abze Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 det er jo mye enklere, og selvfølgelig annerledes. Ikke noe problem å laste ting ned med windows, det innstalere seg selv. selv om eg laste ned rpm filer, innstalerer de seg ikke selv, trodde de skulle det. Når jeg har lasted med rpm filer, og trykker på ikonet sjer ingen ting uannsett hva jeg gjør får jeg feilmelding, veldig frustrerende. har lest litt på http://linuxnewbieguide.com/ veldig god side, er ikke alt som er like lett å forstå! men jeg gir ikke opp ennå, får en med lite pc kunnskaper, er det ikkke lett å starte med linux, skulle kanskje gjort det andre veien? windows til linux Lenke til kommentar
abze Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 nå brukte jeg kommandolinjen men jeg fikk opp denne feilmeldingen:" bash : syntax error near unexpckted token `newline`" du spådde riktig :-? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 det er jo mye enklere, og selvfølgelig annerledes. Ikke noe problem å laste ting ned med windows, det innstalere seg selv. selv om eg laste ned rpm filer, innstalerer de seg ikke selv, trodde de skulle det. Når jeg har lasted med rpm filer, og trykker på ikonet sjer ingen ting uannsett hva jeg gjør får jeg feilmelding, veldig frustrerende. har lest litt på http://linuxnewbieguide.com/ veldig god side, er ikke alt som er like lett å forstå! men jeg gir ikke opp ennå, får en med lite pc kunnskaper, er det ikkke lett å starte med linux, skulle kanskje gjort det andre veien? windows til linux Tror egentlig det er lettere å gå direkte til linux, enn windows->linux, fordi da slipper du de feilillusjonene, om at data er IE, Excel og Word (Point n Click)... Det er ufattelig mange som har den illusjonen (Flere titalls millioner brukere, iallefall)... Har på følelsen at KDE er et mere gjennomført desktop enn gnome. I KDE har man f.eks. KPackage som installerer .rpm filer for deg (uten kommandolinja). Liker også alle de k*-programmene (selv om noen er litt buggy)... SuSE-linux, som jeg bruker, bruker sitt eget kontrollpanel (YaST2=Yet another Setup Tool), til å installere pakker. Så egentlig trenger man ikke å bruke kommandolinja uansett. Det finnes mange rpm-managere med GUI, bare søk og du vil finne... Men så må du jo installere de da Enig at www.linuxnewbieguide.com er bra. Er du ferdig med den burde du kaste deg løs på The Linux Newbie Administrators Guide som er fantastisk bra... MarcelSB Lenke til kommentar
abze Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 sko gjerne brukt KDE, men nå bruker jeg redhat, og har kun det. Gnome er vel integrert i redhat? Lenke til kommentar
abze Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 ok fant ut at jeg kan laste det ned, så får jeg se om jeg klare å inst det! men går det ikke an å bare laste ned hele, det hva liksom delt opp så mange forskjellige pakker? Lenke til kommentar
abze Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 ok fant ett sted hvor jeg kunne laste det ned, men forstå ikke halvparten av prosessen får instalering, så får bare vente til jeg forstår mer. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Sett deg godt ned i stolen og les!!! Så prøver du etter du har lest _hele_ greia :wink: Da kan jeg garantere deg at du fikser problemet med en gang... Det handler bare om å være tålmodig MarcelSB Lenke til kommentar
abze Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 takk skal lese den og... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Bra at du gidder å sette deg inn i det. Med mange n00bz er det slik at de laster ned, installerer, skriver en melding a la "Nettverkskortet mitt funkerikke hlp plz!??????????++" eller "Linux virker ikke, d suger.....", får ikke lette nok svar, gir opp og går tilbake til Windoze... Du er annerledes, stå på :wink: Hadde alle vært som deg, ville 90% av verdens befolkning brukt linux, 9.9% brukt macos, og 0.1 brukt Windoze, hahahahahaha Skulle likt å se trynet til Billern da MarcelSB Lenke til kommentar
abze Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 liker ikke griskheten til gates og microsoft. Det er derfor jeg vil bruke linux. lite opprør for takk for hjelpen alle sammen som har bidratt Lenke til kommentar
abze Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Snart ett år siden sist jeg hva her inne. Har vært litt mer borti Linux nå. Faktisk ikke så mye vanskeligere en windows, ville heller sakt, ja kan faktisk svare på spørsmålet, annerledes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå