Kenny000 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hei! Jeg synes maskinen min er blitt ustabil den siste tiden. Det hender "ofte" (noen ganger i uken) at maskinen restarter før den kommer inn i Windows. Noen ganger henger den seg etter å ha lastet bakgrunnsbildet, og jeg må selv restarte den. Andre ganger hopper den rett ut av spill (f.eks IGI2) og inn i Windows, mens den også av og til restarter direkte i spillet. Problemet når jeg spiller oppstår som oftest når jeg laster et nytt brett. Maskinen min: MSI Kt3 Ultra-ARUAMD XP1700+ (for tiden ikke oveklokket) MSI GeForce3 64 DDR RAM 768 MB DDR 2100 RAM (256 Kingston + 512 Cruicial) WD 120GB 8MB Cache (hoveddisk IBM 40 GB (ekstra disk til "midlertidige" filer) Chieftec 340 Watt PSU Temperaturer: CPU: 35-40 grader (idle/load) Chipset: 25-35 grader Jeg vet at MSI sin temperaturmåler er noe feil i forhold til virkelig temperatur. Jeg har og hatt litt problemer med rare lyder fra hipset-viften min. Kan det hende at denne ikke fungerer som den skal? Bør jeg kjøpe ny kjøler fra microplex e.l? På forhånd takk for hjelpen folkens! :wink: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har du prøvd med bare 1 minnebrikke? Lenke til kommentar
kingCANTONA Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg hadde også mye problemer med min (A7N8X + XP2400) den låste seg ,fikk blå skjerm o.s.v.startet ikke ,masse problemer Jeg sjekket often temp ,både i bios og med programmer . Viste ikke noen høy temp (39 - 45)så jeg trodde at HK var ødelagt Prøvde forkjellige hd,ram,skjermkort o.s.v ,masssse feil Alt funka fett med et annet HK (abit)ingen feil Levert det inn til test ,ingen feil der . Så jeg skrudde samme maskinen igjen .og nå funker alt dritfett. Det var den termiske pastaen (as3) som hadde blitt forskyvet,skrapet bort eller noen når jeg satte på cpu-vifta. SÅ STOL IKKE ALLTID PÅ TEMPRATUREN ,1 mnd med banning og faenskap.. KC Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Tror hvertfall ikke det er pastaen som er problemet. Den har vært på i nærmere et år nå og maskinen har vært stabil inntil for noen uker siden. Over nyttår klokket jeg den ned fra å ha vært i ca 6-8 mnd på XP2000+ og den har da alltid vært stabil, men over nyttår fikk den problemer, og jeg klokket den ned. Etter det har den ikke klokkes opp i det hele tatt. Så en teori kan jo være at CPU'en har begynt å slite.....? Skal prøve å fjerne den ene minnebrikken når jeg våkner i morgen! (eller i dag) Har vært på nattevakt i bakeriet og stablet brød, er akkurat kommet hjem! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Det kan være rammen din som fucker??? Kjør memtest... Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Sjekk status på kondensatorene på hovedkortet.....den feilen du har kan også komme fra sprukne kondensatorer (har selv hatt samme problem som viste seg var kondensatorer som var ødelagt)....men det behøver ikke å være det..men sjekk først. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Gef: Tenker du på denne? : http://hcidesign.com/memtest/download.html Og forresten: Kan man teste all RAM'en på en gang i dette programmet, eller skal man ta litt og litt (f.eks 256 + 256 +256)? (blir det i så fall ikke samme RAM som blir testet flere ganger?) Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg mener denne: http://www.memtest86.com/ Ja man kan teste alle rambrikkene samtidig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå