Wotan Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Problemet paulok er vel fremgangsmåten din. Du tyr til dyreplageri på uskyldige hunder og rationaliserer det med at de skulle vært i bånd. En bedre fremgangs måte hadde vel vært å ta kontakt med friluftsetaten for å få de til å opplyse om båndtvang og/eller kontaktet politiet for å få de til å håndheve båndtvangen. Å ty til misshandling er det svært få som har sympati for. Ellers er jeg enig at du bør kunne gå i fred for hunder der det er båndtvang, faktisk der det ikke er det også. Såpass må man forvente av oss hundeeiere. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg vet ikke om paulok hadde til hensikt å provosere frem rare holdninger hos dyreelskerne, men jeg ble i vært fall forbauset over hatmeldingene som noen av disse fikk seg til å poste? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Problemet paulok er vel fremgangsmåten din. Du tyr til dyreplageri på uskyldige hunder og rationaliserer det med at de skulle vært i bånd. En bedre fremgangs måte hadde vel vært å ta kontakt med friluftsetaten for å få de til å opplyse om båndtvang og/eller kontaktet politiet for å få de til å håndheve båndtvangen. Å ty til misshandling er det svært få som har sympati for. Ellers er jeg enig at du bør kunne gå i fred for hunder der det er båndtvang, faktisk der det ikke er det også. Såpass må man forvente av oss hundeeiere. Man kan snu det hele på hodet og se på fremgangsmåten til hundeeiere istedenfor. De forsvarer menneskeplageri og rasjonaliserer det med dyreplageri om noen urasjonelle redde mennesker forsvarer seg selv når det i bunn og grunn er hundeeieren som burde gjøre tiltak overfor urasjonelle redde mennesker ved å ha hunden sin i bånd. Vel det er mange artige skråblikk man kan ha på saken men for en redd person er det mye som kan virke rasjonelt sammenlignet med en uredd person. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Nei, man kan faktisk ikke snu det hele på hodet da dyr er amoralske. De gjør ikke det de gjør for å være jævlige eller å ta hevn eller fordi de er så glad i deg. Mennesker klarer å tenke og å rasjonaliserer og det er en stor forskjell. paulok er ute etter å straffe en uskyldig tredjepart som følger sitt naturlige handlingsmønster for hva en annen part gjør. Og om du hadde giddi å lest innlegget mitt så har jeg faktisk ikke forsvart det du kaller menneskeplageri. Det er forsåvidt ikke noe problem å unngå løse hunder. Har ikke møtt en løs hund på offentlig sted noen gang her hvor jeg bor. Misstenker at du er en kompis av paulok og er hans lille krigshisser. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Sorry men han kjenner jeg ikke, men godt forsøk på å uskadeliggjøre svarene mine i denne tråden. Jeg er bare provosert over en del hundeeieres virkelighetsoppfatning. Joda jeg leste hele innlegget ditt og snudde det hele på hodet. Om folk ikke forstår at det finnes folk som er redde for dyr så kan altså slike situasjoner oppstå. Hunden er selvsagt den mest uskyldige midt oppi det hele men hundeiere må ikke bruke dyret sitt som brekkstang overfor andre, det kan føre til reaksjoner av den ubehagelige sorten, noe man burde ta konsekvensen av, for å rope dyreplageri biter ikke på de som er villige til å ta saken i egne hender. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Enig at man ikke skal bruke dyret sopm noen som helst form for brekkstang. paulok sin fremgangsmåte er dog intet mindre enn nettopp dyreplageri og han ville ha blitt dømt for det om han hadde gjort det. Det finnes faktisk bedre fremgangsmåter for denne situasjonen. Problemet er jo selvfølgelig at en god del hundeeiere ikke skjønner at ikke alle andre synes at Fido er verdens skjønneste skapning, på samme måte som noen sier "det burde alle gjøre, for det er så fint" om en eller annen tur de har vært på. Det rettferdigjør fortsatt ikke dyreplageri. Lenke til kommentar
paulok Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg har også sagt dette før, men sier det igjen nok en gang : Slik jeg ser det er det eier av dyret som står bak det dere kaller dyreplageri! At det ikke siger inn fatter jeg ikke, men når eier velger å la hunden løpe fritt på tross av båndtvangen, og på den måte utsetter hunden for å møte sånne som meg, bør hunden tas fra eieren. Det er eier som provoserer frem dyreplageriet dere skjuler dere bak. Gjør eier som han er pålagt så slipper hunden å lide! Og det du Wotan nevner med å kontakte friluftsetaten.. Sånne tiltak er prøvd, og nytter på ingen måte. Og sier jeg fra til eierene, så får jeg bare surt beskjed om å passe mine egne saker. DET akter jeg å gjøre, og peppersprayen funker glimrings når jeg skal passe mine saker! Hva som da skjer med hund/eier blir sekundært for meg. Lenke til kommentar
Maj7 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hundeeiere leser skiltet "Båndtvang". De vet at de kan få bot hvis de blir sett med hunden løs, men gjør det gjerne likevel. Det står derimot ingenting om at en livredd paulok vil stå bak en busk og angripe hunden deres med pepperspray hvis de ikke følger loven. Hvis du skal gjennomføre dette, bør du skilte litt i skogen først, så har de hvert fall en sjanse til å komme seg hjem med en hund uten syre i øya. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Si det en gang til da paulok! Jeg får ikke nok eller noe.. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg irriterer meg også grusomt over hundeeiere som ikke klarer å overholde båndtvangen. Ikke det at jeg hadde gått så langt som å spraye en bikkje med pepperspray, men jeg har vært borti et par ubehagelige opplevelser. Nå skal det nevnes at jeg er hundeeier selv, og det kan være et stort problem å møte løse hunder når jeg går tur. Er på ingen måte redd hunder selv, og min egen hund er relativt stor, men når jeg møter løse og svært agressive hunder når jeg går tur i et boligfelt, og eieren surrer rundt 100 meter bak blir jeg irritert. Har måttet sparke vekk bikkjer som har vært svært agressive før. Ikke snakk om noen harde spark på noen måte, men nok til å vise bikkja hvem som er sjefen, slik at den stikker av. Kan forøvrig nevne at det er båndtvang her hele året, og at jeg ser masse idiotiske hundeeiere som absolutt ikke har kontroll på bikkja og som lar de gå løse. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg skjønner ikke hvor folk møter alle disse aggressive hundene hen. Forventer ikke at alle hunder skal være venner eller tåle trynet på hverandre, og når en går i skogen med hund så må man forvente å møte andre folk med hund. Så såklart vi har møtt hunder og ikke akkurat sluppet dem løs for å leke.. Tror terskelen for å kalle hunder aggressive er veldig lav. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Tror aldri jeg har møtt en aggressiv hund noen gang jeg. Enkelte har hatt behov for å si ifra at de ikke vil leke og noen er redde den hunden jeg er ute med, men ellers bare lek og morro. Har gått endel tur med ei tispe på 40kg som mildt sagt bobler over med adrenalin bare hun ser en pinne eller en annen hund. De gangene vi har møtt på løse hunder er det løshunden som har fått beskjed om å komme seg vekk Vi sier i fra med kroppspråk - ikke pepperspray! Fungerer best Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Selv er jeg livredd for hunder. Jeg blir helt stiv. Dette er fordi jeg har hatt tre fire uheldige episoder når jeg var liten. At hundeeiere ikke kan forstå at vi som ikke takler hunder blir livredde og ser trusler i verdens snilleste hunder for dem...det fatter jeg ikke. møter du en ulv i skogen...som sikkert kan være den snilleste i verden og den kommer løpenes mot deg så blir du jo livredd...og det er akkurat slik det føles for oss som er liredde hunder. Om det er en hund eller om det er en ulv som kommer er helt blankene likegyldig for oss. Mitt instinkt når slik skjer er å forsvare meg for alt je kan...jeg tar ikke ansvar for mine handlinger når en hund kommer løpene mot meg. Jeg prøver alt jeg kan for å unngå løse hunder. Men fyyy faen å ekkelt det er når jeg går tur i byen eller i parken og det er løshunder der. Hvorfor kan ikke alle bare ha hunden sin i bånd? Dette handler ikke om hvor mange % som angriper mennesker. Dette handler ikke om hvor snill hunden din er. Dette handler heller ikke om at hunden kommer logrenes bort til deg for å snuse Dette handler faktisk om at loven sier du skal ha hunden din i bånd. Holde den unna mennesker som ikke aktivt oppsøker hunden din for å hilse. Her jeg bor er det også båndtvang året rundt. Ofte jeg tar med barna til parken for å leke litt. Hvorfor i alle dager skal vi gå på kurs for å bli glad i hunder når det er båndtvang her?? Hvorfor skal jeg bruke av tiden min for å bli glad i noe jeg over hode ikke har lyst til å bli glad i? Skal du absolutt slippe hunden løs, hvorfor i alle dager skal det skje hvor barna leker, hvor jeg som er livredd oppholder meg? Jeg fatter ikke hvordan dere tenker når dere bare ler bort det at folk faktisk har utrolig angst for hunder! Har du skaffet deg en hund og føler den må løpe fri så må du for svartene legge til rette for det der du bor. Ta med hunden dit det er lov å slippe den fri. Skaff deg ett hus med en stooor hage...eller la vær å skaff deg en hund. Og til slutt, FØLG LOVEN! Hold hunden din i bånd. Og respketer at det finnes andre mennesker der ute som er livredde for hunder og som absolutt ikke har noen interesse for å hverken hilse eller leke med hunden din. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Her jeg bor er det også båndtvang året rundt. Ofte jeg tar med barna til parken for å leke litt. Hvorfor i alle dager skal vi gå på kurs for å bli glad i hunder når det er båndtvang her?? Hvorfor skal jeg bruke av tiden min for å bli glad i noe jeg over hode ikke har lyst til å bli glad i? Først av alt, jeg er enig i båndtvangen skal overholdes, MEN... Her høres det ut som du driver å overfører din overdrevne frykt på dine unger, som jo tross alt fortjener å finne ut på eget grunnlag om hva de skal og ikke skal bli redd for her i livet. Om så er tilfelle ber jeg deg gå i deg selv og spørre om det er det du virkelig ønsker å gjøre. At du som er redd for hunder er en ting og at din frykt for hva som kan skje med unger osv ser jeg, men hvis du mener ungene dine må på kurs for å like hunder har du overført noe som ikke er bra!! Sorry, bare måtte ha det ut Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Det er forsket på hva som gjør folk redd hunder, og en av de største grunnene var faktisk at voksne overfører sin egen frykt til barn + medienes fremstilling av hunder. Kjempeflott. Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 mulig jeg skrev så dere missforsto..jeg har ingen planer om å ta med barna mine på noen som helst kurs... men av egen erfaring har jeg blitt angripet av hunder helt uten grunn... det er da naturlig at du blir litt ekstra redd for ungene dine når du ser en hund kommer løpenes mot dem.. dem er veldig glad i dyr selv...og jeg har ingen problem med at dem leker med hunder under kontrollerte former...eller med en hund familien kjenner... men det er vel ikke så unaturlig å være redd for barna dine når du er på ett ukjent sted, og det da kommer hunder løpenes mot dem uten at eiern er i syne...eller når du ser eiern løper etter og skriker og huer uten at det hjelper. jeg har selv vært nabo av en hundeieer som aldri sku hatt hund..og jeg vet det finnes utrolig mange der ute i det landstrakte land som aldri skal ha hatt hund...det er klart jeg da tar noen forhåndsregler. og hvorfor kan ikke da hundeierne bare ta på bånd når dem går turer i parker og i byen hvor det er masse mennesker??? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Selv er jeg livredd for hunder. Jeg blir helt stiv. Dette er fordi jeg har hatt tre fire uheldige episoder når jeg var liten.At hundeeiere ikke kan forstå at vi som ikke takler hunder blir livredde og ser trusler i verdens snilleste hunder for dem...det fatter jeg ikke. møter du en ulv i skogen...som sikkert kan være den snilleste i verden og den kommer løpenes mot deg så blir du jo livredd...og det er akkurat slik det føles for oss som er liredde hunder. Om det er en hund eller om det er en ulv som kommer er helt blankene likegyldig for oss. Mitt instinkt når slik skjer er å forsvare meg for alt je kan...jeg tar ikke ansvar for mine handlinger når en hund kommer løpene mot meg. Jeg prøver alt jeg kan for å unngå løse hunder. Men fyyy faen å ekkelt det er når jeg går tur i byen eller i parken og det er løshunder der. Hvorfor kan ikke alle bare ha hunden sin i bånd? Dette handler ikke om hvor mange % som angriper mennesker. Dette handler ikke om hvor snill hunden din er. Dette handler heller ikke om at hunden kommer logrenes bort til deg for å snuse Dette handler faktisk om at loven sier du skal ha hunden din i bånd. Holde den unna mennesker som ikke aktivt oppsøker hunden din for å hilse. Her jeg bor er det også båndtvang året rundt. Ofte jeg tar med barna til parken for å leke litt. Hvorfor i alle dager skal vi gå på kurs for å bli glad i hunder når det er båndtvang her?? Hvorfor skal jeg bruke av tiden min for å bli glad i noe jeg over hode ikke har lyst til å bli glad i? Skal du absolutt slippe hunden løs, hvorfor i alle dager skal det skje hvor barna leker, hvor jeg som er livredd oppholder meg? Jeg fatter ikke hvordan dere tenker når dere bare ler bort det at folk faktisk har utrolig angst for hunder! Har du skaffet deg en hund og føler den må løpe fri så må du for svartene legge til rette for det der du bor. Ta med hunden dit det er lov å slippe den fri. Skaff deg ett hus med en stooor hage...eller la vær å skaff deg en hund. Og til slutt, FØLG LOVEN! Hold hunden din i bånd. Og respketer at det finnes andre mennesker der ute som er livredde for hunder og som absolutt ikke har noen interesse for å hverken hilse eller leke med hunden din. Si det til de som ikke holder hunden sin i bånd - ikke de hundeeierne her inne som allerede gjør det! Har det ikke kommet fram mange nok ganger her at hundeeiere respekterer båndtvangen? (sett bort ifra et par innlegg som bare er skrevet for å provosere.) Du må huske at du kun snakker til en håndfull hundeeiere her - ikke alle hundeeiere i hele Norge. Det er forsket på hva som gjør folk redd hunder, og en av de største grunnene var faktisk at voksne overfører sin egen frykt til barn + medienes fremstilling av hunder. Kjempeflott.Akkurat slik er det mellom hund og eier også. Hvis eier stivner til hver gang han eller hun ser en annen hund vil hunden også gjøre dette og tro at alle andre hunder er farlige. (evt. at eier må forsvares mot den andre hunden.) Enkelte skjønner ikke at de bare gjør vondt værre... Endret 6. juni 2008 av Ciryaher Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 når du trykker på svar knappen på innleggene her...hva står øverst da?? altså, hva er topicen på tråden?? BÅNDTVANG SOM IKKE RESPEKTERES!!!!!!!!!!! nettopp...at alle som respekterer båndtvang går inn her for så å skrive at vi ikke skal nevne båndtvang er jo helt latterlig... on topic er folk som ikke respekterer dette. og selv om du respekterer dette er det fult mulig å diskutere alle som IKKE gjør det!!!! som jeg og alle andre inne her har merket er det nesten komplett umulig å fortelle de som ikke respekterer dette om å ta på båndet på hunden sin!!! alle vet om båndtvanget, alle vet at noen ikke liker hunder...men likevel gidder dem ikke bruke bånd..jeg tviler på at det er fordi dem glemmer det!! Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 når du trykker på svar knappen på innleggene her...hva står øverst da?? altså, hva er topicen på tråden?? BÅNDTVANG SOM IKKE RESPEKTERES!!!!!!!!!!! nettopp...at alle som respekterer båndtvang går inn her for så å skrive at vi ikke skal nevne båndtvang er jo helt latterlig... on topic er folk som ikke respekterer dette. og selv om du respekterer dette er det fult mulig å diskutere alle som IKKE gjør det!!!! som jeg og alle andre inne her har merket er det nesten komplett umulig å fortelle de som ikke respekterer dette om å ta på båndet på hunden sin!!! alle vet om båndtvanget, alle vet at noen ikke liker hunder...men likevel gidder dem ikke bruke bånd..jeg tviler på at det er fordi dem glemmer det!! Jeg kan ikke si jeg ser poenget med å bli spydig her, men hvis behovet er der for deg så.. Har du i det heletatt lest noe av tråden eller sitter du med tidenes største skyggelapper og prøver å la være å se noe annet enn den ruta du skal skrive i og navnet på tråden? Selvfølgelig diskuterer man de som ikke respekterer båndtvangen, men som du har lagt merke til så har denne tråden utviklet seg til å bli en krangel mellom de som hater hunder og de som har hund. Noe du derimot IKKE har lagt merke til er at fellestrekket for disse to sidene faktisk er ENIGE om båndtvangen. Noen vil alltid bryte loven uansett. De er det som sagt lite å gjøre noe med. Det er ikke lov å drepe noen heller, men det forekommer likevel. Hvis det er vanskelig å få en person å ta bånd på hunden sin - prøv å fortelle en pedofil overgriper at det han gjør er galt og få han til å skjønne det og gjøre noe med det da! Med andre ord - kanskje emnefeltet ikke treffer helt på innholdet. Det er mulig å lage en klagemur mot alle som ikke overholder båndtvangen hvis det kan hjelpe noen også. De aller, aller fleste som har hund han den ikke løs i byen - enkelte har det selvfølgelig. Som du også kanskje har skjønt handler denne tråden stort sett om pauloks reaksjon på løse hunder. At noen blir provosert av det er ikke rart og det er heller ikke rart at folk hisser seg opp på grunn av at noen ikke respekterer båndtvangen. Hvis det er dette (jfr. sistatet under her) du kaller diskusjon så tror jeg du bare skal få diskutere videre. Og til slutt, FØLG LOVEN! Hold hunden din i bånd. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 når du trykker på svar knappen på innleggene her...hva står øverst da?? altså, hva er topicen på tråden?? BÅNDTVANG SOM IKKE RESPEKTERES!!!!!!!!!!! nettopp...at alle som respekterer båndtvang går inn her for så å skrive at vi ikke skal nevne båndtvang er jo helt latterlig... on topic er folk som ikke respekterer dette. og selv om du respekterer dette er det fult mulig å diskutere alle som IKKE gjør det!!!! som jeg og alle andre inne her har merket er det nesten komplett umulig å fortelle de som ikke respekterer dette om å ta på båndet på hunden sin!!! alle vet om båndtvanget, alle vet at noen ikke liker hunder...men likevel gidder dem ikke bruke bånd..jeg tviler på at det er fordi dem glemmer det!! Vet ikke hvor mange ganger det er blitt nevnt i tråden jeg men.. Det er ikke for din skyld at det er båndtvang for å si det sånn. Det er som sagt pga vilt og andre rare dyr i skogen. Står ingenting om folk som er redde for hunder. Bare for å sette det litt på spissen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå