Gå til innhold

HK med SLI + Quad = Å be om problemer?

Bardis

Anbefalte innlegg

Prøvde å poste i CPU-forumet, men inget svar der...så da prøver jeg her i og med at jeg skal bestille varer i kveld.

Har egentlig lagt fra meg tanken om å kjøpe et hk med SLI og i stedet valgt P35 brikkesett, fordi jeg har hørt mye om problemer med Quad prosessorer på disse kortene.

Er dette enkelt-tilfeller, eller er det rett og slett ikke kompatibelt?

Har tenkt på:

- Q6600 link

- Asus P5N-E SLI link

Noen som kan være så snille og oppklare dette for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre er det problemer.

790i er vell det eneste som står en sjanse for å bli perfekt på det omerådet når de får BIOS'ene fikset, om Nvidia og co har flaks.

680i er søppel deluxe på Quad core 780i er litt bedre men begge sliter.

Det er sjansespill, du kan ha flaks og alt klaffer og funker men skal du klokke så kan jeg garantere deg at du får lyst til å hente en kanne bensin og helle over hovedkortet for å så tenne på i ren frustrasjon...

Lenke til kommentar
Dessverre er det problemer.

790i er vell det eneste som står en sjanse for å bli perfekt på det omerådet når de får BIOS'ene fikset, om Nvidia og co har flaks.

680i er søppel deluxe på Quad core 780i er litt bedre men begge sliter.

Det er sjansespill, du kan ha flaks og alt klaffer og funker men skal du klokke så kan jeg garantere deg at du får lyst til å hente en kanne bensin og helle over hovedkortet for å så tenne på i ren frustrasjon...

Takk for svar, da holder jeg meg unna det der...ikke sikkert at jeg kommer til å bruke det i fremtiden, så da drar jeg ikke på meg unødig med problemer.

Da går jeg i stedet for et Asus P5KC, P35 basert kort :)

Lenke til kommentar

Vel 680i og 780i kortene er fullt mulig å oppnå gode overklokker på, selv med quad. har selv en q6600 på 4,275 på mitt system, sammen med SLI. Det krever dog en god del knoting for å finne instillinger som fungerer, mye mye mer arbeid enn på Intels chipset.

790i er snadderbra og ytelsesmessig minst like god som det beste Intel har, MEN det har visstnok et stort problem som forårsaker korrupsjon ved overklokking som enda ikek er løst. Jeg anntar dette blir fikset før eller siden via en BIOS update, men før det problemet er løst så blir det vanskelig å annbefale det.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...