Eivind218 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Kan jo ikke knuse tryne på de heller, Tar de bare så de blir redde og ikke tør å gjøre noe mer. Litt verre på isen, Der tar man de så hardt som mulig Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Nei, men storviltliv av typen elg, hjort etc. under deres kalving er viktigere å verne om enn byduer. Må du skjerpe deg!! Dette har du tydeligvis lite peiling på.. Hva med rådyr/dådyr? Skal ikke de vernes om? Der jeg går tur er det mye av disse.. Hva med fuglelivet? Svaner, ender osv.? Du bør skjerpe deg kraftig! Tydelig at du er "blendet", og mener at hunden er det beste som finnes for alle folk.. Du må våkne opp og se rundt deg! Det er mange som meg, som ikke liker hunder, og ikke vil ha noe med dem å gjøre! At du sier at din hund er så snill, søt og blablabla, gir jeg fullstendig f... i. Jeg vil uansett ikke ha noe med den å gjøre! Hehehe, jeg ler meg skakk Lenke til kommentar
Newbie1KENuubie Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg og, Jeg tror det er for store hunder liksom vet at de er så store at ingen "tørr" å gjøre noe,Men små hunder må liksom skremme for å beskytte seg. Jeg hadde ei lita dame som troppsjef når jeg var i forsvaret, hun hadde også et utpreget behov for å markere seg, i motsetning til sine store staute skjeggete kollegaer.... Men ja, jeg har en liten hund (dachs) og den er småhissig av seg... ...omtrent som troppsjefen min. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg og, Jeg tror det er for store hunder liksom vet at de er så store at ingen "tørr" å gjøre noe,Men små hunder må liksom skremme for å beskytte seg. Jeg hadde ei lita dame som troppsjef når jeg var i forsvaret, hun hadde også et utpreget behov for å markere seg, i motsetning til sine store staute skjeggete kollegaer.... Men ja, jeg har en liten hund (dachs) og den er småhissig av seg... ...omtrent som troppsjefen min. Nå er jo Dachs den mest aggresive hunden da Lenke til kommentar
Newbie1KENuubie Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg og, Jeg tror det er for store hunder liksom vet at de er så store at ingen "tørr" å gjøre noe,Men små hunder må liksom skremme for å beskytte seg. Jeg hadde ei lita dame som troppsjef når jeg var i forsvaret, hun hadde også et utpreget behov for å markere seg, i motsetning til sine store staute skjeggete kollegaer.... Men ja, jeg har en liten hund (dachs) og den er småhissig av seg... ...omtrent som troppsjefen min. Nå er jo Dachs den mest aggresive hunden da Ifølge innslaget VG hadde ja... Hvor mye rot i virkeligheten det har tror jeg du skal ta med en klype salt. Men ja, jeg har generelt intrykk av at dachs har et "urolig lune" Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Lovlig vil det bli ansett som ettersom jeg føler meg truet og båndtvangen ikke blir håndhevet. Det er ikke snakk om i utmark, men i turområde/løype(by). [...] Jeg har retten på min side, og vil nå teste dette ut. Hvilken lovbestemmelse er det du påberoper deg for å kunne gå med pepperspray og sprute ned dyr lovlig? Lenke til kommentar
Gomsy Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Derfor er jeg i min fulle rett til å holde hunden på avstand, og da håper jeg at pepperspray kan være tingen. Hmmm.... Det finnes folk som har angst for hunder og evt har opplevd fæle situasjoner. Men hold nå peppersprayen din unna så slipper du enda sintere hunder. En hund som presses opp i en slik situasjon vil du nok ikke komme lykkeligere ut av! Hunder reagerer ikke som mennesker i frykt. Om alle skulle gjøre dette ville jeg vært mer livredd for alle hundene i parken som er livredde for pepperspray Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Skal forresten være sagt at jeg har planer om å få hund når jeg har flyttet ut , ferdig med studier o.l.. fått jobb og saker, Om noen kommer da å gjør så hunden min får vondt, med vilje. Da skal vi se om du synes det er så jævla morsomt at jeg gjør det samme med deg. om du gjør det med et uhell ( ikke nødvendigvis pepperspray ), kan jeg muligens tilgi.. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Du skal jo heller ikke se bort fra at en hund som blir angrepet med pepperspray kan finne på å forsvare seg selv. Lenke til kommentar
paulok Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Hvorfor er det så viktig å forklare meg, og sånne som meg, at dette kan være farlig for meg? Og at hunden mest sannsynlig vil kunne angripe meg? Det bryr jeg meg igrunn lite om. Og hunder stikker av fra peppersprayen. Det er selverfart. Det er ikke snakk om å presse hunden opp i et hjørne og holde den der mens den blir sprayet og dynket ned mest mulig for å skikkelig "ta" den. Det er snakk om å gi den en dusj når den kommer løpende mot meg. Tror det vil høre til skjeldenhetene at en hund da velger å gå til angrep isteden for å stikke når den har full annledning til det. Men det er tydeligvis viktigst for hundefolket å få frem sitt poeng med at det er jeg som får svi, isteden for å ta på seg ansvaret som de har valgt med å ha hund, og sørge for at den dritten blir holdt styr på på en forsvarlig måte.. Så kjør på. La dyret løpe fritt! Ta ansvaret for handlingen deres. Det gjør jeg, og dersom dette viser seg å være straffbart så skal jeg klare å håndtere det. Inntil da synes jeg ikke at jeg trenger å være bedre enn hundeeierene som heller ikke tenker på andre enn seg selv.. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Inntil da synes jeg ikke at jeg trenger å være bedre enn hundeeierene som heller ikke tenker på andre enn seg selv.. Og med dette forsvant all rett til å kunne klage og bli hørt på når du selv velger å være like ille, etter min mening. Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Nå har jeg alltid hunden min i bånd, men om noen hadde sprayet den ned i med pepperspray. Hadde jeg gått etter stupen, om ikke schæferen (42Kg muskler og tenner) hadde gjort det først!! Lenke til kommentar
Gomsy Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hvorfor er det så viktig å forklare meg, og sånne som meg, at dette kan være farlig for meg? Og at hunden mest sannsynlig vil kunne angripe meg? Det er ikke akkurat det dette handler om. Hundeeiere som er ansvarsfulle har hunden i bånd når de må det, og der det er båndtvang burde man ha de i bånd. Handler om deg og peppersprayen din som riktig nok ikke akkurat virker som en god løsning på problemet ditt Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Handler om deg og peppersprayen din som riktig nok ikke akkurat virker som en god løsning på problemet ditt Kan spraye seg selv og bli hjemme. Fyren virker like stabil som nitroglyserin med kullsyre. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Nå har jeg alltid hunden min i bånd, men om noen hadde sprayet den ned i med pepperspray. Hadde jeg gått etter stupen, om ikke schæferen (42Kg muskler og tenner) hadde gjort det først!! Hvem er det egentlig som er "like stabil som nitroglyserin med kullsyre" her . Morsomt hvor gjennomgående enkelte folketyper her i tråden klager på andre, for så like etter fremstå som komplette voldsaper. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Inntil da synes jeg ikke at jeg trenger å være bedre enn hundeeierene som heller ikke tenker på andre enn seg selv.. Og med dette forsvant all rett til å kunne klage og bli hørt på når du selv velger å være like ille, etter min mening. Hvorfor det? Når det kommer en fremmed hund byksende mot deg så må du da få lov til å forsvare deg, ikke sant? Da slipper hunden å bli avlivet i det minste. Nå har jeg alltid hunden min i bånd, men om noen hadde sprayet den ned i med pepperspray. Hadde jeg gått etter stupen, om ikke schæferen (42Kg muskler og tenner) hadde gjort det først!! Hadde du prøvd det på meg så hadde du fått deg en dusj med sprayen du også. Pepperspray stopper mennesker også hvis du ikke var klar over det. Hadde du ikke gitt deg da så skulle du fått et spark i pungen i påvente av at politiet kom for å hente deg. Hvorfor er det så viktig å forklare meg, og sånne som meg, at dette kan være farlig for meg? Og at hunden mest sannsynlig vil kunne angripe meg? Det er ikke akkurat det dette handler om. Hundeeiere som er ansvarsfulle har hunden i bånd når de må det, og der det er båndtvang burde man ha de i bånd. Handler om deg og peppersprayen din som riktig nok ikke akkurat virker som en god løsning på problemet ditt Det som er en god løsning på problemet er at hundeeiere lærer seg at hundene skal gå i bånd om de ikke har kontroll på dem. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har følt meg skikkelig uttrygg fordi et beist av en hund har kommet løpende mot meg og glefset etter meg, med hundeeieren leende langt unna. "Han bare leker." "Javel, men få det bikkjehelvete unna meg, jeg er ikke noe leketøy for faen!" Det skulle vært førerkort for å få lov til å ha hund, da hadde vi kanskje sluppet slik galskap og normale fredelige mennesker slapp å bevepne seg for å kunne ferdes trygt rundt, uten frykt for å bli bitt av alskens bikkjer. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Har ikke hund selv, men vil gjerne ha med tider og stunder. Har lyst å komme med eksempler for irrasjonell fobi mot hunder, noe jeg tror paul har. Madammen er livredd hunder. Jeg mener livredd. Bittesmå rottehunder kan gjøre henne stiv av skrekk. Vi går ofte turer i skog og mark, der det ikke er båndtvang, medfølgende løse hunder. Det er ikke et problem for meg, siden jeg har hatt en del kontakt med hunder (hundepasser osv.) Det hjelper lite når jeg, hver gang det kommer en løs hund, må stille meg mellom madammen og hunden. Hvis en hund overasker henne og jeg ikke ser det, så er hun på bristepunktet etterpå, og turen er nesten ødelagt. Poenget mitt her er ikke å si at den ene eller den andre siden har rett, men egentlig at angst og fobier, ikke nødvendigvis har rot i virkeligheten, men er allikevel en så virkelig ting for den som har det at all sunn fornuft forsvinner. Hvor mange er ikke redd for spøkelser? Det kan tenkes at Paul føler seg så maktesløs når fremmede hunder kommer løpende at han ikke ser en annen måte å løse situasjonen enn å spraye dem. Han sier jo selv at han holder seg unna plasser der det ikke er båndtvang og ellers holder seg langt unna hunder ellers. Da finner jeg det merkelig at noen forsvarer sin handling ved å ikke ha hunden i bånd når det er båndtvang. Lover og regler er der for å følges. Det finnes andre i samfunnet som ikke er like trygge som deg. Ellers håper jeg Paul evaluerer hver situasjon slik at sprayen blir siste utvei. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 For alt vi vet så kan Paul være hyperalergisk mot hunder. Noe som kan føre til http://nn.wikipedia.org/wiki/Anafylaksi. Hvis så er tilfelle så vil Paul være i en akutt nødsituassjon hvis en hund kommer byksende mot ham. Hvis hunden faktisk hopper på ham så kan det føre til døden uten øyeblikkelig hjelp. Det kan være mange årsaker til at folk er redd hunder, så lenge hundeeiere har kontroll på hundene sine så er det ikke noe problem, men når hunden løper fritt og hundeeier ikke har kontroll og mulighet til å gripe inn, da må det da virkelig være forsvarlig for et menneske å forsvare seg mot angrep. Hunder er jo livsfarlige. Lenke til kommentar
Gomsy Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Skjønner at folk er redd hunder. Man skal ha respekt for de og man vet aldri hvordan en fremmed hund er. En eier som slipper løs hunder som hopper på andre mennesker, om det handler om leking eller angrep, er ikke bra. Å ha en hund er mye arbeid og krever disiplin, hundepsykologi og dressur. Og det krever mye fra eier. Skulle kanskje vært førerkort for å ha hund. Men pepperspray er ingen langsiktig god løsning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå