Gå til innhold

Båndtvang som ikke respekteres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så klart hunde-eieren er ansvarlig for skader hunden påfører, men så lenge hunden ikke gjør noe så er det ingen grunn til å angripe den...

ingen grunn til å drive med proaktiv avstraffelse av hunder...

 

Greit nok det. Men er det så forbannet vanskelig å bruke bånd da? Er jo alt en ber om?

At det er ingen grunn til proaktiv avstraffelse av hunder er jeg uenig i. Bedre føre var. Spesiellt hvis det som sagt er barn inne i bildet.

 

hadde vært fint om alle hadde vært som deg...

"sender deg i fengsel jeg, du gikk over gata på rød mann, kanskje du dreper en fyr en gang også, 21 års fengsel"

 

 

husk at hunder i bånd som barn holder også er skumle, for barna klarer ikke holde igjen hunde, spray dem også.

det samme er gamle folk med hund.

er forresten slik med hunder bak gjerde også, har selv sett hunder hoppe over 2m gjerde uten problemer...

du burde spraye alle eierene også, proaktivitet vet du, de kan angripe deg de også.

Lenke til kommentar
kjeft eieren huden full! men jeg håper virkelig folk ikke er så gal at de går løs med PEPPERSPRAY på bikkja..

det lyser taper av slike folk.

 

Dette har blitt gjort i lang tid. Eneste en får høre da er enten at "hunden er så snill at" eller hva faen den som gir beskjed bryr seg for. Og da er det ikke snakk om å kjefte eieren huden full, men bare å gi beskjed på en fin måte. Så den funker veldig dårlig er min erfaring. Hva er da enkleste alternativ å gjøre?.. Jeg har hvertfall funnet ut hva som er mitt.

Lenke til kommentar
kjeft eieren huden full! men jeg håper virkelig folk ikke er så gal at de går løs med PEPPERSPRAY på bikkja..

det lyser taper av slike folk.

 

Dette har blitt gjort i lang tid. Eneste en får høre da er enten at "hunden er så snill at" eller hva faen den som gir beskjed bryr seg for. Og da er det ikke snakk om å kjefte eieren huden full, men bare å gi beskjed på en fin måte. Så den funker veldig dårlig er min erfaring. Hva er da enkleste alternativ å gjøre?.. Jeg har hvertfall funnet ut hva som er mitt.

 

Ta med kamera, og først be de pent om å ta bikja i bånd.

Gjør de ikke dette tar du et bilde av eier og hund og går til politiet med en annmeldelse.

Trolig vil ingenting skje førte gangen, men ringer du hver gang du møter dem til purken, vil de tilslutt uansett bli så lei maset at de kommer. Det svir på pungen til hundeeieren og er riktig måte.

 

Hadde du startet denne diskusjonen med å truet hundeeierne med pepperspray skulle jeg respektert deg, om enn som en med ganske ekstreme virkemidler. Men når du går etter hunden som faktisk ikke vet bedre og i hvertfall aldri har hørt om båndtvang og hundeskrekk ønsker jeg du møter på den rette hunden/eieren dessverre.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Er sånn holdning som JimRamse & co har som fører til problemer. Er jo bare piss. "Hunden min er så snill att" når den suser rundt uten bånd blant små barn osv. holder ikke å si den dagen den blir provosert og går til angrep.

 

At folk med hund sier seg villige til å angripe en annen person som direkte følge av noe som skjer pga. at de selv ikke gjør som de skal, sier i grunn det meste. Gir egentlig bare meg enda større grunn til å handle som jeg gjør.

 

Hva med min holdning er det som fører til problemer??????

 

Jeg har jo sagt at folk bør ha hunden sin i bånd. Jeg har også sagt du bør si ifra til eieren, slik at de skjerper seg. Det jeg sier er at du bør være forsiktig med hva du sprayer på, hvis ikke så ender du opp med å bli skambitt av hunden, eller slått ned av eieren. Slik du forklarer ting, så er det DU som går til angrep, å da må du regne med å bli tatt igjen på også.

 

Kommer det en vakthund, eller hvilken som helst hund med litt tak i å den er blid å lykkelig å du pluttselig gjør den vondt. Hva tror du skjer? Jo, den føler du angriper, å forsvarer seg. Den vet jo ikke den har gjort noe galt. I dens øyne er det du som angriper. Er dette så vanskelig å forstå?

 

Kommer det en eier å ser du gjøre hunden han sin vondt, jo da må du regne med at han tar deg ett tak. Har han rett i det? Kanskje ikke, men det er nok sånn folk flest vil reagere.

 

Å til slutt. Forsett med det du holder på med du. Skal faktisk bli morro å se hvor langt tid det tar før du går på en smell. :)

Lenke til kommentar
paulok: du vil tydeligvis ikke kommentere de to postene mine lenger opp her, så da gidder ikke jeg å prøve å forklare deg hva du skal gjøre heller. Får håpe vi møtes en gang! ;)

 

Gidder ikke høre hva jeg skal gjøre heller. Er ikke snakk om hverken stridshunder, elgkuer eller annt som du fabler om. Det er snakk om folk som ikke respekterer båndtvangen på kjøteren sin midt i en by, der barn løper og leker, folk går tur og så videre. Er ikke kjekt å være forelder og se at en hund med litt størrelse løper rett inn blant noen barn som leker fordi eier ikke skal ha bånd på den. Da får faen meg eier av hunden ta konsekvensen selv for det som hunden påføres. Han må også være beredt på å ta konsekvensen for hva hunden/han selv også finner på i en sånn situasjon. I en rettsak ang. dette er jeg ganske sikker på hva utfallet ville blitt dersom hunden var løs. Spesielt hvis det var barn inne i bildet, men også uansett!

Møtes kan vi godt. Er hunden i bånd smiler og hilser jeg på deg. Er den løs kan situasjonen straks bli en annen!

 

Nå synes jeg du er overdrevet trangsynt. Er det jeg som fabler? hehe :)

 

Jeg tror du bare er ute etter en god diskusjon jeg og ikke er du redd for hunder eller har gjort noe av det du sier i denne tråden heller. Jeg er klar over at mange mennesker gjør dumme ting og at mange har et totalt feil syn på verden rundt seg, men med å se så svart-hvitt på verden som du gjør her tror jeg du bare provoserer for å provosere og ikke for noe annet.

 

Alt her i livet handler om å bruke hodet - og da ofte den logiske delen. ;) Noe du viser totalt mangel på her!

Lenke til kommentar
Jeg tror du bare er ute etter en god diskusjon jeg og ikke er du redd for hunder eller har gjort noe av det du sier i denne tråden heller. Jeg er klar over at mange mennesker gjør dumme ting og at mange har et totalt feil syn på verden rundt seg, men med å se så svart-hvitt på verden som du gjør her tror jeg du bare provoserer for å provosere og ikke for noe annet.

 

Alt her i livet handler om å bruke hodet - og da ofte den logiske delen. ;) Noe du viser totalt mangel på her!

Ahh, den klassiske hersketeknikken: Om motparten ikke er enig med meg, så forsøk å illegge ham dårlige attributter som feks. dum, provoserende, lite gjennomtenkt etc.

Alltid like fornøyelig. :thumbup:

Lenke til kommentar
paulok: du vil tydeligvis ikke kommentere de to postene mine lenger opp her, så da gidder ikke jeg å prøve å forklare deg hva du skal gjøre heller. Får håpe vi møtes en gang! ;)

 

Gidder ikke høre hva jeg skal gjøre heller. Er ikke snakk om hverken stridshunder, elgkuer eller annt som du fabler om. Det er snakk om folk som ikke respekterer båndtvangen på kjøteren sin midt i en by, der barn løper og leker, folk går tur og så videre. Er ikke kjekt å være forelder og se at en hund med litt størrelse løper rett inn blant noen barn som leker fordi eier ikke skal ha bånd på den. Da får faen meg eier av hunden ta konsekvensen selv for det som hunden påføres. Han må også være beredt på å ta konsekvensen for hva hunden/han selv også finner på i en sånn situasjon. I en rettsak ang. dette er jeg ganske sikker på hva utfallet ville blitt dersom hunden var løs. Spesielt hvis det var barn inne i bildet, men også uansett!

Møtes kan vi godt. Er hunden i bånd smiler og hilser jeg på deg. Er den løs kan situasjonen straks bli en annen!

 

Nå synes jeg du er overdrevet trangsynt. Er det jeg som fabler? hehe :)

 

Jeg tror du bare er ute etter en god diskusjon jeg og ikke er du redd for hunder eller har gjort noe av det du sier i denne tråden heller. Jeg er klar over at mange mennesker gjør dumme ting og at mange har et totalt feil syn på verden rundt seg, men med å se så svart-hvitt på verden som du gjør her tror jeg du bare provoserer for å provosere og ikke for noe annet.

 

Alt her i livet handler om å bruke hodet - og da ofte den logiske delen. ;) Noe du viser totalt mangel på her!

 

Skal si meg enig i mye av det du skriver her, men at jeg viser totalt mangel på bruk av den logiske delen av hodet er jeg kun delvis enig i...

Poenget mitt er at det er de som ikke skal bruke bånd som må anses som et problem. Ting er nok satt på spissen, men holdningen her er ganske typisk for det en møter ute når en går tur. Folk ser faen ikke det at selv om hunden i deres øyne er verdens snilleste, så finnes det uendelig mange som ikke deler deres syn.

 

Folk kan være livredd hunder fordi de er blitt angrepet av en på et annet tidspunkt.

Folk liker ikke hunder, og hater derfor at hunder kommer bort til dem i det heletatt.

Når det er båndtvang så er det båndtvang. Basta.

Da skal ikke folk som ikke klarer å forholde seg til en hund som går løs måtte det. Uansett hvor snill hunden er i eiers øyne.

 

Som mange her skriver så må jeg passe meg for ikke å få pryl av hundeeier pga. mine handlinger. Det får de bare mene. Men hundeeier må være klar over at jeg og flere med meg kan gå mye i spinn dersom min unge blir skadet av en hund som løper fritt fordi eier driter i båndtvangen. Samme dersom jeg selv eller andre skulle komme til skade. Da tror jeg hundeeier gjerne skulle sluppet å møte på meg hvertfall!

Pepperspray er en effektiv metode. Kanskje langt over grensen men det funker. Hunden lider en liten stund, men blir fort bra igjen.

 

Husker fra en tid tilbake i Sverige hvor in pitbull hadde angrepet folk. Politiet sprayet den med pepperspray før de skjøt dyret. Da gikk den bare og gnidde trynet i graset for å bli kvitt smerten. Var ikke snakk om at den prøvde å angripe.

Jeg venter hvertfall ikke på at en hund skal angripe før jeg bruker midler for å få den vekk! Det er tross alt som sagt for nte gang hundeeier som skal holde dyret sitt i bånd.

Lenke til kommentar
Skal si meg enig i mye av det du skriver her, men at jeg viser totalt mangel på bruk av den logiske delen av hodet er jeg kun delvis enig i...

Poenget mitt er at det er de som ikke skal bruke bånd som må anses som et problem. Ting er nok satt på spissen, men holdningen her er ganske typisk for det en møter ute når en går tur. Folk ser faen ikke det at selv om hunden i deres øyne er verdens snilleste, så finnes det uendelig mange som ikke deler deres syn.

 

Folk kan være livredd hunder fordi de er blitt angrepet av en på et annet tidspunkt.

Folk liker ikke hunder, og hater derfor at hunder kommer bort til dem i det heletatt.

Når det er båndtvang så er det båndtvang. Basta.

Da skal ikke folk som ikke klarer å forholde seg til en hund som går løs måtte det. Uansett hvor snill hunden er i eiers øyne.

 

Som mange her skriver så må jeg passe meg for ikke å få pryl av hundeeier pga. mine handlinger. Det får de bare mene. Men hundeeier må være klar over at jeg og flere med meg kan gå mye i spinn dersom min unge blir skadet av en hund som løper fritt fordi eier driter i båndtvangen. Samme dersom jeg selv eller andre skulle komme til skade. Da tror jeg hundeeier gjerne skulle sluppet å møte på meg hvertfall!

Pepperspray er en effektiv metode. Kanskje langt over grensen men det funker. Hunden lider en liten stund, men blir fort bra igjen.

 

Husker fra en tid tilbake i Sverige hvor in pitbull hadde angrepet folk. Politiet sprayet den med pepperspray før de skjøt dyret. Da gikk den bare og gnidde trynet i graset for å bli kvitt smerten. Var ikke snakk om at den prøvde å angripe.

Jeg venter hvertfall ikke på at en hund skal angripe før jeg bruker midler for å få den vekk! Det er tross alt som sagt for nte gang hundeeier som skal holde dyret sitt i bånd.

 

Vi er nok langt mer enige enn hva denne tråden viser, heldigvis! :)

 

Jeg er enig i at båndtvang betyr båndtvang og ikke noe annet. Det er jo en grunn til at det heter tvang. Det er et behov for det. Jeg er uenig i at pepperspray er en god løsning for å få hunden unna. Jeg mener det er utrolig dumt å lage en farlig situasjon ute av noe som egentlig ikke er det (selv om det selvfølgelig er skummelt for en som er redd hunder).

 

Med pepperspray lider hunden og den vil ikke bli helt bra igjen. Sviingen vil gi seg, men hunden vil fra den dag være skeptisk til folk den møter og hunder reagerer med angrep som det beste forsvar. Vil ikke tenke på hvordan det er å møte på denne hunden en gang nummer to (hvis eier slipper hunden en gang til).

 

Pitbullen du snakker om skulle skytes. De brukte spray for å få den rolig nok til å treffe, hvis jeg ikke husker feil. Altså vil ikke bruken av peppersprayen ha noe å si senere. Alle hunder reagerer ikke på slik spray heller. Rago syntes bare den smakte litt ekkelt, men ellers helt grei.

Lenke til kommentar

paulok har vel aldri snakket om å løpe etter alle hunder som ikke er i bånd, men heller på hunder som kommer løpende mot en.

Hundeeier er ansvarlig for dyret sitt og eventuelle farer de utsetter dyret for.

Regner med at om ikke dyret viser interesse så skjer ingenting.

Syntes Are Sende Osen beskrev dette så godt i et lite hørespill.

Det gikk som følger:

Hundeeier:"Slæpp Satan...slæpp Satan.....han vil bare leike litt.....slæpp Satan slæpp mannen....."

Det var vel hovedpoenget, hundeeierens virkelighetsoppfatning av hva andre føler som en trussel og hvordan hundeeieren selv oppfatter situasjonen.

Lenke til kommentar
Overgitt................. :nei:

 

Du sier HVA OM?, HVIS OM?, DERSOM OM? hunden ditt å datt.

 

Du derimot, holder på med dyreplaging på ALLE hunder som HUNDE EIERENE ikke har bånd på. 99.9% av disse hundene har aldri bitt noen, eller kommer til å bite noen.

 

Way to go :thumbdown:

 

Har lest på denne tråden en stund nå, og det er ganske fornøyelig lesing:) Hundeeierne her anklager "sprayern" for å plage hunder. Det kan godt være han har overdrevet i sin beskrivelse for å gjøre et poeng ut av hele greia her (det kan han svare på selv). Men uansett er det slik at enhver har rett til å beskytte seg for det man opplever som en fare. Nødrett kalles dette. Selv hundeeierne her kan ikke påstå at de ville latt være å beskytte seg selv dersom de fryktet for egen helse.

 

Jeg forsvarer selvsagt ingen som oppsøker hunder for å sprayer dem ned med pepperspray. Men en hundeeier har selvsagt ingen rett på sin side når han reagerer på at forbipaserende reagerer på at båndtvang ikke overholdes. Blir en forbipaserende redd for hunden, så må man selvsagt forvente at denne personen gjør det han tror best vil hjelpe for å avverge bitt eller lignende. Det handler ikke om hvem som har retten på sin side. Det er bare slik at ikke alle har peiling på hund, og en hundeeier med leken hund uten bånd må regne med reaksjoner fra folk som ikke er vant til hund uansett om det er båndtvang eller ikke.

Lenke til kommentar

Godt at det er noen her som forstår poenget mitt.

Kan nok anses som litt ekstremt, men jeg står på mitt. Om hunden må lide får eieren ta på seg hvis han velger å la være å gjøre det han er påbudt.

Det er såre enkelt å unngå dette. Bruk bånd på kjøteren så slipper den å få vondt!

Det at flere her antyder at jeg som forsvarer meg og mine i en situasjon som aldri skulle oppstått, hvis hundeeier hadde gjort sin plikt, må passe meg for å bli overfallt er det største tøvet jeg har hørt! Dersom eieren ikke har forståelse for andre så får han evt. ta sin straff for sine handlinger. Det bryr meg hvertfall midt i baken! Det er personer som absolutt burde visst bedre som i hovedsak er problemet her, men de gir rett og slett gir blaffen fordi ingen og da mener de INGEN skal få si til dem hvordan de skal opptre i samfunnet. Hunden har aldri gjort noe galt, og da ser de ikke det at andre ikke vet dette og kan bli redde når hunden løper på dem. Tanken på at hunden kan gjøre noe galt streifer de ikke en gang.

Mitt poeng er at hvorfor skal jeg la være og spraye, sparke el.l. til hundene til disse personene? Hvorfor skal jeg måtte bry meg om hva som er fornuftig å gjøre eller ikke gjøre når eierene av hundene bevisst gir faen? Greit det at det da blir hunden som lider og ikke eieren, men det må vel for svarte eieren ta i betraktning når han så totalt gi blaffen i andre folks ve og vel, og attpåtil gjør noe som er lovstridig? Fatter ikke hvorfor jeg skal "snu det andre til" for slike folk.

Lenke til kommentar

Jojo, men det er du. Hvorfor i all verden skal jeg ha samme oppfatning av de hekkans dyra? At du ville brukket noe som helst på en person sier sitt om deg, men som sagt bruker du bånd så det trenger du ikke bekymre deg for at du noen gang skal måtte prøve på det...

Og hvorfor i helvete sier alle at vi som hater de dyra skal gi beskjed til eier at han må få bånd på kjøteren? Er det liksom sånn at han ikke er klar over det? Er faen det dummeste jeg hører! Eier er fullt klar over hva han gjør, og hva han utsetter den forbanna kjøteren sin for dersom den treffer feil person når den lufter seg på egenhånd.

Nei, jeg fortsetter å ta sprayen med meg i lommen når jeg går tur jeg! Eierene vet hva dem gjør, og da får de ta konsekvensen av det lovbrudd de begår.

Endret av paulok
Lenke til kommentar
Nei, jeg fortsetter å ta sprayen med meg i lommen når jeg går tur jeg! Eierene vet hva dem gjør, og da får de ta konsekvensen av det lovbrudd de begår.

 

Greit nok, men møter du på den rette personen så får du også ta konsekvensene av å bli slått ned i etterkant. ;)

Lenke til kommentar
Nei, jeg fortsetter å ta sprayen med meg i lommen når jeg går tur jeg! Eierene vet hva dem gjør, og da får de ta konsekvensen av det lovbrudd de begår.

 

Greit nok, men møter du på den rette personen så får du også ta konsekvensene av å bli slått ned i etterkant. ;)

 

Hvis jeg hadde blitt slått ned for å forsvare meg mot en mannevond hund, så hadde garantert fyren gått i fengsel og hunden blitt skutt.

Lenke til kommentar

Jeg skal begynne å kjøre ned folk som bryter vikeplikta si også. Og meie ned fotgjengere som går på rød mann. For ikke å snakke om syklister som ikke følger reglene i trafikken

 

 

 

ELLER NEI

 

er du ikke politi så kan du drite i å "være lovens lange arm" Det hele ender vel lett med at du blir anmeldt for dyreplageri

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...