citronen Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hei Jeg har den siste tida fått mer og mer støy av høyre hjullager bak. Det er helt klart modent for utskiftning - men der begynner problemene. Biltema, Mekonomen og Bertel O. Steen skaffer et lager som ikke likner i det hele tatt - Hva gjør jeg da? Det som sitter der er et åpent lager, mens de som leveres av butikkene er lukkede lager, med dobbel tykkelse og halv diameter. Hva gjør jeg ? Noen snarveier ? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 enkleste er å levere den inn på et verksted, da får du fast pris, og det er jo ikke så ille når det gjelder hjullager bytte. og da er det plutselig verkstedets problem evt så må du finne ut om bilen din har nav fra en annen MB modell, og ta det der i fra. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Verksted er dyrt, og derfor uaktuelt. Er lageret som sitter der nummerert? I såfall, kan man ta en telefon til en hjullager-forhandler? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 lageret skal ha et delenummer, ja. eneste fornuftige jeg kan komme på, er at du oppsøker et verksted og hører om du får kjøpt det derifra, evt om de får letet opp et delenr. men synes det er merkelig at biltema ikke har, de bruker jo alltid å ha sånt. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Kontakt Hellanor, det er disse verkstedet ditt sannsynligvis kjøper fra. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 En mulighet er å demontere lageret (eller ta noen gode bilder) og ta med til (merke)forhandler. Da vil de kanskje kunne kjenne det igjen på utseendet og klare å bestille riktig utifra det. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Merkeforhandler vil kunne svare på hvilket hjullager en bil de leverer bruker uten bilder. Det skulle da bare mangle! Lenke til kommentar
citronen Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Bertel visste ikkeno. Blir vell å strippe hele greia fra hverandre, notere nummer, ta mål og bilder. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Om du sier hva slags M-B du har så er jeg ganske sikker på at jeg kan svare deg. Mener du hadde en 190? Hjullager bak på 190 er innkapslede lager som er presset inn hjulspindelen, og navet er presset inn i lageret. Jeg vil anbefale deg å sette den på verksted da det er enklest å få det ut ved å bruke spesialverktøy. Jeg kan ikke skjønne hva slags lager du har bak på din bil, det har alltid vært innkapslede hjullager bak på M-B. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Enig. Tror du ser feil ellerno.. Alltid vært helt lukka lagre bak der som jeg kan huske. Blir fort mye jobb hvis man ikke har spes verktøy også. Bertel o steen bør skaffe et lager som passer for og si det sånn! Det skal holde og gi dem skiltnummeret eller chassi nummeret hvis det er noe problematikk. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det er jo naturlig å tro at han får et innkapslet lager, men at trådstarter hevder dette er feil type. De eneste av M-B'ene som ikke har innkapslet lager bak er bilene med forhjulsdrift. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Skrur det fra hverandre om noen timer. Tråden oppdateres med bilder. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Skrur det fra hverandre om noen timer. Tråden oppdateres med bilder. Vi venter i spenning på forsettelsen... Lenke til kommentar
citronen Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Oioi. Den skyldige ser sin mulighet til å beklage. Jeg plukket ut de gamle hjullagerne og tok de med på den lokale industrivarehandelen her i byen. Kostet 233 kroner for klink identiske lagere. Etter det var det en smal sak å bytte dem. Ulinga er borte, og det er nesten gøy å kjøre bil. Beklager at jeg glemte bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå