Gå til innhold

Synkronisering av undertekst

Knut Marius

Anbefalte innlegg

Etter å ha funnet ut at funksjonen for synkronisering av undertekst i mitt videoavspillingsprogram ikke helt levde opp til forventningene satt jeg meg ned og slengte sammen et eget lite program i C# for å gjøre denne jobben. Dette fordi jeg ønsker å synkronisere undertittelen permanent (Altså at det ikke må gjøres for hver gang jeg spiller fila). Dette er vel tilfelle når man kjører sync direkte i videoavspilleren?

Tenkte kanskje noen kunne være interesserte, så hvis dere vil teste så kan dere hente det ned her: http://www.megaupload.com/?d=DO7ZERBQ

Kom gjerne med tilbakemeldinger på mulige utvidelser og eventuelle bugs.

Det er helt sikkert andre programmer som tilbyr denne funskjonaliteten, men jeg syns nå det er artig å lage ting selv allikevel Da kan jeg få programmet skreddersydd til akkurat den oppgaven jeg ønsker også.

Instruksjon: Velg SRT-fil du ønsker å synkronisere. Legg inn et delay i antall millisekunder (positivt eller negativt, avhengig av om teksten kommer før eller etter bildet). Huk av "overwrite" dersom du vil overskrive filen. Ellers vil programmet opprette en kopi av filen med endelse *.srtx. Trykk "sync it"

PS: Det gjelder å prøve seg litt fram med delayet... Blir bedre på å anslå det etterhvert. Må gjerne prøve et par ganger i starten før man blir fornøyde.

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...