Gå til innhold

Art by accident, eller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min litt kjipe kontormonitor ser det ut som om noe forferdelig har skjedd i komprimeringen, men det er ikke verre enn at jeg ser at det er et helt ok bilde. Art by accident? Det vet du best selv.

 

Jeg liker godt slike bilder, selv om det faktisk er litt blassere enn jeg ville valgt. Tror likevel at fill-light ville ødelagt inntrykket, og det er nettopp det uperfekte resultatet som gjør dette kult.

 

Kanskje det hadde vært artig med s/h, selv om fargene på mange måter gjør bildet. Du kan jo prøve, eller?

Lenke til kommentar

Mangelen på skarphet har nok sammenheng med den lange lukkertiden jeg brukte. Men denne "dusheten" er noe av det jeg liker med bildet.

 

Dette er et teknisk uperfekt, og jeg liker det. Det stilles krav til at det arbeidet jeg vanligvis leverer innen foto er "teknisk korrekt". Derfor er det gøy å se resultatet når jeg bryter reglene, om enn ved et uhell.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med PM i at det ser ut som det har fått gjennomgå litt vel mye i jpeg-konverteringen. Det er fryktelig mye artifacting her.

 

Ellers må jeg si jeg liker det. Jeg har selv sansen for litt undereksponerte bilder tatt i lite lys (dog i mitt tilfelle oftere tatt innendørs i lyset fra stearinlys el.l.).

Lenke til kommentar

Jeg syns dette bildet var flott og at det har potenisale i seg, selv om jeg er enig i artifaktene som har "sneket" seg inn her.

 

Jeg forsøkte et par minutter i PS for å se hva jeg klarte å få noe ut av dette.

Beklager hvis du ikke ønsker at noen lefler med bildene dine. Gi meg beskjed så fjerner jeg omgående.

 

Edit: Dette er ikke noe nøyaktig redigering, kun to minutter. Ser at det er litt halo og annen snacs etter litt slurv

post-84724-1211292535_thumb.jpg

Endret av Irish Coffee
Lenke til kommentar

Jeg forsøkte egentlig ikke å gjøre noe med artifaktene, kun gjøre det litt mer interessant(i mine øyne selvsagt :wow:). Ikke sikkert det ble så mye bedre for andre uansett og det var heller ikke meningen.

 

Grunnen var vel egentlig bare at jeg likte bildet, poseringen og det kanskje litt triste i "draget" over hele situasjonen.

 

Jeg besvarer med andre ord spørsmålet ditt:

Art by accident? JA :D

 

PS. Ikke bland dette inn i den andre diskusjonen her på Akan, om det er kunst eller ikke.

Lenke til kommentar

Flott bilde med en dyster stemning. Både jentas ansiktsuttrykk og tonene i bildet bidrar til dette. Likte tonene i bakgrunnen, blå er jo depresjonens farge. Når det gjelder det tekniske så vil jeg bemerke at horisonten i bakgrunnen er skjev, syns det var fint at horisonten ikke kom midt i bildet. Etter min mening skriker bildet etter en svart hvitt konvertering!

 

Edit: skrivefeil

Endret av Autoxave
Lenke til kommentar
Feilberegnet oppladingstiden på blitsen og fikk dette bildet. Jeg har knadd og dratt en del i det for å gjøre det presenterbart. Hva synes juryen?
Synes det var et fint bilde, flott uttrykk, passer godt at hun ser ut av bildet og er plassert til høyre for bakgrunnen og "motivet", komposisjonen fungerer godt. Art by accident passer godt, for bildet er langt fra dårlig!

 

Jeg synes dog at det er litt å hente på etterarbeidet. Kompresjonen/artifaktene er nevnt, det henger jeg meg ikke opp i. Jeg ville nok hatt det _litt lysere, og kanskje litt mer kontrast. Selv om hun har et dystert uttrykk, og bildet er dystert, blir ansiktet litt mørkt, i tillegg til at deler av genseren er litt lys. Selektiv justering av bildet kan utbedre dette ganske greit. Har også laget et lite forslag, det er gjort en del justeringer, først og fremst levels og selektiv shadow/highlights, samt justering av eksponering.

post-7280-1211358830_thumb.jpg

Jeg synes selv at "meningen" slik jeg tolker den i det første bildet fremdeles kommer frem, uten at bildet har mistet karakter.

 

Dersom du ønsker det fjernet, må du bare si i fra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...