Kibs Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 I går, mandag, fikk vi beskjed om at nei, det er ikke lesedag dagen før eksamen på torsdag. Torsdagseksamenen er fagskriving i norsk. Skal det være slik? Det sies at andre skoler får lesedag. Det sies også at de får ha notater med seg, noe vi blir nektet. Er det noen som kan forklare dette for meg? Jeg er småfortvilt og forvirret. Lenke til kommentar
Sertito Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 I går, mandag, fikk vi beskjed om at nei, det er ikke lesedag dagen før eksamen på torsdag. Torsdagseksamenen er fagskriving i norsk. Skal det være slik? Det sies at andre skoler får lesedag. Det sies også at de får ha notater med seg, noe vi blir nektet. Er det noen som kan forklare dette for meg? Jeg er småfortvilt og forvirret. Si at rektoren din skal pelle seg i ræva og lukte... Dere skal kunne ta med alt som er ikke komuniser bart (gamle stiler, prøver, skole bøker ja til og med minnepenn) Og dette er nytt i år. Du skal ha en forberedelses dag og da må du være på skolen i minst 4 timer og øve/finne stoff. Hilsen meg som hadde eksamen idag! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hæ? Du mener altså at jeg har lovfestet rett til å ta med meg norskboka mi på norsk fagdag skriftlig? Lenke til kommentar
Sertito Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hæ? Du mener altså at jeg har lovfestet rett til å ta med meg norskboka mi på norsk fagdag skriftlig? Helt rikitg. Du kan ha med alt som ikke kan kommuniseres med.. altså du kan ha med en ipod. Men da skal du ikke ha ørepropper i den. Du kan ta med norsk bok og ja.. kan ta med Ringenes herre to tårn i bok hvis du føler for det. Men merk at det vil bli sjekket det du har først. Så ikke prøv med noe juks;) Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er ikke eksamen på fredag? Og du kan si til rektoren din at han får oppdatere seg på de nye reglene. Du skal kunne ha med deg hva faen du vil, med unntak av kommuniserbare ting. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Dette er reform 94, om det har noe å si, noe det nok har, i og med at det andre er "nytt i år". Men jeg synes fortsatt dette virker helt bak mål. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Kva klassetrinn går du i? Alle frå Vg2 og nedover har rett til alle hjelpemidler utanom kommunikasjon. Dette er reglar etter det nye kunnskapsløfte, men eg trur VK2-elevar har strengare reglar dessverre! Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Det er VK2. Vi har nok strengere regler, ja. Men jeg lurer fortsatt på det med lesedag. Vi har alltid hørt snakk om det som en selvsagt ting, og basslæreren min (av alle) ble helt sjokkskadd da han fikk høre at vi ikke får lesedag. :S Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hadde engelsk eksamen i dag, vi kunne jo ha skrevet stilen dagen før og tatt den med på skolen, og håpet på at den passet til en oppgave. Og Lesedag hadde vi og. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Hvilket klassetrinn? Det pussige er at dette tydeligvis KUN gjelder hovedmål/fagdag-eksamen. Sidemål og diverse andre eksamener = lesedag først.... tror jeg. Nytt spørsmål: Hvor tror dere man kan finne ut av dette hen? Evt. hvor kan man sende mail og spørre? Kunnskapsdepartementet? Edit2: Jeg kom over dette, og lurer derfor på om noen vet hva "skrivedag" er for noe? Pussig ting å kalle en skriftlig eksamen. Endret 20. mai 2008 av Kibs Lenke til kommentar
tandep Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hvilket klassetrinn? Det pussige er at dette tydeligvis KUN gjelder hovedmål/fagdag-eksamen. Sidemål og diverse andre eksamener = lesedag først.... tror jeg. Nytt spørsmål: Hvor tror dere man kan finne ut av dette hen? Evt. hvor kan man sende mail og spørre? Kunnskapsdepartementet? Edit2: Jeg kom over dette, og lurer derfor på om noen vet hva "skrivedag" er for noe? Pussig ting å kalle en skriftlig eksamen. Jeg går VK2 og har da selvfølgelig eksamen i samme fag samme dag som deg. Vi får lesedag. Ta kontakt med elevorganisasjonen, de kan hjelpe deg, også over telefon så vidt jeg vet. www.elev.no Lykke til! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Du tilhører den gamle reformen, og da ligger ikke du under de nye reglene. I kunnskapsløftet så har du vel lov til å bruke det meste du ikke kan kommunisere med, men siden du fremdeles er under reform 94, så har du ingenting med kunnskapsløftet å gjøre. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Du tilhører den gamle reformen, og da ligger ikke du under de nye reglene.I kunnskapsløftet så har du vel lov til å bruke det meste du ikke kan kommunisere med, men siden du fremdeles er under reform 94, så har du ingenting med kunnskapsløftet å gjøre. Det har jeg heller aldri påstått. Takk, tandep! Hva med notater, da? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Virket bare som det var noen som ikke helt skjønte at man skulle følge reform 94 når man går VK2, og ikke kunnskapsløftet... Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 skal også ha eksamen på torsdag. fikk beskjed at vi må møt i morra for å ha fagdag en hel dag. du har ikke lov til å ha med nåkka av notater, dette er på fristil som vi skal ha på mandag. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Da har jeg fått svar. Her. Så nå funderer jeg på om jeg bare skal gi f i å møte opp på skola i morgen, si ifra at vi hadde lesedag i følge reglementet.. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Det som er morsomt er at vi ikke får lesedag før fagskriving, men vi FÅR studiedag og HELG før friskriving? Where's the sense in that? Hehe Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Du har krav på lesedag før fagskrivinga også i følge elevorganisasjonen. Se linken jeg postet litt tidligere. Det jeg sliter mest med, logisk sett, er notat-greia. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hadde eksamen i dag i engelsk... Hadde med meg engelsk bøkene mine ca 10 notat ark Alle forberedelses arkene 'Minnepenn med diverse ordbøker på Ca 50 sider med vanelige feil i engelsk. Ingen problemer. Og vi fikk forbredelse dag også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå