Gå til innhold

shutdown og USB problem


Anbefalte innlegg

Har to problem som jeg veldig gjerne vil ha hjelp til å helbrede.

__

1.Jeg starter med mitt USB problem.

 

Jeg har plutselig oppdaget at USB portene jeg har ikke vil fungere.

Feks min USB mus vil nekte å fungere på USB portene. Jeg har 2 intigrerte + 3 eksterne. Jeg må derfor bruke PS/2 pluggen for å kunne bruke musen. Problemet oppsto etter en formatering for ca. 1 måned siden.

Jeg har prøvd å installere diverse drivere på nytt.

Jeg har tilogmed formatert, idag faktisk pga av shutdown problemer som jeg kommer tilbake til senere.

 

__

2. Maskinen starter plutselig opp på nytt.

 

Etter å ha oppdaget noen problemer for en uke siden ved at maskinen min plutselig skrur seg av, for så og starte på nytt. Valgte jeg idag å formatere partisjonen windows ligger på (maskin specs, se bunn).

Maskinen starter tilogmed opp på nytt ved lasting av OS'et, dette er fryktelig plagsomt i lengden. Jeg kan liksom ikke få arbeidet med det jeg skal.

 

__

Maskin specs:

 

-AMD XP2200+

-512 DDR ram

-Asus GeForce 4 TI4200 128 DDR

-Abit ATA 133 hovedkort

-80GB Western Digital

-120GB Western Digital

-Windows XP Pro English

-DVD og 52x brenner

-En god del vifter

 

 

Hadde vært hyggelig om noen har noen råd om hva jeg kan gjøre for å slippe å se maskinen går inn for en reboot.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende det er noen drivere som krangler, det jeg ville nbefalt er å laste ned nyeste drivere fra hovedkortsiden (vet at på mit asus a7v333 finnes usb2.0driverne bare på cdn) så ville jeg repartisjonere og så formatere med innstalasjonscdn. Deretter kjøreinn opperativsystemet på nytt. Kjørt inn diverse drivere og så krysse fingrene

 

Hvis du gjør dette mister du all data på hd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...