Gå til innhold

Hvordan formaterer jeg Windows Vista Home Basic? Les plz!

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Vista'en min januar 2007! den trenger en formatering.. Altså slette alt som finnes i hele dritten, og installere Vista på nytt igjen.. Så den kan bli fin å kjapp igjen :D

Jeg har Vista CD-en men når jeg putter den inn, få jeg kun spørsmål om å installere Vista (på nytt?) og kompatibelt på nett som fører meg til et forum på internett :/

Hjelp??

Vista_hjelp...jpg

Vista-hjelp..-1022107.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette får jeg opp.. AT det ikke kan fullføres..og en melding om jeg vil se windows hjelp of støtte FAQ...

Da står dette:

Du kan ikke formatere en disk eller partisjon som brukes for øyeblikket, på nytt, inkludert partisjonen som Windows er installert på. Dette er en sikkerhetsfunksjon, slik at du ikke kan slette Windows ved et uhell. Hvis du vil formatere harddisken til datamaskinen på nytt og installere Windows på nytt, starter du datamaskinen på nytt ved å bruke Windows-installasjonsplaten (dette kalles å starte fra installasjonsplaten). Under installasjonen kan du partisjonere harddisken og formatere den på nytt og deretter installere Windows på nytt. Når du gjør dette, slettes alle filer og programmer, så pass på at du sikkerhetskopierer dataene og programfilene før du begynner. Hvis du vil ha mer informasjon, søk etter "installere Windows og installere Windows på nytt" i Windows Hjelp og støtte.

HVordan kan jeg sikkerhetskopiere? Er det nødvendig?

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg opp dette.. Jeg tester det:

Advarsel!

Sikkerhetskopier filene dine før du foretar en ny installering av Windows, selv om du installerer Windows på en harddiskpartisjon. En ren installasjon erstatter den gjeldende versjonen av Windows og alle personlige filer.

Slå på datamaskinen, og sett inn CDen eller DVDen med Windows Vista.

På siden Installer Windows følger du eventuelle instruksjoner og klikker Installer nå.

På siden Hent viktige oppdateringer for installasjonen bør du hente de siste oppdateringer. Det bidrar til en vellykket installasjon og til å beskytte datamaskinen mot sikkerhetstrusler. Du må ha en Internett-forbindelse for å få hentet installasjonsoppdateringer.

For å unngå problemer under aktiveringen anbefaler vi på det sterkeste at du på siden Skriv inn produktnøkkelen for aktivering skriver inn den 25-tegns produktnøkkelen.

På siden Les lisensvilkårene klikker du Jeg godtar lisensvilkårene hvis du godtar lisensvilkårene.

Følg instruksjonene på hver side. På siden Hvilken installasjonstype vil du bruke? klikker du Egendefinert.

På siden Hvor vil du installere Windows? velger du partisjonen der du vil installere Windows.

Klikk Neste for å starte installasjonen. Det kan hende du får se en kompatibilitetsrapport.

Følg instruksjonene.

Obs!

Sørg for å aktivere eksisterende antivirusprogramvare eller installere ny når installasjonen er fullført

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...