Gå til innhold

To like TV'er?

Anbefalte innlegg

uansett så tror jeg neppe de kommer til å tilby deg den andre tv-en, og før saken kommer opp for noen instanser så er modellen ikke å få tak i noen steder...ta pengene du.

Det er akrautt ett slikt syn man ikke kan ha på saken. Jeg vil ha TVen, jeg har rett på den TVen, og derfor skal jeg ha den TVen. Om vi alle bare stilte oss likegyldige, og godtatt til at butikker bryter reglene, ville ting tatt helt av.

Etter å ha tittet litt rundt på sidene til Amentio ser jeg at de bruker litt skittene triks på flere produkter for å lokke kunder.

Endret av eunaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, slik som r86w og r87b; der er det kun fargen som skiller dem. :)

Pointet er at den andre utgaven, som trådstarter bestilte i utgangspunket, sikkert er parallellimport fra et billigere land - og ikke fra Samsung Norge, derav andre sluttsiffer. Det opprinnelige varnummeret ligger nok inne med annen innpris, noe som gjør at denne kan selges til en pris med fortjeneste, hvor den andre kan selges med tap til samme pris. *lang og kronglete setning* :p

For kunden er det samme TV, for butikken er det ikke det, siden de stammer fra to forskjellige lager/grossister.

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar

Pointet er at den andre utgaven, som trådstarter bestilte i utgangspunket, sikkert er parallellimport fra et billigere land - og ikke fra Samsung Norge, derav andre sluttsiffer. Det opprinnelige varnummeret ligger nok inne med annen innpris, noe som gjør at denne kan selges til en pris med fortjeneste, hvor den andre kan selges med tap til samme pris. *lang og kronglete setning* :p

For kunden er det samme TV, for butikken er det ikke det, siden de stammer fra to forskjellige lager/grossister.

Heldigvis for oss kunder er butikkens leverandørvalg knekkende likegyldig. Kundene kan forholde seg kun til butikken.

Lenke til kommentar

Heldigvis for oss kunder er butikkens leverandørvalg knekkende likegyldig. Kundene kan forholde seg kun til butikken.

Det stemmer nok. :)

Kom bare med en sansynlig forklaring til hvorfor den lå inne med to varekoder og priser, og hvorfor butikken slår seg så vrang. :p

Lenke til kommentar

Selger kunne ha sikret seg ved å ha det fulle modellnavnet i beskrivelsen av TVen. Den rimligste er garantert parallellimport og det fulle modellnummeret vil derfor ikke være det samme som ved den dyrere modellen (som er nordisk). Nordiske modeller slutter på "//XEE", mens andre slutter på f.eks. "//XCS"

Nå har de ikke tatt dette med i modellnavnet på sine sider, så da er det nok lite de kan unnskylde seg med. Hadde de gjort det så ligger det i selve navnet at det ikke er den samme TVen. Det er nemlig slik at menyspråk og manualer er på andre språk ved kjøp av en "europeisk"-modell, og det er da nok til å si at det er en annen TV.. dersom de i tillegg oppgir det fulle modellnummeret.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Sånn, i tilfelle noen lurer, så har jeg meldt saken til frobrukerrådet, samt att de er meldt inn til markedsføringstilsynet.

Men ting tar tid, så jeg vil nok ikke få noen klarhet med det aller første regner jeg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...