Gå til innhold

Hvilken operatør er mest stabil?


Anbefalte innlegg

Hvilken mobiloperatør er mest stabil om man tenker kvalitet på tjenesten? Tenker ordne nytt abo til alle i firmaet.

 

Fint om noen har noen tanker og innspill om det.

 

Bonusspørsmål:

Er det forskjell på hvor stabile mobiloperatørene er om man har proff eller vanlig abo? Det er visst det på ADSL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken mobiloperatør er mest stabil om man tenker kvalitet på tjenesten? Tenker ordne nytt abo til alle i firmaet.

 

Fint om noen har noen tanker og innspill om det.

 

Bonusspørsmål:

Er det forskjell på hvor stabile mobiloperatørene er om man har proff eller vanlig abo? Det er visst det på ADSL.

 

Det finnes masse løsninger for bedriftsabb. Firmaet til min far har Proff fra telenor og har aldri hatt noe nedetid. Der ringer man gratis internt i firmaet og alle har ett tre eller firesifferet kortnummer. Telenor er også størst på Bredbånd.

Lenke til kommentar

jeg mener chess er super, har hatt de i ca to år og veldig fornøyd, da har jeg chess king med frends. ,og mange bra mobiler for forskjellig abon , og veldig oversiklig min side der du kan gå til betal og betale enten gjennom minside eller få det på e post. kjempe fornøyd, , :thumbup:

Lenke til kommentar

"Dønn stabilt nett, bortsett i fra 2007 da de hadde problemer med ProffNettet (fikk ikke ringt ut, mottatt samtaler o.l.)." ehh

 

Høres ikke stabilt ut spør du meg. Hadde ikke Telenor et stort utfall på 2 timer akkurat her om dagen over store deler av Norge.

 

Uansett om du velger Telenor eller Netcom som nett så vil dere oppleve utfall en gang i blant. Et mobilnett er ikke 100% oppe over flere år. Men nå snakker jeg om nett.

 

Hilken operatør er noe annet. Netcom, Telenor eller Chess er vel greie operatører som har grei kundeservice fortiden. De små operatørene som har kommet med egne nett fortiden har gjerne litt stort påtrykk på kundeservice delen, og en del startproblemer. Ikke velg disse.

Lenke til kommentar

Jeg jobber som selger i bedriftsmarkedet (så har snakket med ganske mange tusen bedrifter) og kan si det enklelt og greit. Alle operatører har strålende fornøyde kunder som aldri kunne tenkt seg noe annet, men de samme operatørene har også mange kunder som har hatt evig mange problemer med de og aldri kunne tenkt seg å gå tilbake. Og da gjelder det _ALLE_ operatørene.

 

Angående nedetid, så var Netcom (og Chess) nede 30. april i ca 4 timer. fra kl 15.00-19.00 om jeg ikke husker helt feil.

 

Telenor var nede i 45 min i februar/mars en gang fra 23.00-23.45, og de hadde også veldig problemer på onsdag da 1 mill abonnenter hadde problemer i 2 timer mellom 12-14. Telenor hadde også veldig mye problemer i fjor med Proffnett. Kundene hadde en lei tendens i å ende opp midt i private samtaler mellom to helt ukjente osv. Vet ikke om dette er rettet opp i.

Lenke til kommentar

kan vel si det slik at om en skal ha nær garantert oppetid så ordner en løsninger som kan bruke alle gsm mobilnett i landet.

 

vet sjefene til telenor og netcom har noe i den dur hvor om eget nett er nede så kan dem bruke konkurrentens.

 

koster sikkert der etter ;)

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at de fleste større selskaper bruker Telenor. Antar at de er mest stabile over tid. Et tidligere selskap jeg jobbet for, brukte NetCom en periode. Det interessante var at de var plaget med dårlig dekning, selv om bedriften kun lå noen mil utenfor Oslo og rett ved E6. Gikk ikke lang tid før de skiftet til Telenor.

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
Hvilken mobiloperatør er mest stabil om man tenker kvalitet på tjenesten? Tenker ordne nytt abo til alle i firmaet.

 

Fint om noen har noen tanker og innspill om det.

 

Bonusspørsmål:

Er det forskjell på hvor stabile mobiloperatørene er om man har proff eller vanlig abo? Det er visst det på ADSL.

 

 

1. Som flere andre skriver her så vil man aldri oppleve 100% oppetid. Bedriften jeg jobber i har Telenor Proffnett og er veldig fornøyd med det. Med proffnett er det veldig mange "underløsninger" som vi også har tatt i bruk (sentralbord, kort nr, kø system osv..). Det er bedre å betale litt mer og få et bra produkt enn å betale litt mindre for å måtte ringe Kundeservice 10 ganger før det skjer noe.

 

 

2. Når det gjeler Proff abo så kommer det vel sikkert an på hvor stor bedrift du er? Men vet at vi har noen garantier om responstid/nedetid i vår avtale.

Endret av Skippy123
Lenke til kommentar

Vel.. For det første så ville jeg vært skeptisk til å la en person som bruker Amobil sitt forum for å være med på å avgjøre hvilket nett man skal bruke. :p

 

Det man må se på er først og fremst hvor virksomhetskritisk mobilnettet virkelig er. Det er forskjell på kiosken på hjørnet og Rikshospitalet!

 

Hvilken type funksjonalitet er viktig? Skal dere bare ha samlefaktura og fri internringing, eller skal mobiltelefonene erstatte fastlinjetelefoni i bedriften?

 

Når det kommer til stabilitet i nettet er det vel ca 98,8%* oppetid i begge de store mobilnettene. Til sammenligning er fastnett på ca samme oppetid. Det er bare vanskeligere å oppdage det på fastlinje, og man har vist en mye høyere forventning til mobilnettet av en eller annen grunn! Det burde strengt tatt være omvendt da mobilnettet faktisk er avhengig av et fungerende fastnett!

 

Selvfølgelig er det kjedelig når du blir uten mobiltelefon i noen timer. Men nedetid er noe man må kalkulere med uansett hvilken teknologi man benytter seg av. Være seg telefoni, bredbånd, nettverk, datasystemer osv...

 

Nå er det reellt sett bare to tilgjengelige nett i hele Norge. Og både Telenor og NetCom har utfall så og si hver eneste dag! Men som oftest over små områder. Men begge operatører er flinke til å opplyse om dette "i meget liten skrift".

 

Jeg for min del ville sett på helt andre ting en oppetid. Funksjonalitet, pris, kundeservice, forhandlernett osv.

Lenke til kommentar

Bør jo begrunne hva Ventelo ikke har kontroll på, altså noe blir for defust.

 

Nå det er sagt, så er jeg selv veldig fornøyd med Ventelo, men har ikke 1 års erfaring med Ventelo enda så er tidlig for meg og utale meg konkret, men til nå så virker i hvertfall Ventelo veldig seriøs. Når vi byttet over fra forskjellige leverandører til Ventelo på telefon og ADSL så var kundeservice veldig behjelpelig i hvertfall.

Lenke til kommentar

Hva din bedrift bør velge burde være basert på et par kriterier:

 

* Type løsning

* Service fra forhandler/operaør

* Pris

* Nett/dekning

 

Det aller viktigste for en bedrift er å få en løsning som passer for den uansett hvilket nett man faller inn under. Dernest bør man tenke over hvor god oppfølging man forventer å få fra sin bedriftsforhandler eller operatør med tanke på skreddersøm av løsning, feilretting, driftsavtale osv. Er det enkelt å gjøre endringer i løsningen?

 

Pris er vanligvis ikke det viktigste med mindre man MÅ tenke slik. Jeg mener at det spiller mindre rolle om samtaleprisen er noen øre dyrere så lenge løsningen er best. Hjelper lite med billing samtaleavgifter når løsningen ikke virker!

Undersøk hvilken funksjonalitet du får hos de forskjellige operatørene og til hvilken pris.

 

Eksempel: Hos Telenor betaler du latterlig mye for funksjonalitet du får gratis hos NetCom.

 

Er din bedrift stasjonær eller mye på farten? Hvor opererer dere? Hvis dere holder til og opererer i en by, spiller det liten rolle hvilken operatør du velger ettersom dekningen er tilnærmet lik mellom Telenor og NetCom. Skal du ferdes mye utaskjærs bør du velge Telenor. Holder du deg på land og ikke forviller deg i dalstrøka innenfor, er NetCom absolutt et bra valg.

 

Fact: Hos Telenor er det ingen krav til dekning for bedrifter. Problemer tar de i etterkant. NetCom lar deg ikke kjøpe Trådløs Bedrift hvis ikke du har god nok dekning (kvalitetssikring - ikke fordi de har dårlig dekning)

 

Send mail med forespørsel til Telenor og NetCom, og du vil snart bli kontaktet av en forhandler. Ta et møte med begge to, og vei tilbudene opp mot hverandre.

 

Eller finn en forhandler som meg som har begge operatørene i porteføjlen... ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg jobber som selger i bedriftsmarkedet (så har snakket med ganske mange tusen bedrifter) og kan si det enklelt og greit. Alle operatører har strålende fornøyde kunder som aldri kunne tenkt seg noe annet, men de samme operatørene har også mange kunder som har hatt evig mange problemer med de og aldri kunne tenkt seg å gå tilbake. Og da gjelder det _ALLE_ operatørene.
Er i helt samme situasjon som deg. Jobber som selger til bedrifter også. Fra det jeg kan se er NetCom rimligst på de fleste fronter, men taper på en total-løsning og ekstratjenester som f.eks ProffNett.

 

Personlig så har jeg hatt alle de store operatørene privat (NetCom, Tele2, Telenor og Chess) og har opplevd Telenor som klart mest stabilt, både på nett og på kundeservice (spesielt fornøyd med kundeservice til Telenor, da jeg alltid har kommet fort frem, og har fått både 80 ringeminutter og 250 sms gratis i måneden med dJuice Zero)

 

Hvis OP ønsker, send meg en PM med hva bedriften din trenger, har av forbruk, forbundsavtaler og hele pakka, så kan jeg få skissert opp en løsning til deg.

Lenke til kommentar
Er i helt samme situasjon som deg. Jobber som selger til bedrifter også. Fra det jeg kan se er NetCom rimligst på de fleste fronter, men taper på en total-løsning og ekstratjenester som f.eks ProffNett.

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva er det Telenor kan gi deg av "ekstratjenester" som ikke NetCom kan? Og når det gjelder Proffnett så eksisterer vel ikke det "produktet" mer. Etter lang tid med mye problemer fant vel Telenor ut at den beste måten å komme seg ut av problemet på var å bytte navn på sin Proffløsning ;)

Lenke til kommentar
Er i helt samme situasjon som deg. Jobber som selger til bedrifter også. Fra det jeg kan se er NetCom rimligst på de fleste fronter, men taper på en total-løsning og ekstratjenester som f.eks ProffNett.

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva er det Telenor kan gi deg av "ekstratjenester" som ikke NetCom kan? Og når det gjelder Proffnett så eksisterer vel ikke det "produktet" mer. Etter lang tid med mye problemer fant vel Telenor ut at den beste måten å komme seg ut av problemet på var å bytte navn på sin Proffløsning ;)

Neinei, den heter fortsatt ProffNett. Av tileggstjenester så er det vel slikt som at ved mobilt sentralbord har du en videre løsning i forhold til oppsett, beskjeder osv.

 

Du har også noen ting som at når du benytter deg av svarkjeder, altså sender samtaler videre, vil nummeret vises til neste person som mottar samtalen (hvis lars sender samtalen videre til tom så kan tom se nummeret til hvem som ringer) Du har også noen profiler iforhold til ProffNett som Netcom ikke tilbyr.

 

Nå skal det være nevnt at Netcom tar ikke betalt for sitt motstykke til ProffNett, så det skulle bare mangle at Telenor sin tilbyr noe mer. (Til gjengjeld slipper du å betale oppstartsavgift når du ringer internt til andre med ProffNett i bedriften)

 

Også er det som sagt en total-løsning hos Telenor, siden de tilbyr fast-tlf og ADSL, noe NetCom ikke gjør.

 

Nå skal det være nevnt at jeg ikke rakker ned på NetCom, de har en kjempegod bedriftsløsning som er billigere, men som flere har nevnt, så er det ofte ikke pris som er hovedargumentet for bedrifter, det er totalløsning, kundeservice og stabilitet.

Lenke til kommentar

Vel... Godt å høre at du faktisk tar feil.

 

A-nummer visning som det heter var det NetCom som var først ute med. Men om A-nummer vises avhenger av hvilken måte man setter over med. Med direkt transfer vises nummeret til den oprinnelige innringer. Dersom man først ringer opp vedkommende for så å sette over vises nummeret til den som setter over.

 

NetCom leverer også fastlinje, men det er svært liten fokus på dette. Telenor deriimot er programforpliktet til å fokusere på både fast og mobiltelefoni.

 

Det er heller ikke så lenge siden Telenor tillot portering av fastnummer til mobil slik at du kan få en fullverdig mobil løsning. Dette har NetCom gjort i mange år.

 

Telenor har som nevnt mange skjulte kostnader som det svært skjelden opplyses om. Hos NetCom betaler du en gang for implementering av løsningen. Det eneste som koster noe er en fastavgift per abonnement for Trådløs Bedrift funksjonalitet. Dersom man kvitter seg helt fastlinje (Med unntak av linje for fax og lignende) faller også denne bort. Da er den eneste utgiften du har abonnementsprisen og forbruk.

Lenke til kommentar

TheScirocco: Du er bare latterlig i dine utsagn, sett deg inn i ting på begge sider før du uttaler deg. Det er null problem å se hva slags "fanboy" du er. Først komme med ett skudd i mørket

 

"Etter lang tid med mye problemer fant vel Telenor ut at den beste måten å komme seg ut av problemet på var å bytte navn på sin Proffløsning "

 

Sier egentlig sitt om hva du egentlig vet.

Lenke til kommentar

Strengt tatt så holder jeg meg i hvertfal til sak og ikke person. Mer en det gidder jeg ikke kommentere om den saken.

 

Når det er sagt kan jeg fortelle deg at som øverste leder i en bedrift som spesialiserer seg på kommunikasjonsløsninger derav både TNM og NC. Og dette har jeg gjort siden 1997. Så noe peiling tror jeg at jeg har.

 

Fanboy jeg? Ja det kan godt hende, men det er i såfall et bevisst valg tatt på grunnlag av kunnskap og erfaring!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...