paulok Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Mennesker med angst bør heller gjøre noe med den. Altså ikke forsøke å forme sine omgivelser til å passe med egne fobier. Hvis vi skal tekkes alle som har en eller annen fobi så tror jeg at til slutt er det bare den som eier fobien som er verdig et liv. Hear, hear....! Støtter denne og noen av de andre betrakningene til PencilCase. Takk for meg.... nå er det nok... Dette er det største sprøytet jeg hører! Hvorfor i all verden skal en som ikke vil ha noe med hunder å gjøre måtte det? Bare fordi eierene til hundene ikke viser respekt for det påbud de faktisk er pålagt? Omgivelsene er egentlig blitt formet i og med at det foreligger et forbud mot å la hunder løpe løst! Derfor er det ingen grunn til å gjøre noe med angsten/fobien sin dersom eieren av kjøteren gjør som han skal! Dette er typisk tankegang for folk som kun tenker på sitt eget ve og vel. Jeg for min del forholder meg til at det er lovpålagt å holde hunden i bånd. Hadde det IKKE vært noen båndtvang måtte jeg selvfølgelig forholdt meg til det. Men sånn er det nå en gang ikke. Jeg nevner ingen spesielle fobier, men snakker om fobier generelt. Hvis det blir mere forståelig så håper jeg du innser hvor det egentlige ansvaret ligger!? For meg ligger ansvaret kun hos menneskene, og da bør vi holde uskyldige dyr utenfor. Sant nok det, men det er hundeeierene som fullt og helt har ansvaret her! De er klar over at det er båndtvang, og velger likevel å utsette dyret sitt for farlige/ubehagelige konfrontasjoner. Kanskje en skulle innført at dersom en eier bryter båndtvangen skulle hunden tas fra han? Det vil jo være veldig fornuftig med tanke på å forhindre dyreplageri som så mange her mener at det å jage hunder som er løse med pepperspray er. Det er jo tross alt eier til hunden som gjør hunden urett med ikke å ha den i bånd, og derfor bør eier ansees som uskikket å ha hunden. Inndra alle hunder uten bånd der det er båndtvang og omplasser de evt. avliv dem så blir problemet løst! Hundene slipper å bli utsatt for dyreplageri og sånne som meg, som kun vil gå tur i fred der det er båndtvang uten å få hunder løpende rundt beina, vil være glad og fornøyd! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Mennesker med angst bør heller gjøre noe med den. Altså ikke forsøke å forme sine omgivelser til å passe med egne fobier. Hvis vi skal tekkes alle som har en eller annen fobi så tror jeg at til slutt er det bare den som eier fobien som er verdig et liv. Hear, hear....! Støtter denne og noen av de andre betrakningene til PencilCase. Takk for meg.... nå er det nok... Dette er det største sprøytet jeg hører! Hvorfor i all verden skal en som ikke vil ha noe med hunder å gjøre måtte det? Bare fordi eierene til hundene ikke viser respekt for det påbud de faktisk er pålagt? Omgivelsene er egentlig blitt formet i og med at det foreligger et forbud mot å la hunder løpe løst! Derfor er det ingen grunn til å gjøre noe med angsten/fobien sin dersom eieren av kjøteren gjør som han skal! Dette er typisk tankegang for folk som kun tenker på sitt eget ve og vel. Jeg for min del forholder meg til at det er lovpålagt å holde hunden i bånd. Hadde det IKKE vært noen båndtvang måtte jeg selvfølgelig forholdt meg til det. Men sånn er det nå en gang ikke. Jeg nevner ingen spesielle fobier, men snakker om fobier generelt. Hvis det blir mere forståelig så håper jeg du innser hvor det egentlige ansvaret ligger!? For meg ligger ansvaret kun hos menneskene, og da bør vi holde uskyldige dyr utenfor. Sant nok det, men det er hundeeierene som fullt og helt har ansvaret her! De er klar over at det er båndtvang, og velger likevel å utsette dyret sitt for farlige/ubehagelige konfrontasjoner. Kanskje en skulle innført at dersom en eier bryter båndtvangen skulle hunden tas fra han? Det vil jo være veldig fornuftig med tanke på å forhindre dyreplageri som så mange her mener at det å jage hunder som er løse med pepperspray er. Det er jo tross alt eier til hunden som gjør hunden urett med ikke å ha den i bånd, og derfor bør eier ansees som uskikket å ha hunden. Inndra alle hunder uten bånd der det er båndtvang og omplasser de evt. avliv dem så blir problemet løst! Hundene slipper å bli utsatt for dyreplageri og sånne som meg, som kun vil gå tur i fred der det er båndtvang uten å få hunder løpende rundt beina, vil være glad og fornøyd! Jeg er enig i at hundeeier har det fulle ansvaret for at han ikke følger loven, men samtidig har vi som enkeltindivider et eget ansvar for hva vi tenker og føler, og hvordan disse håndteres. Å pålegge omgivelsene og ta spesielt hensyn til noe som er "usynlig" blir feil etter min mening. Vil føye til at jeg jobber med klientell som bla. har angst og fobier, og vår metodikk tilsier at vi "empowered" disse. Dett vil si at de får fullt eierskap til sine egne løsninger, men løsningene ligger ikke i å lage skjold rundt dem men heller øke mestringsevnen ved å jobbe med egne tanker og følelser. Jeg har med interesse sett endel programmer som handler om hvordan dyr med adferdsproblemer kureres, og de er faktisk veldig like de teknikkene vi bruker på mennesket. Det er med andre ord ikke nødvendigvis noe hokus pokus og kvitte seg med irrasjonelle tanker/følelser. Det har forresten vært interresant å se hvilke reaksjoner som endel hundeeiere har vist ved å bli provosert av deg. Nesten litt skremmende også ... Lenke til kommentar
Platium91 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Helt enig også her. Eier må forholde seg til de rettningslinjer og regler som gjelder.Og dem med fobier skal heller ikke trenge å "forandre" seg. Men det er da viktig for omgivelsene/folkene rundt og ikke provosere hunden. Jeg sier det igjen selv om jeg har sagt det 1000 ganger før her i tråden. Virker ikke som noen får med seg at jeg er enig i at man skal oppholde båndtvang der det er påbudt. Men jeg mener å spraye pepperspray på en hund bare fordi den er løs er OVERKILL. Det er det jeg reagerer på. Man kan jo ha en fredelig hund som har hoppet over gjerdet i hagen til eieren, eller kanskje har båndet røket (ja det skjer faktisk av å til) Med å spraye denne med pepperspray så vil jeg si man gjør situasjonen værre. En fredlig hund, kan da pluttselig bli en aggresiv en. Som jeg sa over. Dette er i kjæledyr vi snakker om, ikke løver som er på jakt etter mat for å overleve. Det er eieren som har hovedansvaret, men provoserer en annen som du sier, med pepperspray, så kan de likegodt bare bli bitt. Hunden beskytter seg selv og eier om folk provoserer med slikt. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 hadde noen spraya ned bikkja mi og gud bedre. Da hadde jeg personelig sørga for at den personen ikke kunne gått på 2 ben lenger og så skulle jeg sørga for at resten av sprayen hadde blitt brukt.. i andre enden på den personen. og japp. Pepperspray er like ulovlig og tusle rundt med som en kniv og som en hund uten bånd. Så får håpe du kommer til trondheim da:D Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Merkelig med disse truslene. Kanskje paulok er en svær type på 2,1 meter. Kan fort ende opp med at han banker livsjiten ut av de som prøver å skade den store redde mannen. Tenk på det neste gang det framsettes trusler om knekte armer og bein. Så værsåsnill og slutt med truslene, det er bare tull, dere han en 50/50% sjanse for at angrepet deres lykkes og ender kanskje selv opp med knekte bein med ei sprayflaske der bak. Lenke til kommentar
