djgudleif Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 En låt jeg lagde i FL-studio. Har prøvd å få til trance, og har jobbet mer med mastering av låta enn selve låta. Har prøvd å få til unike lyder så mye som mulig. Har også postet låter før, og har nå prøvd å bruke den konstruktive kritikken jeg fikk. Last ned "Traces" her: http://www.box.net/shared/static/wyt7zneowg.mp3 Kan sikkert laste opp på urørt senere for de som ikke gidder å laste ned. - Navnet på låta kommer av at jeg skulle skrive "trance", men glemte "n" og dermed ble det "trace", og så la jeg bare til en "s". "Traces" betyr vel noe sånt som "spor" for de som ikke vet det. Synes du det er det bra eller dårlig? Hva er feil? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 This user is out of bandwidth. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Var noe galt med betalingen. Men det er ordnet nå. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ikke værst. Absolutt hørbar. Litt sånn chillemusikk. Bra bruk av filter-effekter. Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 1. Kicket er noe dårlig. Litt for høy er den og. 2. Noe svak basslinje. 3. Valg av synths passer ikke helt sammen 4. Pad og basslinje forsvinner plutselig rett før breakdownet 5. Litt uoriginal melodi 6. Savner en takeoff. Du introduserer bare kicks og hihats sammen med lead og pads Ellers er den mer eller mindre grei. Den har et stort potensiell for videreproduksjon hvertfall Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Takk for kommentarene! 1. Kicket er noe dårlig. Litt for høy er den og.2. Noe svak basslinje. 3. Valg av synths passer ikke helt sammen 4. Pad og basslinje forsvinner plutselig rett før breakdownet 5. Litt uoriginal melodi 6. Savner en takeoff. Du introduserer bare kicks og hihats sammen med lead og pads Ellers er den mer eller mindre grei. Den har et stort potensiell for videreproduksjon hvertfall 1. Kicket er bra på mitt headset. Merket at den var litt høy når jeg koblet til subben. Men det er bare et modifisert standard FL-kick. Sliter med å finne en bra drum-VST. Når jeg finner en, skal jeg bruke mer tid på det. 2. Skal prøve å få til en bedre bass. 3. Skal forandre litt på synthene. 4. Synes det er vanskelig med overganger. Spesielt siden jeg gjør alt i kun ett program. Skal se hva jeg kan gjøre med det. 5. Tror ikke jeg kan gjøre så mye på den. Kanskje litt. 6. Skal prøve få til noe sånt. Takk for alle tipsene. Det hjelper meg virkelig! Endret 26. mai 2008 av ikkespisgress Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Ja. Standar FL-kick. Ganske dårlig, om man sammenlikner med andre ting. Finn en samplepack med mange kicks, og load en .wav som kick om du ikke finner noen bra VSTer Melodien kan bli grei, om du kombinerer med endringer i basslinjen og pads sånn btw Endret 26. mai 2008 av Dalh Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Kakemot: Jeg har drumsene du trenger. Men du må *ehem* ta på deg pirat-støvlene for å få tak i de. Søk etter "AA Vengeance Essential House" volume 1. Der er det en hel del bra kicks og snares, samt masse andre drum-samples. Får alltid bra resultat med disse samplesene. Har også fått bra feedback på akkurat kicks/drums'ene jeg lager. Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Lande: Man må ikke nødvendigvis ta på seg piratkostymet for å få tak i dem. På hjemmesiden dems kan man kjøpe dem... Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Lande: Man må ikke nødvendigvis ta på seg piratkostymet for å få tak i dem. På hjemmesiden dems kan man kjøpe dem... Ja, det er nok den rette sti å gå, men mitt utgangspunkt var annerledes. Jeg er ingen rikmannskar. Orker ikke bruke penger på en hobby man ikke driver med til vanlig. Mens vi er inne på det: NeXus er en av de beste VST'er som kan tenkes, ihvertfall for oss pre-set noobs! Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ja. Om man produserer kun for hobbybasis, er det vel greit nå å da, men syns ikke det er så kult å ha 16-18 åringer som produserer russe-låter med en piratversjon av FL-studio og "tjener" seg "rike" på det... Samme som at DJer som spiller på større events ikke burde spille nedlastet musikk... Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Med fare for å hijacke tråden til kakemot: Ja. Om man produserer kun for hobbybasis, er det vel greit nå å da, men syns ikke det er så kult å ha 16-18 åringer som produserer russe-låter med en piratversjon av FL-studio og "tjener" seg "rike" på det... Jeg skjønner ikke helt hva du mente der, men jeg tjener ingenting på mine ynkle remixer. Er forsåvidt enig med at man burde betale for programvaren om man tjener (en betydelig sum) penger på å bruke software man har "stjålet". Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg bruker nexus og. Jeg prøver mindre å mindre å være pre-set noob. Men akuratt det får jeg tenke på senere. Skal sjekke ut AA Vengeance Essential House. Tusen takk for tipset Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 1. Kjedelig start 2. Hva skjer med at melodien plutselig forsvinner? 3. Beatet er litt for "enkelt" 4. Enkelte synther er litt for overkuttet på de øvre frekvensene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå