Jan R. Halvorsen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ikke sikkert det er det som er tilfelle, mulig bare Nikkor er bedre enn Canon-optikk, he-he... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ikke sikkert det er det som er tilfelle, mulig bare Nikkor er bedre enn Canon-optikk, he-he... Du er på farlig føre nå. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Nikon under D200 får ikke lysmåling med AI-S og eldre. De objektivene jeg bruker planlegger jeg stort sett å bruke på full eller nesten full åpning. Canon har gjort dette bevisst, tipper jeg. De har lenge hatt lysmåling på nedblending, noe som tyder på at de faktisk ønsker å stjele kunder fra Nikon, Contax osv. Nikkor 105/2,5 er en perle av et portrettobjektiv som flere her på bruket bruker, både på Nikon og Canon. For meg er den uerstattelig, så jeg så ingen vei utenom. Det at 135-ekv. brennvidde er 168mm er naturligvis ikke 100%, men kvaliteten er jo den samme. Det har blitt pratet om kvaliteten på boke i det siste, og bildeeksemplet fra 105/2,5 er selvforklarende. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Det er vel heller slik at alle merker har sine gullkorn blandt all gråsteinen ... Når det gjelder PM, så mener jeg å huske at Nikkor-objektivene er rester fra tidligere utstyrspark. Tom Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Av de nye objektivene, så er visstnok den nye Nikkor 14-24/2.8 zoomen så fantastisk bra at mange proffer med Canon bruker den med converter. Har dessverre ikke råd til å prøve ut selv... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Oppsummert: Et hvilket som helst Canon-hus virker bedre med gode, gamle Nikkorer enn alt under Nikon D200 (siden man kan bruke nedblendet lysmåling), men med D200 eller over virker gromoptikken bedre enn på et hvilket som helst Canon-hus (siden man slipper nedblendet lysmåling). (jeg var ute og fotograferte yngstemann i går med 105'en, med solen som kom gjennom en hekk i bakgrunnen. Det ga enormt mye punktvise, sirkulære høylys ()... utrolig digg. Jeg elsker det objektivet. Grunn nok i selg selv for alle og enhver å investere i en D200. ) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Det har du rett i, Anew - men ikke 100%. AI-S fungerer helt likt hvis du kjøper det dyreste adapteret som finnes. Det overfører de mekanisk oversetter dataene til elektroniske i selve adapteret, som inneholder en chip. Det koster riktignok 90 pund, men de pengene er det verdt til en 5D, for eksempel. Da får du full funksjonalitet, slik som på D3 osv. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Det har du rett i, Anew - men ikke 100%. AI-S fungerer helt likt hvis du kjøper det dyreste adapteret som finnes. Det overfører de mekanisk oversetter dataene til elektroniske i selve adapteret, som inneholder en chip. Det koster riktignok 90 pund, men de pengene er det verdt til en 5D, for eksempel. Da får du full funksjonalitet, slik som på D3 osv. Har du en link til en slik en? Adapter, vel å merke. Tom Endret 2. juni 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Det har kommet opp flere ganger tidligere, og jeg har glemt å lagre den som bokmerke. Derfor håper jeg at noen andre kan bidra med den linken. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (jeg var ute og fotograferte yngstemann i går med 105'en, med solen som kom gjennom en hekk i bakgrunnen. Det ga enormt mye punktvise, sirkulære høylys ( )... utrolig digg. Jeg elsker det objektivet. Grunn nok i selg selv for alle og enhver å investere i en D200. ) Eksempel? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg vet at også jeg er skyldig, men nå går denne tråden veldig OT. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Trekker denne tråden tilbake på spor: I dag er min Lowepro Nova 5AW lastet med… Canon EOS 30D Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM Canon EF 50mm f/1,4 USM Canon EF 28mm f/1,8 USM Canon extension tube E25 II med instruksjonspamflett Canon Speedlite 430EX Canon EF 35mm f/2 Lensbaby Original med blenderringer og verktøy Hama mini-tripod Canon Remote Switch RS-80N3 Sigma DC 18-50mm f/2,8 EX Sigma 10-20mm f/4-5,6 DC HSM (med solblenderen til 70-200 rundt) Ekstra batteri 2 notisblokker Diverse kulepenner En stor grønn sprittusj 2 pakker grønn Frisk Microfiberklut Flere obejktivbakdeksler/husdeksler enn jeg trodde jeg hadde Kompass (!) Syrenøytraliserende medisin 2 ekstra minnekort (og et i lomma) Husnøkler En kortstokk merket Bunnpris Ca 40 monopolpengesedler. 1pk blåhvite X-tra Pappersnäsduker Noen julebordssanger fra 2007 Ca 0,5m av et papirmålebånd fra IKEA Fargede tape-biter (for å feste biter av målebåndet til det jeg skal marcofotografere) Laminerte Focus test chart, Eksponeringsverdier, og omregningstabeller for blender/ISO/lukkertid Solbriller i etui Ø50cm hvit reflektor i etui En ”hyssingmonopod” Utrolig hva det er plass til, men jeg trenger vel en opprydning snart… I bilen ligger en Manfrotto tripod med kulehode og en ProZigma monopod. - R Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Trekker denne tråden tilbake på spor: I dag er min Lowepro Nova 5AW lastet med… Canon EOS 30D .... lang liste slettet - R Og EOS 3'en. Hvor har du den ? Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Trekker denne tråden tilbake på spor: I dag er min Lowepro Nova 5AW lastet med… Canon EOS 30D .... lang liste slettet - R Og EOS 3'en. Hvor har du den ? Jeg skulle ta noen bilder på jobben i dag, og da passet det best med digitalt. Rasket bare med meg bagen med alt innholdet, selv om jeg bare hadde bruk for vidvinkelen og en normalzoom. EOS-3 ligger igjen hjemme nseten alene i en AW3-bag sammen med en 50mm f/1,8 og en 85mm f/1,8. Skal dra hjem å trøste den litt nå... - R Lenke til kommentar
miss_b Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 I min bag har jeg... Nikon D300 Nikkor 70-200mm f/2,8 VR Nikkor 50mm f/1,8 Nikkor 18-70mm f/3,5-5,6 Nikkor fisheye 10.5 f/2,8 Sigma 105mm macro f/2,8 Nikon SB 800 Lensbaby 2.0 2x Sandisk Extreme III 2GB Mange forskjellige filtre 4 stk oppladbare AA batterier Microfiberklut Hama fjernutløser Tror det er alt. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ca 40 monopolpengesedler. jeg som nybegynner spør sikkert dumt her nå, men blir disse sedlene brukt i noe som helst fotosammenheng? Dette er en ting jeg minst hadde ventet meg å finne i en fotobag Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg tror nok det har noe med gjenstanden "En kortstokk merket Bunnpris". Noe å drøye tiden med om man er på reise, med andre ord. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Overrasket over hvor mye enkelte klarer å presse inn i baggene sine... Min lille Nova 2 AW er vanligvis lastet med Nikon D70s med påmontert 18-200 VR, og kanskje et par minnekort, en ekstra blits og et ekstra lyssterkt objektiv. Ulempen med å ha så liten bag, er at jeg har litt problemer med å få med meg resten av utstyret. Endret 9. juni 2008 av Oceanborn Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Skulle gå fint det, Oceanborn.. Krever bare litt planlegging Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Søppelsekk i en trillebår. Det er nøkkelen Oceanborn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå