Krokn Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hei Som mange kanskje har fått med seg har Nvidia av en eller annen grunn deaktivert alternativet for å kjøre video på TV ved siden av at den går på pc-skjermen (Video-Mirror). Var noe med Microsoft Right management, eller noe i den duren. Uansett et tåpelig opplegg, synes jeg... Men spørsmålet er om det er noen som vet om en måte å unngå dette på? En spesiell avspiller eller program som retter opp i dette? Bruker i dag Media Player, så om det da er en fra "ukjent" (eller kjent) programutvikler som har et avspillingsprogram for å få både på pc-skjerm og fullskjerm (dualview) tv automatisk i riktig oppløsning? Pga dette vurderer jeg sterkt å gå over til ATI, da forstått at fortsatt er aktiv der. Alltid hatt Nvidia, men føler de har gjordt en fatal feil/avgjørelse på dette punktet. Ingen erfaring med ATI, men etter det jeg har lest så er det Nvidia som har de sterkeste skjermkortene per dags dato?! Noen som har forslag på hva som kan være aktuelt. Hører med at spiller en del spill som er av de mest ressurskrevende. Har i dag Asus Nvidia Geforce 8800GTS 512 MB Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) for å kjøre film på begge skjermen (dvs samme innhold), så er det vel klone-modus man må bruke, ikke dualview? fungerer faktisk på min laptop som kjører Geforce 8400GS.. viser jeg en film på den, vises den både på pc-ens skjerm OG tv-en.. PS: Jeg har drivere fra laptopvideo2go.com - de har også drivere til stasjonære pc-er. kan jo prøve disse først. Endret 20. mai 2008 av »frodo Lenke til kommentar
Krokn Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 for å kjøre film på begge skjermen (dvs samme innhold), så er det vel klone-modus man må bruke, ikke dualview? fungerer faktisk på min laptop som kjører Geforce 8400GS.. viser jeg en film på den, vises den både på pc-ens skjerm OG tv-en.. PS: Jeg har drivere fra laptopvideo2go.com - de har også drivere til stasjonære pc-er. kan jo prøve disse først. Trur ikke fungerer på klone-modus heller. Skal være snakk om skjermkortene med fra 8800 og framover muligens. Eller ser sånn ut da siden ditt fungerer, uten noen spesielle tilpassninger?! Skal prøve da med laptobideo2go, men ser ut som er de samme som fra nvidia.com. Er også på stationær, så vet ikke hvordan forskjellen er der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå