servere.

Det skal være et sosialt spill, og for dem som får ingenting ut av å prate med fremmede på nettet siden vi ikke treffer dem likevel er det helt håpløst å spille noe slikt siden du faktisk ikke får spilt sammen med vennene du treffer - de er på en annen server.

Å samle mange på en server går fint, men å samle mange nok går ikke.. Så du må velge hvilke venner du vil spille med, og velge bort de du ikke vil spille med - eller lage en helt på flere servere. Ingen av disse alternativene frister for du må enten spille mer for å holde tritt med de som spiller mindre eller bli hengende etter.

AoC er ikke alene om dette, det er et generelt MMO-problem.

 

Toeblast, For vi vet jo godt at forståelse for verden kommer fra dataspill og diskusjon rundt dataspill på et nettforum (utelukkende).

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Når det viktigste blir å levle opp og være "størst" så har du/dere nok valgt feil spill sjanger.

 

Om en har venner som er lavere level så kan en faktisk gjøre noe som heter aprentice tror jeg var navnet. Du synkes til denne personens level for mere korrekt balanse osv.

 

Ser folk raser avgårde for å levle fortest mulig og kommer seg vek fra start området i en fart. Jeg er først idag ferdig med alle questa som finnes i start området...jeg er nå lv23.

 

Folk må roe ned og kose seg med et spill som det her...hva pokker er vitsen med å levle opp fortest? Spillet forsvinner ikke over natta lissom.....

Lenke til kommentar

Beklager, jeg må bare.

 

Til trådstarter: Slutt å syt din lille unge, herregud, du må då kunne få det inn i det lille hode ditt at dette umulig kan være en feil? annet en at vennegjengen din er sta som nekter å bli enige om en server så er alt gudd.

Det er flere guild som har samme opplegget, hvor en bunch med folk spiller EA, mens resten må vente, jeg klarer ikke se problemet med dette...

 

Sorry for flame, men noen ganger må det gjøres.

Lenke til kommentar

Dette må være kødd fra trådstarters side bare for å "fyre opp bålet" :p

 

Hvis det ikke hadde vært early access, hva med de som starta en uke etter 23. mai da? Ikke alle starter akkurat når et spill slippes av ulike grunner, og jeg ser slett ikke problemet med det heller. Selvfølgelig blir man hengende "en uke" etter de andre men det er realiteten og ikke noe man kan skylde på andre for. Særlig ikke de som har laget spillet.

Lenke til kommentar

Genial tråd! Snakk om å starte dagen med en god latter!! :D

 

Skal starte på en EA server jeg, driter pokker i om folk er level 80 allerede. Tror uansett ikke level 80 folk vil bruke all sin tid på å "ganke" folk i noobzonene, og dessuten har jeg venner som spiller på EA serveren jeg vil spille på.

 

Synes det er komisk at du gir funcom sine EA servere skylda for ett problem som tydeligvis skyldes folks idioti. Greit at det og samle alle på en server er umulig i utgangspunktet men hvis man forventer at spillselskapet skal løse dette problemet for en, vel da har man stått først i IQ køen.... Bare synd døra slo feil vei og dytta deg ut av den :p

Lenke til kommentar
Det var ikke en overdrivelse..

 

Å samle alle på et sted er veldig vanskelig, ulike servertyper er en utfordring for noen nekter å spille på en type mens andre må spille på en viss servertype (PvE/RP f.eks.). Og noen bare må spille med guilden sin, eller med kjæresten som begynte et annet sted osv. Det blir mye svinn, men likevel hadde vi klart å lage en brukbar lang liste over de som ville samles på en server. Plutselig er det noen som finner ut at de ikke vil spille på en EA-server og da er vi tilbake på WoW-nivåer hvor 10 venner samles til LAN og spiller på minst 4-5 forskjellige servere.

Det skal være et sosialt spill, og for dem som får ingenting ut av å prate med fremmede på nettet siden vi ikke treffer dem likevel er det helt håpløst å spille noe slikt siden du faktisk ikke får spilt sammen med vennene du treffer - de er på en annen server.

Å samle mange på en server går fint, men å samle mange nok går ikke.. Så du må velge hvilke venner du vil spille med, og velge bort de du ikke vil spille med - eller lage en helt på flere servere. Ingen av disse alternativene frister for du må enten spille mer for å holde tritt med de som spiller mindre eller bli hengende etter.

AoC er ikke alene om dette, det er et generelt MMO-problem.

 

Toeblast, For vi vet jo godt at forståelse for verden kommer fra dataspill og diskusjon rundt dataspill på et nettforum (utelukkende).

 

 

Jeg lurer nå på hva du gjorde når du var ferdig på ungdomsskolen jeg da. Nektet du å velge en skole pga at ikke alle vennene dine gikk på samme skolen?

Lenke til kommentar
Resultatet blir slett ikke at man sitter alene og spiller om man kjenner noenlunde sosialt oppegående mennesker, og resultatet blir i hvert fall ikke at man blir spredt over 15 - 20 servere, men du er vel nødt til å dra ekstreme ytterpunkter for å stimulere den sensasjonalistiske rollen du prøver å skape.

 

Det var ikke en overdrivelse..

 

Å samle alle på et sted er veldig vanskelig, ulike servertyper er en utfordring for noen nekter å spille på en type mens andre må spille på en viss servertype (PvE/RP f.eks.). Og noen bare må spille med guilden sin, eller med kjæresten som begynte et annet sted osv. Det blir mye svinn, men likevel hadde vi klart å lage en brukbar lang liste over de som ville samles på en server. Plutselig er det noen som finner ut at de ikke vil spille på en EA-server og da er vi tilbake på WoW-nivåer hvor 10 venner samles til LAN og spiller på minst 4-5 forskjellige servere.

Det skal være et sosialt spill, og for dem som får ingenting ut av å prate med fremmede på nettet siden vi ikke treffer dem likevel er det helt håpløst å spille noe slikt siden du faktisk ikke får spilt sammen med vennene du treffer - de er på en annen server.

Å samle mange på en server går fint, men å samle mange nok går ikke.. Så du må velge hvilke venner du vil spille med, og velge bort de du ikke vil spille med - eller lage en helt på flere servere. Ingen av disse alternativene frister for du må enten spille mer for å holde tritt med de som spiller mindre eller bli hengende etter.

AoC er ikke alene om dette, det er et generelt MMO-problem.

 

Toeblast, For vi vet jo godt at forståelse for verden kommer fra dataspill og diskusjon rundt dataspill på et nettforum (utelukkende).

 

 

Ohh my gaaaad :thumbdown: Gidder ikke å kommentere alt her, for det blir bare for dumt. Men alt du nevner er ikke Funcom/andre mmo's sin feil, det er utelukkende deres egen feil. Skjønner du ikke det så ja, da er du rett og slett ikke smartere!

 

Men til trådstarter. Siden dere ikke har så mye erfaring med mmo's så skal jeg gi deg et tips. Du lvl'er mye raskere i gruppe/sammen med andre. Kan noen starten på spillet, vil det gå enda raskere igjen. Ja, de første 20 lvl'ene må du gjøre alene, men fra og med derfra vil det gå veldig fint å være i ei gruppe.

Så for vennene dine sin del vil det være en fordel å rerolle slik at de kommer på samme server som resten av dere. I lengden er det en win/win ting å gjøre.

 

Hvis ikke, så ser du jo allerede der hvor "viktig" det var for de med EA å spille på samme server.

 

EA var forresten genialt i mine øyne. Litt mindre rabalder når hele greia settes i gang og de som var veeeeldig keen på å starte fikk gjøre det litt før. Personlig klarer jeg å vente i disse eksamenstider og NOTE!!! det har venna mine klart og. Vi har bestemt oss for å spille på samme server og alle venta. For en vennegjeng, hæ? ;)

Endret av bandreas
Lenke til kommentar

Det blir jo helt hjernedødt å skylde på funcom fordi din vennegjeng ikke klarer å samle seg på en server. Blir det samme som å skylde på Ford fordi vennene dine kjøpte det bilmerket og du kjøpte Fiat.

Uansett jeg forhåndsbestillte Collectors Edition men venter med å spille til fredag slik at jeg kan velge server da og at de har rettet mest mulig bugs før jeg begynner å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...