Nautique Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Hei : D Jeg vurderer å oppgradere mitt 939 system. Jeg har allerede et bra skjermkort og en strømforsyning. Så da lurte jeg på om dere kunne være kreative, og finne den beste løsningen for billig ytelse. Tenkte spesielt på rammen, da dette skal overclockes. Se specs i profilen min : ) Handlevogn Endret 20. mai 2008 av Nautique Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Hadde også vært fint om dere fant et overclockings venlig hovedkort : ) Lenke til kommentar
Matriac Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Du har ikke nevnt noen øvre grense på penger. Men jeg antar at du vil holde det så lavt som mulig ja. Skjermkortet ditt er fortsatt supert, og PSU'n burde holde en stund til. Hovedkort er ikke min sterkeste side, men har hørt at det du har plukket ut der skal være ganske solid. Jeg ville tatt hoppet opp fra E8200 til E8400, det er bare snakk om ca 150kr for en ytelseøkning fra 2.66Ghz til 3Ghz. Og nå som RAM er så billig så ville jeg vurdert et 4GB sett. Selv hvis du bare kjører 32bit OS. Du får allikevel mye ut av det. Og det er nå vitterlig bare 600kr for et kvalitets sett med 4GB nå om dagen, som f.eks OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 Selv har jeg planer om å gå for to av denne: Mushkin XP2-8000 (4096 MB) Forhåpentligvis ga jeg deg noen tips på veien. Bare spør igjen om det er noe mer jeg kan hjelpe med. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Takk for svar ja : ) Grunnen til at jeg kjøper E8200 er at jeg uansett skal overclocke, og jeg har hørt at det er vansklig å få tak i E8400 om dagen? 4gb ram er ikke dumt nei, men siden det er så billig så venter jeg med å oppgradere. Siden jeg bare har 2000kr. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Takk for svar ja : ) Grunnen til at jeg kjøper E8200 er at jeg uansett skal overclocke, og jeg har hørt at det er vansklig å få tak i E8400 om dagen? 4gb ram er ikke dumt nei, men siden det er så billig så venter jeg med å oppgradere. Siden jeg bare har 2000kr. Selv om du skal overklokke vil en 8400 mest sannsynlig gi deg en høyere klokk som rettferdiggjør det minimale prishoppet, og 8400 har også en høyere multiplier som er et pluss når du når høye hastigheter og ram'en kan ha problemer med å kjøre synkront med cpu. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Det viste jeg ikke, da skal jeg vurdere den : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå