Gå til innhold

Anmeldelse av Age of Conan Early Access (1/10)

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+214asdf125
Så du mener at det bare burde väre en server?

La oss være realistiske, det går ikke med det første uten instancing av områder.

Guild Wars 2 skal tillate relativt fri flyt mellom servere, altså at characters kan reise fram og tilbake uten store problemer. Hvorfor tenker ingen andre utviklere på å videreføre dette konseptet frem til den dagen vi får nok båndbredde og prosessorkraft til å kaste alle på en og samme server?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hamaestra, Det er det ideelle ja. Sjekk ut Dark and Light for et AoC-lignende spill som har en spillverden av gigantiske proporsjoner og helt sikkert plass til titusener om ikke hundretusener av spillere. View distance finnes ikke - du kan se uendelig langt, og flying mounts kan du fly så høyt opp med at det tar flere minutter å falle helt ned til bakken.

Med grafikk som i AoC blir dette ikke mulig og det blir nødvendig å stykke opp spillersamfunnet i mindre deler.

Lenke til kommentar
Jeg sitter med tre level 70 karakterer i WoW på tre ulike servere, alle trenger gull og alle trenger honor-poeng. Et slikt spill (AoC) begyner ikke jeg å spille på nytt igjen.

Så du kan vite at AoC er sånn før launch når folk ikke er level 80 en gang? You crack me up :!:

Hver så snill fortsett, er moro å få en latter i hverdagen imens man venter på AoC.

Hvordan kunne du løst problemet med at alle er på forskjellige servere i WoW? Dere kunne vært så smarte og planlagt en server alle skulle transfere, trenger ikke mye IQ for å gjøre noe sånt.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

DNA, Skal jeg spille AoC betyr det flere ulike karakterer på flere servere - eller å ikke ha mulighet til å spille spillet med en del av vennene. Ingen av delene er noe jeg gidder å betale for - og langt mindre bruke tid på.

Og dette med å samle alle på en server er ikke enkelt. Å si det er enkelt er som å si "just say no to drugs" og så hevde at du for alltid har løst alle problemer knyttet til rusmisbruk. Det er ikke alt som er så lett som det hørtes ut eller burde være.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Er det sånn at vi som starter spillet på fredag ikke kan komme inn på de samme serverne som de med early acces. Fire av de jeg skal starte med spiller på en early acces server, og hvis jeg ikke kan starte den ville det vært surt, tviler på at noen av dem har lyst til å starte på nytt pga meg :)

Lenke til kommentar
Er det sånn at vi som starter spillet på fredag ikke kan komme inn på de samme serverne som de med early acces.
Jo, du kan komme på samme server. Eneste minus, som trådstarter tydeligvis ikke tenkte på da han signet opp for EA uten å høre om alle vennene hans gjorde det, er at de som har EA vil være høyere lvl enn deg som starter 23.mai
Lenke til kommentar
DNA, Skal jeg spille AoC betyr det flere ulike karakterer på flere servere - eller å ikke ha mulighet til å spille spillet med en del av vennene. Ingen av delene er noe jeg gidder å betale for - og langt mindre bruke tid på.

Og dette med å samle alle på en server er ikke enkelt. Å si det er enkelt er som å si "just say no to drugs" og så hevde at du for alltid har løst alle problemer knyttet til rusmisbruk. Det er ikke alt som er så lett som det hørtes ut eller burde være.

Flere ulike characters? Det er helt opp til deg, og hvordan du vil spille.

Ikke ha mulighet til å spille med en del av vennene? Vel, det er jo opp til DERE å gjøre noe med. Planlegge at alle starter blankt på en ny server på release for eksempel?

Funcom, eller AoC for den saks skyld tvinger deg ikke til noe.

Lenke til kommentar
Meldarion, FunCom kan ikke akkurat beskyldes for å ha gjort det enkelt å samles, jeg tror ikke mine venner er så unike og spesielle at ingen andre ergrer seg over det samme.

Dette spillet er perfekt for en gjeng som ikke spiller MMO fra før, mens de som allerede spiller et neppe vil bytte hvis ikke de klarer å samles på en server.

Bulletus, De som har betalt for Early Access har ikke akkurat lyst å rulle en ny helt på en ny server. Det er ikke noe jeg eller noen andre kan gjøre noe med, folk er bare slik.

Jeg hadde gledet meg til dette og er skuffet, men jeg har det tross alt moro i EvE-Online så det er ikke noen krise. Kanskje neste MMO som kommer klarer å faktisk samle folk og ikke skille dem fra hverandre.

Fatter ikke hva du syter etter. pr dags dato er det ingen av EA serverne som er fulle. Fury serveren var under heavy load en stund, men folk skifter server hele tiden. de siste 2 dagene har den hatt normal load.

Selv om det er Heavy load så er det ikke umulig å komme inn på serveren. bare vente litt med å lage en character. lag en midt på natta når et er få folk som er online. det var slik jeg fikk laget mine 4 alt'er.

Alt i alt så var denne Anmeldelsen bare usakelig kvining og beskyldninger fra en som ikke har testet spillet enda.

Lenke til kommentar

Akkurat like substansløst og ubegrunnet som samtlige av de andre postene jeg har sett av deg på dette og World of Warcraft sitt forum. Har du det å skyve folk bort fra dataspill som en overordnet misjon? Du vet jævla godt hva jeg snakker om, for førsteposten er bare dritt pakket inn i glanspapir for å kamuflere det hatet du har hatt for spillet siden første stund. Ta deg sammen mann, du er godt voksen.

Lenke til kommentar

Ja det er jeg jo klar over, at de vil være høyere en meg. Men eneste jeg forventer av Funcom er at jeg kan starte samme server som de er på når jeg kjøper spillet på fredag. 6 dagers spilling er ingenting, men har jo lyst til å ha muligheten til å spille med de som startet på EA. Håper da det er mulig?

Lenke til kommentar
Ja det er jeg jo klar over, at de vil være høyere en meg. Men eneste jeg forventer av Funcom er at jeg kan starte samme server som de er på når jeg kjøper spillet på fredag. 6 dagers spilling er ingenting, men har jo lyst til å ha muligheten til å spille med de som startet på EA. Håper da det er mulig?

Som jeg svarte: Ja, du kan det. (med mindre serveren er full)

Lenke til kommentar

Hehe, jaja får bare håpe på att jeg kommer inn da. Men tror det blir mye serverbytting og fram og tilbake for folk på fredagen, akkurat på grunn av venner osv.

Lenke til kommentar

Hehe, jaja får bare håpe på att jeg kommer inn da. Men tror det blir mye serverbytting og fram og tilbake for folk på fredagen, akkurat på grunn av venner osv.

Sånt må man da forvente.

Lenke til kommentar

Sånt må man da forvente.

Yepp, det jeg mener også :)

Lenke til kommentar
Hvis du nå spiller Eve Online, som er et ekte evighetsspill, sammen med vennene dine, så forstår jeg ikke helt mentaliteten med at dere ikke kan oppgi rollene deres etter bare tre dager. Hvis man har tenkt å holde på en stund, så er tre dager ingenting. Derimot, hvis man bare er sånn mellomfornøyd med spillet og ikke tror at man kommer til å spille det i lengden uansett, så er tre dager med full innsats veldig mye.

Kanskje du kan vente i to-tre uker til røyken har lagt seg og du ser hvilke av dine venner som er interessert i spillet over lang tid. Så skifter du til deres server.

Vi har prøvd å samles i flere år i WoW, det er rett og slett nesten ikke mulig å gjøre selv om det virker så enkelt. Eneste stedet dette har vært mulig har vært i EvE-Online, men det fordi det der ikke er mer enn en eneste server å velge mellom.

Christeven, Det som ødelegger AoC for min del er at venner blir spredt utover ulike servere, problemet vi alle hatet fra WoW har de ikke klart å løse med AoC. Er glad jeg ventet med å kjøpe spillet, da hadde jeg kanskje følt at jeg måtte ha spilt det likevel for å få valuta for pengene.

Jeg sitter med tre level 70 karakterer i WoW på tre ulike servere, alle trenger gull og alle trenger honor-poeng. Et slikt spill (AoC) begyner ikke jeg å spille på nytt igjen.

Så det du seier her at det burde vere mange hundre tusen innpå 1 server?

Lykke til med å finne eit spel med så mange innpå ein server. Er jo ikkje verre å samle folk på 1 server enn å snakke med dei det gjelder på forhånd. Pluss når ein har tenester der ein kan flytte på character mellom servers, så har ein det vel som plommen i egget?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt et sekund AoC enda, verken EA eller beta. Og det er ikke spillet jeg slakter men Early Access, om vi (mine venner) kommer til å spille AoC på tross av EA gjenstår å se - om det sosiale i spillet overlever eller ikke.

Quote: EvE-Online har til vanlig 20-30,000 spillere logget inn samtidig. Og mange flere når det er stor belastning.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...