Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link Wireless 4 X faster !(?)

Anbefalte innlegg

Paa sidene til D-Link reklamerer dem med at du faar 4 x Faster ved aa oppgradere ditt DWL-520+ PCI kort og ved aa oppgradere DI-614+ router/AP.

Som kjent saa er b+ standarden 2x speed altsaa 22 mbit saa med litt hode regning saa burde 4x veare 44 mbit..

Jeg har oppgradert baade kort og router og enable 4 x speed paa begge punkt uten at jeg faar noe mer enn 22 mbit.. router og maskin med wireless kort staar fortiden ca 25 cm fra hverandre saa avstand burde ikke ha noe aa si :)

Bare see her .. http://www.dlink.se

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Paa sidene til D-Link reklamerer dem med at du faar 4 x Faster ved aa oppgradere ditt DWL-520+ PCI kort og ved aa oppgradere DI-614+ router/AP.

Som kjent saa er b+ standarden 2x speed altsaa 22 mbit saa med litt hode regning saa burde 4x veare 44 mbit..

Jeg har oppgradert baade kort og router og enable 4 x speed paa begge punkt uten at jeg faar noe mer enn 22 mbit.. router og maskin med wireless kort staar fortiden ca 25 cm fra hverandre saa avstand burde ikke ha noe aa si :)

Bare see her .. http://www.dlink.se

Ja, det står at man kan få opp til fire ganger så mye som det som er vanlig på et 11Mbps, men det er slik at man ikke får 11Mbps reell hastighet på trådløse nettverk, hastigheter rundt 3-4Mbps er ikke uvanlig. Dlink sier at de har fått hastigheter opp i mot 12Mbps reell hastighet med denne nye funksjonen, og det er jo 4x3Mbps... du kan jo lese pressemeldingen her: http://presslink.dlink.com/releases/pr111202.htm

Jeg har fått hastigheter opp mot 11Mbps med denne funksjonen. Jeg har ett DWL-900AP+(med 2.52 firmvaren), og DWL-650+(med v3.00 driverene)...

Lenke til kommentar

Jeg har det samme utstyret som deg, og har oppdatert driverne, på mitt kort står det 11Mbit + 4X i Untiliti tingen.

Jeg prøvde også BETA driverne når de kom for en stund siden.

Da sto det faktisk 22Mbit + 4X...

Lenke til kommentar
Men skal det staa "Connected 44 mbit" ??

jeg tenkte kanskje at det ikke virka siden det sto connecta 22 mbit og ikke 44 :)

hmm, det står vel 22 PBCC+4X når den er oppkoblet med denne funksjonen. uten står det 22 PBCC...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter jeg oppgraderte til denne firmware'n 2.52 funket ikke repeater funksjonen i det ene dwl-900ap+ punktet, når jeg setter det som et ap funker det, det andre funker også som ap, det fungerer når jeg setter det som en wireless klient også, men når det skal være repeater funker det ikke. Noen som har erfaring med dette? :-?

Lenke til kommentar

Fikk en firmware fra support i sverige, 2.56, som jeg har prøvd før. har også testet med ny pc med nytt kort i, dwl-650+ og i den stasjonære et dwl-520+. Bruker siste driver og siste firmware. Resatte begge dwl-900ap+'ene og gjorde om kun de instillinger jeg trengte gjøre om. Nå står et dwl-900ap+ som repeater og et som access punkt. en kobler til rett på det som står som ap og en via repeater. Det funker fint, går sånn passe fort også, vet ikke hastigheten. har ikke testet med å sette ting i riktige avstander enda da, men det er 70-80 meter fra repeater til access punktet med fri sikt. og 10-12 meter fra repater til pc. og den bærbare er rundt om kring. Det var deilig at det begynte virke igjen :D

Lenke til kommentar
Har testet dette selv, og kommet frem til at jeg får ca. 30 Mbit i faktisk hastighet...

Dlink er kungen!  :woot:

Hvordan kan du få 30 mbps i overføring??

Har også testet dette med siste drivere og firmware og jeg får MAKS 12 mbps.

Hva er du bruker for å måle hastighet.

Prøv med Qcheck og test den faktiske overføringshastigheten.

Lenke til kommentar

På sidene til D-link står det nevnt 614+ men ikke 714p+. Kjipt. Noen som har noen firmware til 714p+ som får opp hastigheten?

Trodde at min router 714p+ hadde mer funksjonalitet enn 614 og at det derfor burde finnes noe firmware til min router også....

Maze :-?

Lenke til kommentar

I følge D-Link er firmware 4x til:

- D-Link AirPlus DWL-900AP+ Wireless Access Point

- D-Link AirPlus DI-614+ Wireless Gateway

- D-Link AirPlus DWL-650+ Wireless PC-Card

- D-Link AirPlus DWL-520+ Wireless PCI Adapter

men ikke:

- D-Link AirPlus DI-714P+ Wireless Gateway, Print Server

men det er en 1.1 versjon, vet ikke hva denne gjør

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...