Griffin Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeppers... intet annet enn en simpel kriminell Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Leste litt lenger opp i tråden; At du sier at din hund er så snill, søt og blablabla, gir jeg fullstendig f... i. Jeg vil uansett ikke ha noe med den å gjøre! Om du sier ungen din er snill, søt og blablabla, gir jeg fullstendig f... i, Derfor går jeg rundt med pepperspray når jeg er ute, For å så spraye ungen din i ansiktet, Gjerne flere ganger så den roter seg bort, og du ikke finner den igjen. For å så "skryte" av det til deg. Du har derfor ikke lov til å slå meg siden jeg "ikke har gjort noe". Høres ikke det greit ut? nei? ikke? Så gi f... i å gå rundt med pepperspray for å ta hunder! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeppers... intet annet enn en simpel kriminell Let's pepperspray him! Han kan jo gå berserk Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Derfor går jeg rundt med pepperspray når jeg er ute, For å så spraye ungen din i ansiktet,Gjerne flere ganger så den roter seg bort, og du ikke finner den igjen. Som jeg spurte tidligere: Har ikke tråden fått nok av mislykkede sammenligninger? Og hva er tøyset om "ulovlig pepperspray"? Kan ikke se at trådstarter har oppgitt hvilken type spray som brukes. Man må gå ut ifra at det er en spray som er kjøpt og godkjent i Norge. Pepperspray er heller ikke skadelig på noen som helst måte så om man ønsker å frastøte seg em person, eller i dette tilfellet en hund, så er dette den minst farlige metoden å gjøre det på. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Derfor går jeg rundt med pepperspray når jeg er ute, For å så spraye ungen din i ansiktet,Gjerne flere ganger så den roter seg bort, og du ikke finner den igjen. Som jeg spurte tidligere: Har ikke tråden fått nok av mislykkede sammenligninger? Og hva er tøyset om "ulovlig pepperspray"? Kan ikke se at trådstarter har oppgitt hvilken type spray som brukes. Man må gå ut ifra at det er en spray som er kjøpt og godkjent i Norge. Pepperspray er heller ikke skadelig på noen som helst måte så om man ønsker å frastøte seg em person, eller i dette tilfellet en hund, så er dette den minst farlige metoden å gjøre det på. Sammenligningene er ikke så dårlig som du skal ha det til. Trådstarters holdning er at føler du deg utrygg på noe... bruk angrep som forsvar... Pepperspray er ulovlig, men det finnes noe som kalles Selvforsvarspray med/uten farge og/eller lukt som er lovlig. Så lenge trådstarter sier pepperspray, så er det faktisk ulovlig. At pepperspray er ett mildere alternativ enn mye annet gjør det ikke mer lovlig...ei heller at den benyttes uten at det faktisk er en trussel ute å går. Får å driste meg på en sammenligning til: Dersom du møter noen som ser farlig ut i en skummel, mørk bakgate, så har du ikke anledning til å verken benytte pepperspray eller selvforsvarsspray bare sånn i tilfelle. Det samme er med hund, selv om reaksjonen rent juridisk vil forløpe noe annerledes. Som det ble nevnt her, så kan trådstarter "oppta" hunden og levere den inn til politiet hvor den skal oppbevares humant for eiers regning. Trådstarter ønsker å angripe hunden i tilfelle... du kan snu og vende på det til du blir blå...men det er og blir en ulovlig handling og potensielt farlig handling, enten for trådstarter eller noen andre i og med at mishandling av en ellers harmløs hund kan gjøre hunden utrygg, redd og følgelig aggressiv. La oss si at hunden får panikk og springer vekk. Trådstarter er fornøyd med seg selv og eieren må ut å lete. Hunden blir funnet og er tilsynelatende i helt fin form etter mishandlingen. Hundeeieren tar ikke lærdom og slipper den løs igjen og rundt svingen møter den trådstarter som den kjenner igjen som den som mishandlet den. Hva skjer? Dersom trådstarter i så tilfelle blir angrepet og skadd så er den eneste som får min sympati i allefall er hunden som antagelig må bøte med livet. Trådstarter sørget i allefall selv for å sette seg i den situasjonen. For the record, jeg eier ingen hund, ei heller noe annet kjæledyr, har aldri gjort det, så min holdning til dette er absolutt ikke partisk. Det går på det jeg tror folk flest vil kalle common sense. Man angriper ikke det som ikke angriper deg. Det er bare lavmål. Sliter man med å lese signaler, så kan det være greit å få litt hjelp til å anlegge sosiale antenner. Jeg vet trådstarter sliter med å forstå hvorfor han skal måtte lære seg litt om hvordan lese hunders kroppsspråk...selv det mest grunnleggende. Det har han jo uttalt ganske klart og tydelig enkelte ganger. Det at det gagner både ham og samfunnet rundt ham forøvrig klarer han ikke se som en fordel, men han om det. Vold er lettere for the simple minded. Endret 16. august 2008 av Griffin Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Derfor går jeg rundt med pepperspray når jeg er ute, For å så spraye ungen din i ansiktet,Gjerne flere ganger så den roter seg bort, og du ikke finner den igjen. Som jeg spurte tidligere: Har ikke tråden fått nok av mislykkede sammenligninger? Og hva er tøyset om "ulovlig pepperspray"? Kan ikke se at trådstarter har oppgitt hvilken type spray som brukes. Man må gå ut ifra at det er en spray som er kjøpt og godkjent i Norge. Pepperspray er heller ikke skadelig på noen som helst måte så om man ønsker å frastøte seg em person, eller i dette tilfellet en hund, så er dette den minst farlige metoden å gjøre det på. Sammenligningene er ikke så dårlig som du skal ha det til. Trådstarters holdning er at føler du deg utrygg på noe... bruk angrep som forsvar... Pepperspray er ulovlig, men det finnes noe som kalles Selvforsvarspray med/uten farge og/eller lukt som er lovlig. Så lenge trådstarter sier pepperspray, så er det faktisk ulovlig. At pepperspray er ett mildere alternativ enn mye annet gjør det ikke mer lovlig...ei heller at den benyttes uten at det faktisk er en trussel ute å går. Får å driste meg på en sammenligning til: Dersom du møter noen som ser farlig ut i en skummel, mørk bakgate, så har du ikke anledning til å verken benytte pepperspray eller selvforsvarsspray bare sånn i tilfelle. Det samme er med hund, selv om reaksjonen rent juridisk vil forløpe noe annerledes. Som det ble nevnt her, så kan trådstarter "oppta" hunden og levere den inn til politiet hvor den skal oppbevares humant for eiers regning. Trådstarter ønsker å angripe hunden i tilfelle... du kan snu og vende på det til du blir blå...men det er og blir en ulovlig handling og potensielt farlig handling, enten for trådstarter eller noen andre i og med at mishandling av en ellers harmløs hund kan gjøre hunden utrygg, redd og følgelig aggressiv. La oss si at hunden får panikk og springer vekk. Trådstarter er fornøyd med seg selv og eieren må ut å lete. Hunden blir funnet og er tilsynelatende i helt fin form etter mishandlingen. Hundeeieren tar ikke lærdom og slipper den løs igjen og rundt svingen møter den trådstarter som den kjenner igjen som den som mishandlet den. Hva skjer? Dersom trådstarter i så tilfelle blir angrepet og skadd så er den eneste som får min sympati i allefall er hunden som antagelig må bøte med livet. Trådstarter sørget i allefall selv for å sette seg i den situasjonen. For the record, jeg eier ingen hund, ei heller noe annet kjæledyr, har aldri gjort det, så min holdning til dette er absolutt ikke partisk. Det går på det jeg tror folk flest vil kalle common sense. Man angriper ikke det som ikke angriper deg. Det er bare lavmål. Sliter man med å lese signaler, så kan det være greit å få litt hjelp til å anlegge sosiale antenner. Jeg vet trådstarter sliter med å forstå hvorfor han skal måtte lære seg litt om hvordan lese hunders kroppsspråk...selv det mest grunnleggende. Det har han jo uttalt ganske klart og tydelig enkelte ganger. Det at det gagner både ham og samfunnet rundt ham forøvrig klarer han ikke se som en fordel, men han om det. Vold er lettere for the simple minded. Skjønner ikke at du orker en gang. Å skrive så mye er altfor mye for han og lese på en gang. Han har rett og alle andre feil enkelt og greit. men som sagt. Hadde han spraya bikkja mi så hadde jeg skambanka han uansett om han er 6 meter høy og veier 600kg. Flydd på han skulle jeg. Og hadde tatt straffen for det med glede. Om bikkja ikke hadde gjort han noe seff. Og skulle bikkja ha gjort han noe hadde jeg avliva bikkja på stedet. Endret 16. august 2008 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Tydelig at det er MYE følelser ute og går her. Jeg foretrekker at hunder er i bånd. Jeg føler meg i hvertfall ukonfortabel når hunder på mer enn 10 kilo ikke er i bånd. Er ikke alltid sammenheng mellom størrelse og aggressivitet ser det ut som. Har heller ikke noe ønske om å bli slikket, eller luktet på fra næmere enn 2 meter av noen hund da jeg er allergisk. Prøver å unngå hunder selv om de er i bånd. Går over til andre fortauet hvis mulig. Men det er nok verre for barn enn voksne. Siden de ikke en gang har størrelsen på sin side. Helt enig i at det burde være avgrensede områder avsatt til å slippe hunder ut på lufting. Der hunder og eiere kan møtes. Endret 16. august 2008 av Erigon Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Tydelig at det er MYE følelser ute og går her.Jeg foretrekker at hunder er i bånd. Jeg føler meg i hvertfall ukonfortabel når hunder på mer enn 10 kilo ikke er i bånd. Er ikke alltid sammenheng mellom størrelse og aggressivitet ser det ut som. Har heller ikke noe ønske om å bli slikket, eller luktet på fra næmere enn 2 meter av noen hund da jeg er allergisk. Prøver å unngå hunder selv om de er i bånd. Går over til andre fortauet hvis mulig. Men det er nok verre for barn enn voksne. Siden de ikke en gang har størrelsen på sin side. Helt enig i at det burde være avgrensede områder avsatt til å slippe hunder ut på lufting. Der hunder og eiere kan møtes. Selv må jeg påstå at jo mindre dem er jo mer sinna er dem:p Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Sammenligningene er ikke så dårlig som du skal ha det til.Trådstarters holdning er at føler du deg utrygg på noe... bruk angrep som forsvar... Jo, eksempelet er så idiotisk som det får blitt. Skulle gjerne sett noen stå i en rettssal og forsvare seg med at babyen kom løpende mot meg og jeg ble angrepet av den. Haha, lykke til. Om bikkja aldri kommer byksende rett mot personen vil han heller aldri føle seg utrygg eller angrepet og absolutt ingenting vil skje. Dette er 100% opp til hundeeier å forhindre. Skjønner ikke at du orker en gang. Å skrive så mye er altfor mye for han og lese på en gang. Han har rett og alle andre feil enkelt og greit. men som sagt. Hadde han spraya bikkja mi så hadde jeg skambanka han uansett om han er 6 meter høy og veier 600kg. Flydd på han skulle jeg. Og hadde tatt straffen for det med glede. Om bikkja ikke hadde gjort han noe seff. Og skulle bikkja ha gjort han noe hadde jeg avliva bikkja på stedet. Som sagt, dette er snakk om i en forsvarssituasjon. Da har man absolutt lov til å forsvare seg med alle midler. Det gjelder også i høyeste grad om hundeeieren er en voldsape slik som raw_denim beskriver. Da hadde nok hundeeier også fått seg en solid dose med spray i ansiktet, samt et oppgjør med politiet etterpå. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Skulle gjerne sett noen stå i en rettssal og forsvare seg med at babyen kom løpende mot meg og jeg ble angrepet av den. Haha, lykke til.Om bikkja aldri kommer byksende rett mot personen vil han heller aldri føle seg utrygg eller angrepet og absolutt ingenting vil skje. Dette er 100% opp til hundeeier å forhindre. Det er IKKE 100 % opp til hundeeier, Det er båndtvang i visse perioder, og i de periodene det ikke er er eier ikke ansvarlig for at du har/kan ha gjort noe for å få hunden til å angripe. Når en hund angriper er det gjerne fordi du har gjort noe. Det med ungen, Hva om ungen gulper opp på meg da? Skal jeg dynke h*n med pepperspray pga. det? du ville ikke likt det tenker jeg meg. Som sagt tar jeg gjerne straffen om jeg skambanker noen, og de gjør motstand. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Skulle gjerne sett noen stå i en rettssal og forsvare seg med at babyen kom løpende mot meg og jeg ble angrepet av den. Haha, lykke til.Om bikkja aldri kommer byksende rett mot personen vil han heller aldri føle seg utrygg eller angrepet og absolutt ingenting vil skje. Dette er 100% opp til hundeeier å forhindre. Det er IKKE 100 % opp til hundeeier, Det er båndtvang i visse perioder, og i de periodene det ikke er er eier ikke ansvarlig for at du har/kan ha gjort noe for å få hunden til å angripe. Når en hund angriper er det gjerne fordi du har gjort noe. Det med ungen, Hva om ungen gulper opp på meg da? Skal jeg dynke h*n med pepperspray pga. det? du ville ikke likt det tenker jeg meg. Som sagt tar jeg gjerne straffen om jeg skambanker noen, og de gjør motstand. Hei Eivind Det virker som du har mye sinne inni deg. Er det noen som har vært slemme med et av dyrene dine? Selv synes jeg at hundeeiere burde holdt hundene i band, iallfall større hunder da dem skremmer både andre dyr og barn. Har noen naboer som lar hundene deres springer løse, selv mener dem at dem har kontrollen på dem, men likevel skjer det at dem er "borte" Om sommeren har jeg hatt problem med å ha terrassedør åpen da plutelig står to hunder inni stuen min og en livredd katt under sofaen... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Det med ungen, Hva om ungen gulper opp på meg da? Skal jeg dynke h*n med pepperspray pga. det?du ville ikke likt det tenker jeg meg. Om du ikke evner å se idiotiet i eksemplet er det kanskje på tide med en "reality-check"? Som sagt tar jeg gjerne straffen om jeg skambanker noen, og de gjør motstand. Er vel uansett liten fare for at du får skambanket noen etter å ha fått en dose med spray i ansiktet. Det er forøvrig nettopp det slike sprayer skal brukes til: Uskadeliggjøre voldsaper og angripende. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 jeg finner ofte små hunder mer truende enn store. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Det virker som du har mye sinne inni deg. Er det noen som har vært slemme med et av dyrene dine? Mhm, det er EN person, Som er ute etter meg, og han vet at jeg tar hevn, Så når han får sjansen så gjør han det på katten min, Jeg skambanket han en gang, så sluttet han. jeg finner ofte små hunder mer truende enn store. Jeg og, Jeg tror det er for store hunder liksom vet at de er så store at ingen "tørr" å gjøre noe, Men små hunder må liksom skremme for å beskytte seg. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Mhm, det er EN person, Som er ute etter meg, og han vet at jeg tar hevn, Så når han får sjansen så gjør han det på katten min,Jeg skambanket han en gang, så sluttet han. Det er dårlig gjort å skade dyr for å ta hevn. Finnes faktisk dem som synes det er morsomt å skade dyr og prøver å treffe katter når dem kjører, ikke unngå dem som oss andre.....:-( Ikke lett å gi råd heller å sånt tilfelle, men utgangspunktet bør man jo ikke bruke vold. Vold adler vold... Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Mhm, det er EN person, Som er ute etter meg, og han vet at jeg tar hevn, Så når han får sjansen så gjør han det på katten min,Jeg skambanket han en gang, så sluttet han. Det er dårlig gjort å skade dyr for å ta hevn. Finnes faktisk dem som synes det er morsomt å skade dyr og prøver å treffe katter når dem kjører, ikke unngå dem som oss andre.....:-( Ikke lett å gi råd heller å sånt tilfelle, men utgangspunktet bør man jo ikke bruke vold. Vold adler vold... Kan godt hende . Men noen ganger må vold til for at div idioter skal fatte poenget. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Mhm, det er EN person, Som er ute etter meg, og han vet at jeg tar hevn, Så når han får sjansen så gjør han det på katten min,Jeg skambanket han en gang, så sluttet han. Det er dårlig gjort å skade dyr for å ta hevn. Finnes faktisk dem som synes det er morsomt å skade dyr og prøver å treffe katter når dem kjører, ikke unngå dem som oss andre.....:-( Ikke lett å gi råd heller å sånt tilfelle, men utgangspunktet bør man jo ikke bruke vold. Vold adler vold... Kan godt hende . Men noen ganger må vold til for at div idioter skal fatte poenget. ja, Og i dette tilfellet hjalp det Lenke til kommentar
runerask Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Mhm, det er EN person, Som er ute etter meg, og han vet at jeg tar hevn, Så når han får sjansen så gjør han det på katten min,Jeg skambanket han en gang, så sluttet han. Det er dårlig gjort å skade dyr for å ta hevn. Finnes faktisk dem som synes det er morsomt å skade dyr og prøver å treffe katter når dem kjører, ikke unngå dem som oss andre.....:-( Ikke lett å gi råd heller å sånt tilfelle, men utgangspunktet bør man jo ikke bruke vold. Vold adler vold... Kan godt hende . Men noen ganger må vold til for at div idioter skal fatte poenget. ja, Og i dette tilfellet hjalp det Du han ikke være liten og spinkel som jeg var da jeg var 13. Hadde jeg prøvd noe lignende hadde dem ledd seg i hjel Er du stor/kraftig iforhold til gjennomsnittet til en på 13? Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Er du stor/kraftig iforhold til gjennomsnittet til en på 13? Ikke sånn stor/kraftig, Har bare litt muskler Liker å trene skjønner du, + at jeg spiller hockey 4-5 ganger i uken. Så er vel litt over snittet.. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Er du stor/kraftig iforhold til gjennomsnittet til en på 13? Ikke sånn stor/kraftig, Har bare litt muskler Liker å trene skjønner du, + at jeg spiller hockey 4-5 ganger i uken. Så er vel litt over snittet.. Så greit da Bare vær snill med dem svakeste da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå