Gå til innhold

Båndtvang som ikke respekteres.


Anbefalte innlegg

Nei, jeg fortsetter å ta sprayen med meg i lommen når jeg går tur jeg! Eierene vet hva dem gjør, og da får de ta konsekvensen av det lovbrudd de begår.

 

Greit nok, men møter du på den rette personen så får du også ta konsekvensene av å bli slått ned i etterkant. ;)

 

Hvis jeg hadde blitt slått ned for å forsvare meg mot en mannevond hund, så hadde garantert fyren gått i fengsel og hunden blitt skutt.

 

Ja, for du vet jo hva en tilfeldig person heter. :roll: Dessuten kunne han sagt han hadde hunden i bånd å du gjorde det, derfor lappet han til deg. Hans ord, mot dit ord. Er ikke så lett å få fengslet noen som du kanskje tror.

 

PS. Du sprayer jo alle som kommer løpende mot deg. Dette betyr ikke at hunden er mannevond. Hadde en hund virkelig vært mannevond, å du hadde sprayet den, så hadde nok ikke eieren reagert på det heller. Han hadde nok bare takket deg for hva du gjorde, ihvertfall hvis den faktisk roet seg av det, noe jeg ikke tror personlig.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jojo, men det er du. Hvorfor i all verden skal jeg ha samme oppfatning av de hekkans dyra? At du ville brukket noe som helst på en person sier sitt om deg, men som sagt bruker du bånd så det trenger du ikke bekymre deg for at du noen gang skal måtte prøve på det...

Og hvorfor i helvete sier alle at vi som hater de dyra skal gi beskjed til eier at han må få bånd på kjøteren? Er det liksom sånn at han ikke er klar over det? Er faen det dummeste jeg hører! Eier er fullt klar over hva han gjør, og hva han utsetter den forbanna kjøteren sin for dersom den treffer feil person når den lufter seg på egenhånd.

Nei, jeg fortsetter å ta sprayen med meg i lommen når jeg går tur jeg! Eierene vet hva dem gjør, og da får de ta konsekvensen av det lovbrudd de begår.

 

 

Jeg har aldri skadet et annet menneske i hele mitt liv, men hvis du kødder med hunden min, kødder du med meg ;) Hunder blir som familiemedlemmer. Skal jeg spraye pepperspray på foreldrene dine og eventuelle barn hvis jeg hadde mislikt dem? Smerteterskelen er også veldig forskjellig fra hund til hund, så å provosere en ustabil hund med høy smerteterskel med pepperspray, kan være veldig farlig. Før eller senere treffer du som sagt på en eier som ikke finner seg i handlingsmåten din. Lykke til.

Lenke til kommentar
Nei, jeg fortsetter å ta sprayen med meg i lommen når jeg går tur jeg! Eierene vet hva dem gjør, og da får de ta konsekvensen av det lovbrudd de begår.

 

Greit nok, men møter du på den rette personen så får du også ta konsekvensene av å bli slått ned i etterkant. ;)

 

Hvis jeg hadde blitt slått ned for å forsvare meg mot en mannevond hund, så hadde garantert fyren gått i fengsel og hunden blitt skutt.

Hvis vis hunden ikke er mannevond og bare vil leke?

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt.

Her hagler truslene om knekt nese, knekte armer, kraftig ballespark og brukket nakke for å ha sprayet på en hund.

Tror en hel del folk her aldri skulle hatt seg dyr og om de ikke har det burde de aldri skaffe seg det heller med slike holdninger.

Ville blitt en lang rekke med interesante dommer om truslene hadde blitt virkelighet.

Er det rart det foregår så mye voldsutøvelse i samfunnet i dag.

Lenke til kommentar
Man avverget noen som man så som et potensielt angrep fra en hund som eier hadde mistet kontrollen over.

Blir litt som at politiet skulle begynne å arrestere folk i TILFELLE de kunne komme til å gjøre noe kriminelt.

 

 

Det finnes uttallige historier om hvor selv eieren har blitt angrep og skamfert av sin egen kjære hund.

I prosent, hvor mange hunder tror du angriper folk i forhold til hvor mange hunder som finnes? Et mindretall, er jeg villig til å vedde begge mine hunder på. Så sjansen for å bli plutselig angrepet er jo heldigvis mye mindre enn om en hund kommer løpende ut av det blå og hiver seg i halsen på deg.

 

 

Moralen er: Hold bikkja i bånd, følg opp ditt ansvar som dyreier og i det minste: Følg loven! Slik unngår man at uskyldige dyr og mennekser må lide unødvendig.

Helt enig! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kommer jo klart frem her at paulok hater hunder, å derfor alle er "mannevonde" i hans øyne. Personlig er jeg helt enig med TyrantOfWinter. Har ikke hund akkurat nå, men når jeg hadde var den en del av familien. Kødder du med den, så kødder du med resten av familien også.

Lenke til kommentar
Er det rart det foregår så mye voldsutøvelse i samfunnet i dag.

 

Nei når vi har folk i samfunnet som holder på med dyreplaging fordi de mener EIEREN gjør noe galt så kanskje ikke det så rart nei.........

Så det retferdiggjør knekt nakke med lammelse fra halsen og ned eller død for vedkommende?

Lenke til kommentar
Jeg skal begynne å kjøre ned folk som bryter vikeplikta si også. Og meie ned fotgjengere som går på rød mann. For ikke å snakke om syklister som ikke følger reglene i trafikken

 

 

 

ELLER NEI

 

er du ikke politi så kan du drite i å "være lovens lange arm" Det hele ender vel lett med at du blir anmeldt for dyreplageri

Når en hund angriper skal man selvfølgelig forsvare seg selv. Hvis det ender dårlig for hunden så er det selvfølgelig synd men sånn må det bli. Heller en skadet hund enn at jeg selv blir skadet (har ikke møtt en hund som har angrepet meg så dette er jo litt hypotetisk).

 

Jeg prøvde ikke å antyde at jeg selv ville ha skutt hunden, det ville det selvfølgelig være oppe til domstoler å avgjøre.

 

Og hadde jeg blitt slått ned så er det selvfølgelig domstoler som avgjør hva som blir etterspill der også.

Lenke til kommentar
Nei, jeg fortsetter å ta sprayen med meg i lommen når jeg går tur jeg! Eierene vet hva dem gjør, og da får de ta konsekvensen av det lovbrudd de begår.

 

Greit nok, men møter du på den rette personen så får du også ta konsekvensene av å bli slått ned i etterkant. ;)

 

Hvis jeg hadde blitt slått ned for å forsvare meg mot en mannevond hund, så hadde garantert fyren gått i fengsel og hunden blitt skutt.

 

Er ikke redd for at du vil bli slått ned. Det som er farlig er at du kan irritere en hund slik at en hund som ikke vil angripe gjør det fordi du bruker pepperspray. Good luck.....

Lenke til kommentar
Jeg skal begynne å kjøre ned folk som bryter vikeplikta si også. Og meie ned fotgjengere som går på rød mann. For ikke å snakke om syklister som ikke følger reglene i trafikken

Hva i all verden har dette med å bli angrepet å gjøre?? Om du skal forsøke deg på analogier i postene dine er det greit at i det minste prinsippet som de to eksemplene skal illustere, er felles.

Lenke til kommentar
Jeg skal begynne å kjøre ned folk som bryter vikeplikta si også. Og meie ned fotgjengere som går på rød mann. For ikke å snakke om syklister som ikke følger reglene i trafikken

Hva i all verden har dette med å bli angrepet å gjøre?? Om du skal forsøke deg på analogier i postene dine er det greit at i det minste prinsippet som de to eksemplene skal illustere, er felles.

 

Han bli jo ikke angrepet. Han sprayer alt av hunder som kommer løpende i han sin retning. Hadde han sprayet en hund som virkelig angrep han, så hadde ingen reagert på det. Da hadde det vært selvforsvar.

 

Er det rart det foregår så mye voldsutøvelse i samfunnet i dag.

 

Nei når vi har folk i samfunnet som holder på med dyreplaging fordi de mener EIEREN gjør noe galt så kanskje ikke det så rart nei.........

Så det retferdiggjør knekt nakke med lammelse fra halsen og ned eller død for vedkommende?

 

Jeg har aldri sagt det. Jeg sa han må forberede seg på å bli SLÅTT NED hvis han møter den rette eieren.

Lenke til kommentar
Jeg skal begynne å kjøre ned folk som bryter vikeplikta si også. Og meie ned fotgjengere som går på rød mann. For ikke å snakke om syklister som ikke følger reglene i trafikken

Hva i all verden har dette med å bli angrepet å gjøre?? Om du skal forsøke deg på analogier i postene dine er det greit at i det minste prinsippet som de to eksemplene skal illustere, er felles.

 

Det er noe i det. Om du har retten på din side er det ikke alltid det smarteste å gjøre. Som fotgjenger har all trafikk vikeplikt for deg i et fotgjengerfelt, men du bruker sun fornuft og ser om det kommer en bil. Vi vurderer sittuasjonen. Eller er det slik at vi skal stå på retten sprade rett ut og håpe at sjåføren ser oss. Det er jo sjåførens feil !!!!

Lenke til kommentar
Jeg skal begynne å kjøre ned folk som bryter vikeplikta si også. Og meie ned fotgjengere som går på rød mann. For ikke å snakke om syklister som ikke følger reglene i trafikken

Hva i all verden har dette med å bli angrepet å gjøre?? Om du skal forsøke deg på analogier i postene dine er det greit at i det minste prinsippet som de to eksemplene skal illustere, er felles.

 

Han bli jo ikke angrepet. Han sprayer alt av hunder som kommer løpende i han sin retning. Hadde han sprayet en hund som virkelig angrep han, så hadde ingen reagert på det. Da hadde det vært selvforsvar.

 

Er det rart det foregår så mye voldsutøvelse i samfunnet i dag.

 

Nei når vi har folk i samfunnet som holder på med dyreplaging fordi de mener EIEREN gjør noe galt så kanskje ikke det så rart nei.........

Så det retferdiggjør knekt nakke med lammelse fra halsen og ned eller død for vedkommende?

 

Jeg har aldri sagt det. Jeg sa han må forberede seg på å bli SLÅTT NED hvis han møter den rette eieren.

 

Må du faen skjerpe deg! Er ikke snakk om å spraye alle hunder som løper mot meg. Jeg sier det at det er snakk om situasjoner hvor en kan føle seg truet at sprayen blir tatt i bruk! Dersom en hund kommer løpende på egenhånd, og eier ikke holder seg like ved er det veldig mange i Norges land som føler seg truet av hunden! Skjerp deg og se hva som blir skrevet! Det er IKKE snakk om ALLE hunder, men de som er på egenhånd og eier ikke tydelig har kontroll på situasjonen! Fikk du det med deg nå eller må jeg ta det ennå en gang for deg?

Lenke til kommentar
Må du faen skjerpe deg! Er ikke snakk om å spraye alle hunder som løper mot meg. Jeg sier det at det er snakk om situasjoner hvor en kan føle seg truet at sprayen blir tatt i bruk! Dersom en hund kommer løpende på egenhånd, og eier ikke holder seg like ved er det veldig mange i Norges land som føler seg truet av hunden! Skjerp deg og se hva som blir skrevet! Det er IKKE snakk om ALLE hunder, men de som er på egenhånd og eier ikke tydelig har kontroll på situasjonen! Fikk du det med deg nå eller må jeg ta det ennå en gang for deg?

 

paulok har begynt å moderere seg (i forhold til de første postene). Har vel sett galskapen og mener vel at en hver sittuasjon må vurderes.

Lenke til kommentar
Fikk du det med deg nå eller må jeg ta det ennå en gang for deg?

 

Gidder du en gang til? Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønte det. :D

 

 

Neida paulok, du må selvsagt gjøre som du vil med hunder. Føler du deg veldig truet, så kan jeg faktisk se logikken i det du sier. Spr.Målet er hvor mye som skal til for at du sprayer. Er eieren 10 meter bak hunden, å den løper mot deg fordi den fakisk skal forbi deg å du sprayer, jo da må du regne med at mange eiere vil reagere hardt, å du kan regne med ett blåøye ganske fort. Jeg bare advarer jeg. Tror du kan komme i mer truende situasjoner ved å spraye hunder, enn ved å la de være.

Lenke til kommentar
Han bli jo ikke angrepet. Han sprayer alt av hunder som kommer løpende i han sin retning. Hadde han sprayet en hund som virkelig angrep han, så hadde ingen reagert på det. Da hadde det vært selvforsvar.

Nå har jeg ikke finlest siste del av tråden tråden, men tidligere har hvertfall trådstarter hevdet at dette kun var til forsvar mot eventuelle hunder, ute av eiers kontroll, som kom byksende mot vedkommende og som vedkommende oppfattet som en fare. Noe som er en fullstendig legitim situasjon for bruk av spray.

 

I tillegg ser jeg at enkelte her er litt urolige for t pepperspray kan oppmuntre en hund til å bli enda mer aggressiv, men det er ingen fare: "When sprayed at a dog the mace will inflame their breathing tissue and also dilates the capillaries in their eyes. Not only does a dog find it difficult to breathe but they also have difficulty in seeing and this will continue until the spray has worn off. Because of this you will find that any dog which attempts to attack you will have no other choice but to remove itself from the situation and this allows you time to remove your self from the dangerous situation that you were in. "

 

I tillegg finnes det sprayer som er laget spesielt for bruk mot hunder så de burde hvertfall gjøre susen:

muzzle.jpg

Lenke til kommentar
Er det rart det foregår så mye voldsutøvelse i samfunnet i dag.

 

Nei når vi har folk i samfunnet som holder på med dyreplaging fordi de mener EIEREN gjør noe galt så kanskje ikke det så rart nei.........

Så det retferdiggjør knekt nakke med lammelse fra halsen og ned eller død for vedkommende?

 

Jeg har aldri sagt det. Jeg sa han må forberede seg på å bli SLÅTT NED hvis han møter den rette eieren.

Sorry det var TyrantOfWinter som var villig til det.

Ta konsekvensene av det du gjør. Personlig hadde jeg knukket nakken din hvis du hadde sprayet min hund smile.gif Men jeg overholder båndtvangen, så situasjonen hadde aldri oppstått. Var sånn bittelitt skeptisk til hunder selv også, når jeg var...... 4-5 år.

Dersom det er slike holdninger blandt hundefolket så frister det seriøst og skyte både hund og eier.

Her snakker vi om potensielt å begå drap som hevn for å ha sprayet en hund med pepperspray.

Lenke til kommentar
Må du faen skjerpe deg! Er ikke snakk om å spraye alle hunder som løper mot meg. Jeg sier det at det er snakk om situasjoner hvor en kan føle seg truet at sprayen blir tatt i bruk! Dersom en hund kommer løpende på egenhånd, og eier ikke holder seg like ved er det veldig mange i Norges land som føler seg truet av hunden! Skjerp deg og se hva som blir skrevet! Det er IKKE snakk om ALLE hunder, men de som er på egenhånd og eier ikke tydelig har kontroll på situasjonen! Fikk du det med deg nå eller må jeg ta det ennå en gang for deg?

 

paulok har begynt å moderere seg (i forhold til de første postene). Har vel sett galskapen og mener vel at en hver sittuasjon må vurderes.

 

Har jeg det? Da må du lære å lese. Det har hele tiden vært snakk om løse hunder som kommer mot meg uten at eier har de i bånd. Modererer meg ikke i det heletatt jeg.

 

 

Han bli jo ikke angrepet. Han sprayer alt av hunder som kommer løpende i han sin retning. Hadde han sprayet en hund som virkelig angrep han, så hadde ingen reagert på det. Da hadde det vært selvforsvar.

Nå har jeg ikke finlest siste del av tråden tråden, men tidligere har hvertfall trådstarter hevdet at dette kun var til forsvar mot eventuelle hunder, ute av eiers kontroll, som kom byksende mot vedkommende og som vedkommende oppfattet som en fare. Noe som er en fullstendig legitim situasjon for bruk av spray.

 

I tillegg ser jeg at enkelte her er litt urolige for t pepperspray kan oppmuntre en hund til å bli enda mer aggressiv, men det er ingen fare: "When sprayed at a dog the mace will inflame their breathing tissue and also dilates the capillaries in their eyes. Not only does a dog find it difficult to breathe but they also have difficulty in seeing and this will continue until the spray has worn off. Because of this you will find that any dog which attempts to attack you will have no other choice but to remove itself from the situation and this allows you time to remove your self from the dangerous situation that you were in. "

 

I tillegg finnes det sprayer som er laget spesielt for bruk mot hunder så de burde hvertfall gjøre susen:

muzzle.jpg

 

Tenker den og funker bra ja!

 

 

Skjønner hva du mener Vice. Som jeg sa i posten over. Spr.Målet er hvor lite som skal til for at man skal føle seg truet.

 

Angående det du linket til. Finnes heldigvis ting vi hunde eier kan kjøpe for å ta oss av dyreplagere ;)

 

brassknucklesilverbig.jpg

 

Jaha.

Dummeste jeg har sett. Sier mest om deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...