paulok Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Takker perpyro for all støtte! Endret 24. mai 2008 av paulok Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Merkelig med disse truslene.Kanskje paulok er en svær type på 2,1 meter. Kan fort ende opp med at han banker livsjiten ut av de som prøver å skade den store redde mannen. Tenk på det neste gang det framsettes trusler om knekte armer og bein. Så værsåsnill og slutt med truslene, det er bare tull, dere han en 50/50% sjanse for at angrepet deres lykkes og ender kanskje selv opp med knekte bein med ei sprayflaske der bak. Da kan jeg iallefall si at jeg er 195cm og ca like brei så da blir vi jo likestillte isåfall:p Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Merkelig med disse truslene.Kanskje paulok er en svær type på 2,1 meter. Kan fort ende opp med at han banker livsjiten ut av de som prøver å skade den store redde mannen. Tenk på det neste gang det framsettes trusler om knekte armer og bein. Så værsåsnill og slutt med truslene, det er bare tull, dere han en 50/50% sjanse for at angrepet deres lykkes og ender kanskje selv opp med knekte bein med ei sprayflaske der bak. Jeg regner med at når en evt sønn/datter av deg går på epleslang og får grisejuling av eieren, så aksepterer du dette som en grei lærepenge? Å ta denne eieren av epletreet for å ha banket din sønn ville du aldri tenkt på?? right? Dere klarer tydeligvis ikke å ta inn over dere at hunder blir som fullverdige familimedlemer å regne, og kjærligheten og omsorgen for dyra gjør nok at mange eiere mister sin fornuftighet og besinnelse om noen gjør hunden hans noe vondt. Ingen går rundt å truer mer enn hva Paulok selv gjør, så ser ikke helt hva du er så opptatt av, men... Og for å si det slik. Hadde Paulok sprayet min bikje og det endte tilslutt med aty jeg som du sier fikk juling, så hadde det virkelig vært verdt det for å forsvare hunden min;) Endret 24. mai 2008 av archongamer Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg regner med at når en evt sønn/datter av deg går på epleslang og får grisejuling av eieren, så aksepterer du dette som en grei lærepenge? Å ta denne eieren av epletreet for å ha banket din sønn ville du aldri tenkt på?? right? Dere klarer tydeligvis ikke å ta inn over dere at hunder blir som fullverdige familimedlemer å regne, og kjærligheten og omsorgen for dyra gjør nok at mange eiere mister sin fornuftighet og besinnelse om noen gjør hunden hans noe vondt. Ingen går rundt å truer mer enn hva Paulok selv gjør, så ser ikke helt hva du er så opptatt av, men... Og for å si det slik. Hadde Paulok sprayet min bikje og det endte tilslutt med aty jeg som du sier fikk juling, så hadde det virkelig vært verdt det for å forsvare hunden min;) Om guttungen min får juling når han går på epleslang så vil jeg om julingen ikke var av den grove sorten se på det som en god måte han får lære konsekvensene av sine handlinger. Er det snakk om legemsbeskadigelse av det mere grove slaget så stevner jeg fyren for retten i et sivilt søksmål. Det gjør mere vondt en en solid omgang juling. I tillegg slipper man selv å bli stevnet for grov vold. Det er nemlig forskjell på å melde det til politiet som henlegger saken grunnet økonomiens stilling og det å skaffe seg en advokat og stevne noen. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Så hvis du ser at en mann står og ''slapper'' sønnen din i trynet. Og kjefter på han så han får en damm med spytt i trynet. Så hadde du meldt han til politiet? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Så du ville ikke engang hatt lyst til å gi denne fyren en omgang?? Hele saken her er jo at folk reagerer på fremgangsmåten Paulok viol bruke for å hevde sin rett. Hadde han sagt at det var eier han hadde sprayet ville nok denne tråden vært maks 20 poster, men ettersom han går etter den uskyldige part blir folk "provoserte" om man kan kalle det det. Jeg er for 100% respektering av båndtvangen, og jeg blir også gretten/sint om det kommer en løs hund gående som jeg ikke vet hva vil nå som det faktisk er båndtvang. Men å spraye dyret i trynet blir så ekstremt idioti at det får folk gira. Klart skal man gå til politiet osv, og jeg ville nok sikkert i situasjonen gått til politiet og annmeldt han for dyreplageri, men at tanken og lysten på å ta han ville ost inni meg nekter jeg ikke for. Har aldri på min snart 30 år hverken slåss eller slått til noen, så at jeg er en spesiell trussel påstår jeg ikke, men at lysten ville vært der er helt sikkert. Men, tror veldig mange andre der ute ville gjort ganske kort prosess om Paulok gjør alvor av sine trusler, og man skal ikke undervurdere en som forsvarer det man er glad i uansett. Da har gjerne ikke størrelse alt å si lenger og skjulte krefter kommer i sving. Skulle så gjerne fått Paulok til å tatt eier i stedet for hunden, men er han så feig om man kan kalle det det, at han tar den uskyldige 3-part i stedet for å gå til konfrontasjon med eier virker han ikke som en veldig tøff og farlig person ellers;) Endret 24. mai 2008 av archongamer Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Så hvis du ser at en mann står og ''slapper'' sønnen din i trynet. Og kjefter på han så han får en damm med spytt i trynet. Så hadde du meldt han til politiet? Les posten før du kommer med følelsesladd svada. Så du ville ikke engang hatt lyst til å gi denne fyren en omgang?? Avhengig av hvor grov juling dette dreide seg om ville jeg ha vurdert tiltak. Men jeg ville aldri gått til fysisk angrep uten at det var fare for liv og helse. Om sønnen min har begått pøbelstreker og at offeret for disse gir han tyn viser mye bedre konsekvensene av slikt en jeg noen gang kan forklare han. Klart skal man gå til politiet osv, og jeg ville nok sikkert i situasjonen gått til politiet og annmeldt han for dyreplageri, men at tanken og lysten på å ta han ville ost inni meg nekter jeg ikke for. Har du begått vold mot vedkommende har du ingenting hos politiet og gjøre, og anmelder du alikavel forholdet og det kommer frem at du har utført selvjustis så vil de nok ikke gjøre noe mere med det ettersom dyreplageren allerede har fått sin straff, kan til og med hende at politiet tar opp saken på dyreplagerens vegne. Men jeg er alikavel oversaket over hvilket voldselskende folk nordmenn er. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Les hva jeg skriver nå da også, nevner jeg at jeg skal banke han og så gå til politiet? Kanskje la være var med å henge ut andre når du ikke klarer å lese riktig selv;) Uansett, dere taper så utrolig mye på å mene det er greit åp spraye dyr i ansiktet med pepperspray at jeg så vidt tror dere er seriøse. Noen virker også å like å være uenig mer for å være uenig*hint* Endret 24. mai 2008 av archongamer Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Les hva jeg skriver nå da også, nevner jeg at jeg skal banke han og så gå til politiet?Kanskje la være var med å henge ut andre når du ikke klarer å lese riktig selv;) Uansett, dere taper så utrolig mye på å mene det er greit åp spraye dyr i ansiktet med pepperspray at jeg så vidt tror dere er seriøse. Noen virker også å like å være uenig mer for å være uenig*hint* Har lest hva du skriver gjennom hele tråden og ut fra alle de andre postene så lyser det at du er en av de som ville begått selvtekt, så når du i tillegg vil gå til politiet så får du svar på tiltale selv om det antydes i den ene posten at du ikke ville begått selvtekt. Må du bestemme deg mann. Du taper enda mere på dette utsagnet i første posten din i denne tråden. 3. Hadde du sprayet min bikje ville du angret til den dagen du ligger 6 fot under. Advarsel gitt! Du setter altså et dyrs smerte mye høyere en invalidisering/drap på et menneske. Det sier litt om deg. Så knock off med personangrep og diskuter sak. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hadde du sprayet min bikje ville du angret til den dagen du ligger 6 fot under. Til den dagen du ligger 6 fot under. Så han snakker om skader. Ikke drap Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Selvsagt bør han advares når man går så nære en smertegrense for hva man kan tåle. Å ikke gitt han det ville jo i virkeligheten vært verre eller? Du virker oppsatt på dette voldspørsmålet ditt, uten å virke til å klare å se at slike utsagn gjerne kommer fort når folk er så trangsynte og idioter som Paulok og andre faktisk virker å klarer å være. Slutt å vær opptatt av en vold som ikke kommer til å skje, og heller diskuter saken. Edit: takk for pirket Andie93 Endret 24. mai 2008 av archongamer Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja det er ubehagelig at visse aspekter ved diskusjon taes opp. mens andre går runde på runde. Men hittil ser det ut som at bank, knekte armer og knekt nakke er kjempebra. Mens dyreplageri er fyfy. Rart det skal være så ubehagelig å sette disse tingene i kontekst. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) ok da, siden du trenger det mata med teskje.. Jeg er motsatnder av vold og har aldri på 30 år utøvd det, men at jeg har vært nære på og hatt lyst når grunnen var "god". Selvsagt. Å spraye en uskyldig hund i ansiktet med pepperspray er like ille eller verre i mine øyne, og folk som i det hele tatt får seg til å gjøre dette er patetiske idioter. (som jeg kan ha forståelse for at ville gitt andre en slik "grunn", selv om jeg ikke støtter vold) Finito, fornøyd nå?? Endret 24. mai 2008 av archongamer Lenke til kommentar
Platium91 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja det er ubehagelig at visse aspekter ved diskusjon taes opp. mens andre går runde på runde. Men hittil ser det ut som at bank, knekte armer og knekt nakke er kjempebra. Mens dyreplageri er fyfy. Rart det skal være så ubehagelig å sette disse tingene i kontekst. Ja, så var det verden som ikke klarte å løse små problemer på måter som er enklere enn de tror. Nå gidder jeg ikke høres ut som en fredsmekler, men det er måte på hvor mye man skal banke en person helseløs? Kan man ikke være litt mer kontrolert og heller takle situasjonen med litt verdighet i allfall. Når det gjelder det med å spraye på en bikkje forstår jeg GODT at du blir sinna, men det betyr da ikke at du skal ut å finne den personen og utøve den volden du beskriver så godt.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja det er ubehagelig at visse aspekter ved diskusjon taes opp. mens andre går runde på runde. Men hittil ser det ut som at bank, knekte armer og knekt nakke er kjempebra. Mens dyreplageri er fyfy. Rart det skal være så ubehagelig å sette disse tingene i kontekst. Ja, så var det verden som ikke klarte å løse små problemer på måter som er enklere enn de tror. Nå gidder jeg ikke høres ut som en fredsmekler, men det er måte på hvor mye man skal banke en person helseløs? Kan man ikke være litt mer kontrolert og heller takle situasjonen med litt verdighet i allfall. Når det gjelder det med å spraye på en bikkje forstår jeg GODT at du blir sinna, men det betyr da ikke at du skal ut å finne den personen og utøve den volden du beskriver så godt.. Har du lest noen av de andre postene jeg har skrevet i denne tråden? Les og bli vis, dette var bare en liten konklusjon etter 12 sider med diskusjon. Er forresten samme metode kreasjonistene benytter for å diskreditere sine motstandere, de tar enkle sistater eller deler av sitater ut av konteksten og bruker de for alt det er verdt og litt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå