Gå til innhold

Hvilken operatør er mest stabil?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9
Det er heller ikke så lenge siden Telenor tillot portering av fastnummer til mobil slik at du kan få en fullverdig mobil løsning. Dette har NetCom gjort i mange år.

Er det snakk om en reell portering, eller bare vk til mobilnummer? Hvem betaler i tilfelle for radiospranget, oppringer eller den som eier "fastnummeret"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å snakke om når folk tilbydde hva er jo irrelevant i dette temaet her, Op lurer rett og slett på hva han skal ha idag. Om NetCom var raskere ute med noen tjenester vil jeg tro bryr han lite...

Er det snakk om en reell portering, eller bare vk til mobilnummer? Hvem betaler i tilfelle for radiospranget, oppringer eller den som eier "fastnummeret"?

Tror han tenker på å knytte bedriften opp mot et fiktivt fast-nummer. (Eks: Riesling Trehandel knytter 3 mobiler opp mot 33335555. Når kunden ringer opp 33335555 så vil kunden egentlig ringe til mobil nr1. Hvis mobil nr1 ikke tar tlf går den til tlf2 osv...)

Telenor har som nevnt mange skjulte kostnader som det svært skjelden opplyses om. Hos NetCom betaler du en gang for implementering av løsningen. Det eneste som koster noe er en fastavgift per abonnement for Trådløs Bedrift funksjonalitet. Dersom man kvitter seg helt fastlinje (Med unntak av linje for fax og lignende) faller også denne bort. Da er den eneste utgiften du har abonnementsprisen og forbruk.

Hva slags skjulte avgifter snakker du om?

Og sånn forresten, ved å ha et normalt bedrifts-abonnoment uten tilleggstjenester, så betaler du jo kun for abonnoment og forbruk, uansett om du går for Ventelo, Chess, Tele2, Telenor og NetCom...

Endret av Geirern
Lenke til kommentar
Å snakke om når folk tilbydde hva er jo irrelevant i dette temaet her, Op lurer rett og slett på hva han skal ha idag. Om NetCom var raskere ute med noen tjenester vil jeg tro bryr han lite...

Det var en påstand om at NetCom hadde mindre funksjoner en Telenor. Jeg påpekte at dette ikke er tilfelle i denne saken da NetCom faktisk har hatt tjenesten lengre en TNM. Og det viser også at NC ofte ligger i forkant med mobile løsninger da de satser 100% på mobil og ikke på gamle PSTN løsninger.

Tror han tenker på å knytte bedriften opp mot et fiktivt fast-nummer. (Eks: Riesling Trehandel knytter 3 mobiler opp mot 33335555. Når kunden ringer opp 33335555 så vil kunden egentlig ringe til mobil nr1. Hvis mobil nr1 ikke tar tlf går den til tlf2 osv...)

Et fastnummer kan på samme måte som mobilnummer porteres inn til en operatør som også leverer fastlinje. Så lenge dette nummeret ligger hos samme leverandør som mobiltelefonene vil det ikke påløpe noen viderekoblingsavgift. Da det ikke er linjeføring på dette nummeret kalles det et servicenummer.

Hva slags skjulte avgifter snakker du om?

Og sånn forresten, ved å ha et normalt bedrifts-abonnoment uten tilleggstjenester, så betaler du jo kun for abonnoment og forbruk, uansett om du går for Ventelo, Chess, Tele2, Telenor og NetCom...

Telenor har avgifter for gruppe og kø, automatisk sentralbord osv... Dette kommer ikke i tilleg hos NC

Lenke til kommentar
Telenor har avgifter for gruppe og kø, automatisk sentralbord osv... Dette kommer ikke i tilleg hos NC
Nei, dette er feil. Med Proffnett hos Telenor påløper det en månedsavgift på 39 per abonnoment, og da er alle disse tjenestene inkludert. Hvis du ønsker Proffnett med hovednummer er månedsavgiften da 49.

Og forresten, fast-telefon har da kunnes porteres i flere år? Jeg nekter å tro at Telenor ikke hadde mulighet til å portere inn fast-tlf fra konkurrenter før "nylig".

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at TNM ikke hadde mulighet til å portere inn fastnummer rent teknisk. De tillot det bare ikke.

Nå sitter jeg her med prisliste fra telenor. Kan nevne et par eksempler:

• Hovednummer per bruker 199/ 39,-
  • Gruppekall 199/ 199,-
  • Sentralbord Gruppe 199/ 199,- (per gruppe)
  • Proffnett Sentralbord 1500/ 250,-
  • Proffnett sentralbord pluss 7000/ 399,-
  • Månedsavgift Proffnett 199/ 39,-

Formatet er Etablering/ Månedsavgift.

Lenke til kommentar
"Gruppekall 199/ 199,-

Sentralbord Gruppe 199/ 199,- (per gruppe)

Proffnett Sentralbord 1500/ 250,-

Proffnett sentralbord pluss 7000/ 399,-

Disse tjenestene tilbyr NetCom gratis, er det det du sier?

-------------------------------

For de som lurer eller er forvirret så er det dette som er inkl. i ProffNett/Mobilt Sentralbord er forøverig:

Internnummer

–Alle mobilabonnementer i løsningen får egne internnummer fra 3-7 siffer i lengde, og samtaler mellom ansatte belastes hverken med oppstartsavgift eller tellerskritt

Sett over

–Alle innkommende samtaler kan enkelt og gratis settes over til internnummer med visning av opprinnelig innkommende nummer

Konferanse

–Telefonkonferanser kan enkelt og gratis settes opp innad i bedriften med inntil 16 deltagere

Tilbakering ved opptatt

–Dersom brukere er opptatt i samtale ved innkommende anrop muliggjør ProffNett automatisk tilbakeringing ved terminering av aktiv samtale

Profiler

–Mobilsvar ved ikke-svar

–Innkommende samtaler går til abonnentens Mobilsvar dersom denne ikke svarer

–Dobbelanrop

–Innkommende samtaler rutes til fast-og mobiltelefon samtidig, og deretter til abonnentens Mobilsvar dersom denne ikke svarer

–Svarkjeder

–Innkommende samtaler viderekobles i forhåndsoppsatt kjede dersom en abonnent ikke svarer

–Møteprofil

–Innkommende samtaler viderekobles til sentralbord dersom abonnenten har aktivert møteprofil

Oppsett og administrasjon

–For administratorer: Webgrensesnitt

–For enkeltbrukere: mobilapplikasjon, WAP, webgrensesnitt og talestyrt endring

Alle disse tjenestene er inkl. i månedsavgiften på 39,- pr abo. Ikke kom å si noe annet.

Link:

http://www.telenor.no/bedrift/produkter/mo...funksjoner.html

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke noe annet en hva prislisten til Telenorforhandlerne sier!

Det stemmer nok at hver abonnent ikke betaler noe mer, men bedriften må betale for funksjonaliteten. Alle de eksemplene (dette er langt i fra hele listen) er gratis i NC sin løsning. Du må riktig nok betale for det fysiske som hører med til sentralbordet. Det vil si selve modemet og headsett. Men det er ingen månedsavgift.

Endret av TheScirocco
Lenke til kommentar

Jeg har hatt meget små problemer med Mobildeal. Men de 3gangene jeg har hatt problemer har det vært pga Netcom nettet, så det blir vel enda bedre når de skal over til Telenoor nettet. De er jo under leverandør av NWN

Lenke til kommentar
Jeg har hatt meget små problemer med Mobildeal. Men de 3gangene jeg har hatt problemer har det vært pga Netcom nettet, så det blir vel enda bedre når de skal over til Telenoor nettet. De er jo under leverandør av NWN

Alle 4 postene dine her på forumet omhandler Mobildeal. Du liker Mobildeal eller? Jobbe du der? Eller har du bare en fanatisk sans for selskapet? Jeg lukter reklame lang vei.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke noe annet en hva prislisten til Telenorforhandlerne sier!

Det stemmer nok at hver abonnent ikke betaler noe mer, men bedriften må betale for funksjonaliteten. Alle de eksemplene (dette er langt i fra hele listen) er gratis i NC sin løsning. Du må riktig nok betale for det fysiske som hører med til sentralbordet. Det vil si selve modemet og headsett. Men det er ingen månedsavgift.

Nei, nei og nei det er ikke gratis hos netcom. det eneste bedriften betaler EKSTRA for hos telenor er: hovednummer (som nevnt tidligere her i posten) (199.-) og 39 for selve proffnet løsningen per bruker, i de 39 kronene er ALT av tjenester inkludert. dette vet jeg fordi jeg selger dette EOD.

netcom har en fiffig liten løsning som sier:

Har du fastelefon eller faks kommer et satans tilleg per bruker, har du mindre en 4 brukere kommer et satans tilleg per bruker men OM du samler alt av telefoni (da mener jeg ALT) er det relativt billig, nedturen er at 1. det er en mere tungvindt løsning med tanke på sett over og alle disse funksjonene. og 2. det har ikke like mange tillegsprodukter som telenor sin proffnett.

sånn for the record selger jeg begge deler så poster som sier at jeg favorittiserer kan dere spare dere for.

for og oppsummere.

Netcom: litt billigere OM du har 4+ brukere og INGEN faks eller fasttelefon whatso ever. men er mer tungvidt i bruken og har ikke like mange funsjoner samtidig som du betaler 5 laken for og etablere, noe du slipper hos telenor

Telenor: prisen er stabil (abb. pris + 39)flere funksjoner og lettere og mer funksjonell i bruk. eneste jeg ser på som en stor drawback er at du uansett må betale 199 for og få hovednummer funksjonen.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Alle 4 postene dine her på forumet omhandler Mobildeal. Du liker Mobildeal eller? Jobbe du der? Eller har du bare en fanatisk sans for selskapet? Jeg lukter reklame lang vei.

Jag saverer på forskjellige tråder utfra det jeg personlig mener, og at de da omhandler mobil sånn så på disse sidene må jeg skrive om mine private meninger, jeg jobber i mitt eget firma men har veldig sansen for Mobildeal Ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...