James Bond Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 hey, jeg skal ha 9800GX2, men så ser jeg at det er forskjellige modeller da blir jeg frustert og desorientert, for jeg vill bare ha den sprekeste. når man kommer til netshop, komplett, multicom, mpx, så får man ikke vite hvor spesifikasjonene på XFX`s sitt kort, men på EVGA`s sitt kort der får man vite allt man vill... jeg vill ha den sprekeste men WTF, hjelp meg litt da, det er jo 6 forskjellige! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Se HER alle kortene er vel identiske bortsett fra at noen er overklokket litt fra fabrikk. Ville bare gått for det billigste. Om du sjekker de enkelte kortene ser du frekvensene, høyere=bedre. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 hey, jeg skal ha 9800GX2, men så ser jeg at det er forskjellige modeller da blir jeg frustert og desorientert, for jeg vill bare ha den sprekeste. når man kommer til netshop, komplett, multicom, mpx, så får man ikke vite hvor spesifikasjonene på XFX`s sitt kort, men på EVGA`s sitt kort der får man vite allt man vill... jeg vill ha den sprekeste men WTF, hjelp meg litt da, det er jo 6 forskjellige! Den kjappeste GX2´en er vel XFX GeForce 9800 GX2 1024 MB XXX , men hvorfor ikke bare kjøpe den billigste og klokke litt selv??? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 hey, jeg skal ha 9800GX2, men så ser jeg at det er forskjellige modeller da blir jeg frustert og desorientert, for jeg vill bare ha den sprekeste. når man kommer til netshop, komplett, multicom, mpx, så får man ikke vite hvor spesifikasjonene på XFX`s sitt kort, men på EVGA`s sitt kort der får man vite allt man vill... jeg vill ha den sprekeste men WTF, hjelp meg litt da, det er jo 6 forskjellige! Den kjappeste GX2´en er vel XFX GeForce 9800 GX2 1024 MB XXX , men hvorfor ikke bare kjøpe den billigste og klokke litt selv??? JEG HAR SÅ MASSE PENGER!!! men jeg har så lite kunnskap. er du sikker på at den du linka til er sprekest? XFX 9800GX2 XXX 680M? fant nemmelig en Black edition med 700M! Se her... og hvorfor er det så jævla lite med reviews!? vill ha den sprekeste! og da orker jeg ikke gå rundt og lete i timer for ett skjermkort! Q: hvorfor ikke kjøpe billigste modell og clocke selv? A: Hva skal jeg gjøre når skjermkortet smeller? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Kjøpe nytt siden du har masse penger?! Er ikke noen fare for at det "smeller" ved driver OC. Du skal kjøpe det som er billigst og klokke selv da du sparer 800 kr. Det som er klokket lengst vil yte best. XFX kortet ser ut til å være det som er det. (det du lenker til) Lite reviews? Det er tom lenket til en review hos komplett. Eller du kan google review 9800GX2 og du får over en million treff. Endret 20. mai 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Kjøpe nytt siden du har masse penger?! Er ikke noen fare for at det "smeller" ved driver OC. Du skal kjøpe det som er billigst og klokke selv da du sparer 800 kr. Det som er klokket lengst vil yte best. XFX kortet ser ut til å være det som er det. (det du lenker til) Lite reviews? Det er tom lenket til en review hos komplett. Eller du kan google review 9800GX2 og du får over en million treff. asså, ett sted går grensa, man kan ikke bare klokke til det ikke går mer, man må ha kjøling ved siden av OCen. det at du vill at jeg skal kjøpe de billigste og klokke opp til 700mhz er bare tull! er mye lavere gigasec`s på de, og lavere shader. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg ønsker absolutt ingenting, du bruker pengene dine akkurat som du vil. Jeg påpeker bare mulighetene. Det billigste GX2 kortet MSI GeForce 9800GX2 1GB GDDR3 til 3495 kr, er altså 755 kr billigere og klokket til 660 MHz, altså 40 MHz for 755kr Og som sagt det kortet du lenket til ser ut til å være det som er klokket lengst fra fabrikk. Angående svaret ditt: Det første utsagnet tilbakeviser jeg i første post når jeg sier at kortene er identiske. Det er mao ikke noe ekstra kjøling på super versjonen til XFX, om jeg da ikke bommer grovt. Nei det er det ikke! Aner ikke hva gigasec er for noe, men det bør være helt uproblematisk å klokke både minne, kjerne og shaders. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Herregud skal du ha hjelp eller vil du bare skryte over hvor mange penger du har .... regner med at det er konfirmasjonspenger eller noe sånt Dessuten... klokker du core, klokker du shaders også. Og det er bare dumt å be om hjelp/råd, og når du får hjelp/råd "pisser" du bare på svarene.... Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Herregud skal du ha hjelp eller vil du bare skryte over hvor mange penger du har .... regner med at det er konfirmasjonspenger eller noe sånt Dessuten... klokker du core, klokker du shaders også. Og det er bare dumt å be om hjelp/råd, og når du får hjelp/råd "pisser" du bare på svarene.... jeg er ikke fjortiss. jeg sier bare at jeg vill ha den sprekeste, men at jeg ikke vill klokke selv for da kan kortet bli ødelagt? er det vanskelig og forstå? jeg skryter hvertfall ikke av penger jeg har, har jobba for de selv, ikke hatt konfirmasjon 1 ENESTE gang i mitt liv, og klokker jeg kortet så ryker det. sånn er det alltid med overclocking. drit i og vær så frekk. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det skal da ganske mye til for at kortet skal ryke pga OC Følger du med på temperaturen og har en stabil klokk så vil nok kortet fungere helt fint Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Det skal da ganske mye til for at kortet skal ryke pga OC Følger du med på temperaturen og har en stabil klokk så vil nok kortet fungere helt fint men dette med gigasec, eller kanskje gigatextures, var på mye lavere per sekund enn de aller høyeste modellene. var ett sted man kunne se forskjellen mellom billigste modell og dyreste modell så man kunne se hva man fikk for pengene... skal prøve og finne det... Lenke til kommentar
Fettnabben Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hvis du absolutt nekter å overklokke så er xfx sin versjon av kortet "det sprekeste" som du så fint sa det selv. Og det er foresten ikke "alltid sånn med overklokking" at kortet ryker så fort du overklokker. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Har du nok penger, så blir det langt bedre å kjøpe seg to 9800GX2 i Quad-SLI. Eventuelt også et SLI hovedkort. Lenke til kommentar
Fettnabben Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Det er lite vits i og med at det er lite man trenger det til. Med mindre du dør hvis du ikke kan sette crysis på 8xAA med alt på very high i tillegg... Det kommer faktisk nye toppmodeller, men for all del. 2 stk GX2 git helt sykt ytelse, men du trenger et helvettes stort hovedkort og kabinett for de stikker langt utenfor hovedkortet og blokker kanskje for andre ting som vifteporter o.l. Og du trenger en heidundranes strømforsyning og kjøling, men du har vist "tetteste cashninge" så da er vel ikke det er problem. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Tja, har selv et ganske godt overklokket 9800GX2 men synes ikke alt glir så bra som jeg skulle ønske. Må nok minst ha to 9800GX2 for å å kjøre crysis i middels høye/høy oppløsninger (samt Very High og 0xAA) på multiplayerbrett og slikt (som ikke er like godt optimalisert som førstebrett) Litt lugging i Oblivion ved 1920x1200 4xAA + mods, + savner bedre ytelse i WIC og Colin MCRae DIRT. The Witcher kunne nok også kjørt litt bedre. Og jeg kjører aldri høyere enn 4xAA. Kan aldri få nok ytelse. bare legg merke til at jeg uansett ville ventet 3 uker til Nvidia sitt nyeste grafikkmonster lanseres. (18. juni) Endret 22. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Tja, har selv et ganske godt overklokket 9800GX2 men synes ikke alt glir så bra som jeg skulle ønske. Må nok minst ha to 9800GX2 for å å kjøre crysis i middels høye/høy oppløsninger (samt Very High og 0xAA) på multiplayerbrett og slikt (som ikke er like godt optimalisert som førstebrett) Litt lugging i Oblivion ved 1920x1200 4xAA + mods, + savner bedre ytelse i WIC og Colin MCRae DIRT. The Witcher kunne nok også kjørt litt bedre. Og jeg kjører aldri høyere enn 4xAA. Kan aldri få nok ytelse. bare legg merke til at jeg uansett ville ventet 3 uker til Nvidia sitt nyeste grafikkmonster lanseres. (18. juni) 3 uker = 9900GX2? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) 9-serien er kortlivet og "over" om 3 uker. Det nye kortet heter GTX 280 og GTX 260. http://www.hardware.no/artikler/gtx_280_avbildet/51997 Endret 22. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 9-serien er kortlivet og "over" om 3 uker. Det nye kortet heter GTX 280 og GTX 260. http://www.hardware.no/artikler/gtx_280_avbildet/51997 finner ikke noe specs på de Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 http://itpro.no/art/12712.html Lenke til kommentar
Fettnabben Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Tja, har selv et ganske godt overklokket 9800GX2 men synes ikke alt glir så bra som jeg skulle ønske. Må nok minst ha to 9800GX2 for å å kjøre crysis i middels høye/høy oppløsninger (samt Very High og 0xAA) på multiplayerbrett og slikt (som ikke er like godt optimalisert som førstebrett) En venn av meg kjører crysis på fullt kun uten AA uten problemer og han har 8800GTX, 6600x2, mist 600w og 2048MB OCZ platinum ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå