Eirik350D Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Hei, Jeg har nå brukt en del tid på å finne den "perfekte" PC til mitt bruk. PCen skal primært benyttes til følgende: - Utvikling av web-applikasjoner med MS SQL Server, Visual Studio og DotNetNuke - Bildebehandling (foto) - Spill Jeg ønsker en PC med gode OC-muligheter, selv om jeg er novice på dette området (men gleder meg til å lære ;-) Jeg har plukket ut følgende komponenter: Kabinett: Antec Nine Hundred Hovedkort: Asus P5E CPU: Intel Core 2 Duo E8400 Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Engelsk 64-bit Skjermkort: MSI GeForce 8800 GTS 512 MB OC Minne: OCZ PC2-8500 Reaper HPC 4 GB (2 x 2048 MB) DVD-brenner: Samsung SH-S203D Strømforsyning: Thermaltake Toughpower 750W Harddisk: 2 x Western Digital Caviar SE16 500 GB S-ATA CPU kjølevifte: Zalman CNPS9500LED Se handlevognen på https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69786 Ville sette stor pris på en vurdering av dette oppsettet til mitt bruk. Er det noen av komponentene som ikke passer /passer dårlig sammen? Er det noe jeg har glemt eller burde vurdere å legge til? (dette er min komplette handleliste, men skal ikke kjøpe noen eksterne enheter) Er det noen av komponentene som til fordel kan byttes ut med annet? Hilsen Eirik Endret 20. mai 2008 av Eirik350D Lenke til kommentar
Eirik350D Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Er det ingen som kan hjelpe meg å vurdere dette? Jeg har ventet på at E8400 skal bli tilgjengelig i et par måneder og er nå endelig klar til å trykke på ordreknappen ;-) Alle kommentarer mottas med stor takk! Hilsen Eirik Lenke til kommentar
Eirikii Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Alt ser egentlig greit ut, men jeg har noen forslag til endringer Bytte CPU kjøleren til denne Scythe Infinity Jeg ville i tillegg valgt harddisker fra Samsung eller Seagate, men det spiller jo ikke så stor rolle. Det er mer min personlige mening. Kanskje bytt ut prosessoren med denne Intel Xeon E3110 hvis den er på lager, det er akkurat samme prosessor som E8400. Jeg ville valgt strømforskyning fra et annet merke enn Thermaltake, har dårlige erfaringer med strømforsyninger derfra (kan jo hende at det er bedre nå). Noen alternative merker er Mist, OCZ, Corsair, Seasonic og Fortron-Source. Jeg mener at de er tryggere valg. Hilsen Eirik Lenke til kommentar
Eirik350D Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Hei Eirik ( ) Takk for innspillene. Jeg skal se nærmere på de komponentene du har foreslått. For øvrig fant jeg ut at jeg må bytte ut minnet da de jeg opprinnelig hadde valgt ikke er å oppdrive for øyeblikket. Jeg har derfor byttet ut med følgende RAM i handlevognen: OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048) Dette er en PC2-8000 brikke på 1000 MHz. Asus 5PE oppgis med følgende minnestøtte: 4 x DIMM, max. 8GB, DDR2 1200 / 1066 / 800 / 667 MHz, non-ECC, un-buffered memory Innebærer dette at jeg ikke kan kjøre dette minnet på 1000 MHz? Kan jeg overklokke det til 1066 MHz? Eller er det kanskje like greit å velge en PC2-6400 brikke @ 800 MHz? Dette er som dere sikkert forstår et område jeg ikke har all verdens greie på. Ønsker for øvrig å overklokke CPU opp mot 4 GHz. Hilsen Eirik Endret 20. mai 2008 av Eirik350D Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 du kan ikke velge og kjøre det på 1000MHz fra starten av uten oc, virker det som, mest sannsynlig pga regningen av "deling" mellom Fsb og ram hastighet, viss du setter 1/1 på ram/fsb ,, så kan du være heldig og få 500fsb og 500 på rammen Lenke til kommentar
Eirik350D Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Hei Nokia_dell Her er jeg redd jeg falt litt av. For å spørre på en litt annen måte. Dersom jeg skal overklokke prosessoren (håper å komme opp under 4 GHz med dette oppsettet), er minnet jeg har valgt et godt valg? Og i såfall, hvilken frekvens kan/må jeg i såfall kjøre dette på? Eller er det andre minnebrikker jeg heller burde se på? Hilsen Eirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå