cHilfiger Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Hei! Jeg bare lurte på hva som kjenneteegner et reisebrev. Eller hva er kritierene for at det er et reisebrev. F.eks. er kjennetegnene til eventyr gjentagelse, "Det var en gang", "snipp snapp snyte så var eventyret ute", hjepere, tallene 3 og 7, etc Takker for hjelp Og ja jeg har googlet det, men finner ingenting... Endret 20. mai 2008 av cHilfiger Lenke til kommentar
Lucas_Locke Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Jeg tror ikke det er noe "fast mal" når det kommer til reisebrev. Jeg vil språket er ganske muntlig. Du kan jo ta en titt her: http://www.vg.no/reise/reisebrev/ å se hvordan det er gjort i praksis... Endret 20. mai 2008 av Lucas_Locke Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 du skjønner jeg skrev et brev(som skulle være reisebrev) og da sa læreren at det var mer en fortelling(skjønnliterær tekst) og at jeg hadde bommet fullstendig. Og da skulle jeg finne ut hva et reisebrev var fornoe og skive om teksten min... Lenke til kommentar
Lucas_Locke Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 du skjønner jeg skrev et brev(som skulle være reisebrev) og da sa læreren at det var mer en fortelling(skjønnliterær tekst) og at jeg hadde bommet fullstendig. Og da skulle jeg finne ut hva et reisebrev var fornoe og skive om teksten min... Et vanlig brev er det ikke, men en mer personlig fortelling om hva man har gjort med erfaringer og historier fortalt til et større publikum. Ta en titt på siden jeg nevnte. Der er det mange fine eksempler på gode reisebrev. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå