Gå til innhold

Båndtvang som ikke respekteres.


Anbefalte innlegg

Jeg personlig er ikke redd for hunder i det hele tatt og har aldri hatt noe dårlige opplevelser med hunder eller hundeiere. Men har opplevd hundeeiere som har nærmest blitt sur fordi folk ikke automatisk skjønner hunden deres er snil og bare vil hilsel. Det må være lov å være redd hunder og ikke ha noe ønske om å bli "kurert" for denne frykten hver gang de møter en hundeier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men selv om det er båndtvang og den brytes jo temmelig ofte her jeg bor. av meg selv og andre, Så går det ann(om du har såpass kontroll på dyret) at man kaller inn dyret om man ser noen andre og holder hunden til dem er nær deg så spørr man dem om det er greit at du har hunden løs (om dem absolutt skal være i nærheten.) men så syns jeg at skal hunden være løs i det hele tatt så bør man ha en viss kontroll på dyret da. Men det er jo bare min mening. Og hva jeg mener om sprayen har jeg allerede sagt så...

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar
Men selv om det er båndtvang og den brytes jo temmelig ofte her jeg bor. av meg selv og andre, Så går det ann(om du har såpass kontroll på dyret) at man kaller inn dyret om man ser noen andre og holder hunden til dem er nær deg så spørr man dem om det er greit at du har hunden løs (om dem absolutt skal være i nærheten.) men så syns jeg at skal hunden være løs i det hele tatt så bør man ha en viss kontroll på dyret da. Men det er jo bare min mening. Og hva jeg mener om sprayen har jeg allerede sagt så...

 

Er akuratt DET der som er problemet hos folk,har ingenting med saken å gjøre om du har kontroll eller ikke,plutselig så kommer ikke hunden tilbake,den hunden som du TRODDE du hadde kontroll på.

 

Har hendt ofte at hunder kommer løpende mot meg,er blir litt småskeptisk,så kommer eieren etterpå og sier"han/hun er ikke farlig,den gjør ingenting",!!!hallo..har så lite å si,det er båndtvang din idiot.Eg driter i om hunden din er like kosete som en banan og ikke gjør en flue fortred

 

Hundene skal i bånd.Punktum

Lenke til kommentar
Men selv om det er båndtvang og den brytes jo temmelig ofte her jeg bor. av meg selv og andre, Så går det ann(om du har såpass kontroll på dyret) at man kaller inn dyret om man ser noen andre og holder hunden til dem er nær deg så spørr man dem om det er greit at du har hunden løs (om dem absolutt skal være i nærheten.) men så syns jeg at skal hunden være løs i det hele tatt så bør man ha en viss kontroll på dyret da. Men det er jo bare min mening. Og hva jeg mener om sprayen har jeg allerede sagt så...

 

Er akuratt DET der som er problemet hos folk,har ingenting med saken å gjøre om du har kontroll eller ikke,plutselig så kommer ikke hunden tilbake,den hunden som du TRODDE du hadde kontroll på.

 

Har hendt ofte at hunder kommer løpende mot meg,er blir litt småskeptisk,så kommer eieren etterpå og sier"han/hun er ikke farlig,den gjør ingenting",!!!hallo..har så lite å si,det er båndtvang din idiot.Eg driter i om hunden din er like kosete som en banan og ikke gjør en flue fortred

 

Hundene skal i bånd.Punktum

 

Vel grin så mye du vil. Regler er til å brytes. speesiellt denne.

Lenke til kommentar
Men selv om det er båndtvang og den brytes jo temmelig ofte her jeg bor. av meg selv og andre, Så går det ann(om du har såpass kontroll på dyret) at man kaller inn dyret om man ser noen andre og holder hunden til dem er nær deg så spørr man dem om det er greit at du har hunden løs (om dem absolutt skal være i nærheten.) men så syns jeg at skal hunden være løs i det hele tatt så bør man ha en viss kontroll på dyret da. Men det er jo bare min mening. Og hva jeg mener om sprayen har jeg allerede sagt så...

 

Er akuratt DET der som er problemet hos folk,har ingenting med saken å gjøre om du har kontroll eller ikke,plutselig så kommer ikke hunden tilbake,den hunden som du TRODDE du hadde kontroll på.

 

Har hendt ofte at hunder kommer løpende mot meg,er blir litt småskeptisk,så kommer eieren etterpå og sier"han/hun er ikke farlig,den gjør ingenting",!!!hallo..har så lite å si,det er båndtvang din idiot.Eg driter i om hunden din er like kosete som en banan og ikke gjør en flue fortred

 

Hundene skal i bånd.Punktum

 

Vel grin så mye du vil. Regler er til å brytes. speesiellt denne.

 

Meget godt argument.Du kom ikke på noe saklig nei.

Lenke til kommentar

Dere som er antihund.

Hva er forskjellen på å møte en hund i Mai eller i November?? Akkurat samme bikkja, og kanskje samme dritværet!

Eneste forskjellen er DYRelivet. Det er derfor vi har båndtvang.

Det kan faktisk være 'dødsstraff' for bikkja å drepe feks rådyr.

De er også trykker, noe som gjør at de ligger helt i ro samme pokker hva som skjer rundt den (kanskje en grunn til at mange blir drept av feks traktor på enga), og da er det veldig lett å gå på seg en liten rådyrbaby i skogkanten. Og det tar ei stor bikkje tre sekund å flyge på den lille..

DERFOR har man båndtvang.

Jeg skjønner ikke at folk gidder å øse seg opp over dette, og hvertfall ikke gå så drastisk til verks at man skaffer seg et ulovlig middel å spraye bikkja med -kun fordi hunden er løs og kommer imot deg?

 

Mange bryter loven ved å ha hunden løs. Jeg gjorde det senest her om dagen, hvor det har vært observert mange kalver :O Dumme meg. Tenkte ikke over det. Dessuten var bikkja opptatt av pinne. Dersom jeg hadde vært inni skogen i høyt gress og lyng hadde det vært fort gjort å gå på en liten rådyrkalv bak et tre.

 

 

Hvor mange av dere har ikke kjørt "litt" over fartsgrensen??

Jeg tipper flesteparten.

Dere bryter jo loven like mye som hundeeiere som slipper løs bikkja ;)

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Ja det er ubehagelig at visse aspekter ved diskusjon taes opp. mens andre går runde på runde.

 

Men hittil ser det ut som at bank, knekte armer og knekt nakke er kjempebra. :thumbup:

Mens dyreplageri er fyfy. :no:

 

Rart det skal være så ubehagelig å sette disse tingene i kontekst. :hmm:

 

Ja, så var det verden som ikke klarte å løse små problemer på måter som er enklere enn de tror.

 

Nå gidder jeg ikke høres ut som en fredsmekler, men det er måte på hvor mye man skal banke en person helseløs?

Kan man ikke være litt mer kontrolert og heller takle situasjonen med litt verdighet i allfall.

 

Når det gjelder det med å spraye på en bikkje forstår jeg GODT at du blir sinna, men det betyr da ikke at du skal ut å finne den personen og utøve den volden du beskriver så godt..

Har du lest noen av de andre postene jeg har skrevet i denne tråden?

Les og bli vis, dette var bare en liten konklusjon etter 12 sider med diskusjon.

Er forresten samme metode kreasjonistene benytter for å diskreditere sine motstandere, de tar enkle sistater eller deler av sitater ut av konteksten og bruker de for alt det er verdt og litt til.

 

Nå har du holdt på å sagt til en del folk her at de ikke leser emnet.

For det første så har jeg faktisk fulgt med på emnet, så der tok du feil.

For det andre så svar heller på hva folk skriver enn å gå rundt å sippe over hver minste ting du kan tenke deg å sette fingeren på.

Lenke til kommentar

Selv om jeg nok aldri vil gå til innkjøp av pepperspray eller ta i bruk dette mot hunder evt. andre dyr, så er dette med å ikke overholde båndtvangen også noe som irriterer meg.

 

Neida, jeg er ikke generelt redd hunder, jeg liker hunder, men jeg synes faktisk det er litt ekkelt om fremmede hunder som ikke er i bånd plutselig løper bort til meg og hopper på meg. Jeg synes det er en skikkelig uting og faktisk litt respektløst i forhold til meg også. Tenk om jeg hadde vært skikkelig redd for hund? Slik som bestevennen min. Naboen hans hadde en hund og naboen nektet å overholde båndtvangen. Han mente han hadde kontroll på bikkja. Well, guess what: min bestevenn ble angrepet og fikk et ganske stygt sår etterpå. Hunden måtte da avlives. Og eieren mente det var min bestevenns skyld, dette til tross for at han alltid har vært redd hunder og prøvde å gå en omvei for å unngå hunden som var på tur med sin eier. Dette til ingen nytte, fordi hunden uprovosert gikk til angrep på min bestevenn. Dette var når min bestevenn var rundt 7-8 år og hunden var ganske stor.

 

Uansett, i områder med mye folk så synes jeg folk skal vise hensyn. I går skjedde det at en hund plutselig kom løpende mot meg. Det er ikke ofte jeg føler meg redd for hunder, men når bikkja kom løpende mot meg i fullt firsprang så kjente jeg meg faktisk litt redd. Det må jeg ærlig innrømme. Synes det var ekkelt - og det må det være lov for meg å si, uten at jeg da blir stemplet som en som ikke liker hunder. Hunder er flotte dyr, for all del og ikke vær redd for å vise den fram, jeg synes det bare er koselig å bli kjent med nye hunder, men alt med måte.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Jeg forsvarer ikke at en hund biter, de velger feil løsning og bør avlives så de ikke får muligheten til å gjøre det igjen.

MEN. En hund har alltid en grunn, enten om det er en dårlig opplevelse som liten som spretter frem igjen et år senere, eller noe ekkelt som nettopp skjedde. F. eks kanskje den er litt redd for barn, og ikke ser noen annen utvei enn å hoppe på. Angrep er beste forsvar osv :p Det er dyr, og ikke lett å få med seg hva som skjer i huet på dem alltid.

Lenke til kommentar

Hunden har kanskje en grunn, men det betyr ikke at det forsvarer dens handlinger - og detso viktigere er det da at man faktisk passer på å bruke bånd. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig i områder hvor det er mange mennesker - og da spesielt barn.

 

I følge vitner i saken (det var faktisk opptil flere) jeg snakket om tidligere, så gjorde ikke barnet noe, med unntak av å prøve å unnvike hunden. Det ble nemlig ganske stor sak med ganske store traumatiske konsekvenser for den det gjaldt. Hvis hunden er redd for barn så burde man kanskje ikke bosette seg i et område hvor det bor fullt av barn, eventuelt så burde man da passe på å ha bånd på hunden så den ikke løper ut i gata og biter et forsvarsløst barn.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Hunden har kanskje en grunn, men det betyr ikke at det forsvarer dens handlinger - og detso viktigere er det da at man faktisk passer på å bruke bånd. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig i områder hvor det er mange mennesker - og da spesielt barn.

 

I følge vitner i saken (det var faktisk opptil flere) jeg snakket om tidligere, så gjorde ikke barnet noe, med unntak av å prøve å unnvike hunden. Det ble nemlig ganske stor sak med ganske store traumatiske konsekvenser for den det gjaldt. Hvis hunden er redd for barn så burde man kanskje ikke bosette seg i et område hvor det bor fullt av barn, eventuelt så burde man da passe på å ha bånd på hunden så den ikke løper ut i gata og biter et forsvarsløst barn.

 

Dette er akkurat slik jeg også ser på dette med båndtvang. Bra sagt!

 

Kan ikke forstå hvorfor hundeeiere mener helt seriøst at det er vi som ikke vil ha med hunder å gjøre som skal føye oss og tilpasse oss..

Blir forbannet at å høre alt om at dersom jeg tar affære skal det brekkes nakker, armer osv. Hva faen?

Det er direkte arrogant og respektløst av hundeeierene å ikke ha hunden i bånd når det er pålegg om det.

Det er dette jeg forholder meg til, og dersom hunder kommer løpende mot meg eller mine løse da, uten at eier kaller den til seg eller tar full kontroll over situasjonen kommer jeg til å fortsatt gjøre det jeg mener er best hvertfall. Om det resulterer i noe brukket eller skamslått i kjølvannet etterpå får tiden vise. Også om det blir på meg eller hundeeieren..

Lenke til kommentar

"§ 6. Sikring av hund ved båndtvang m.m.

 

I tiden fra og med 1. april til og med 20. august skal en hund bli holdt i bånd eller forsvarlig inngjerdet eller innestengt, slik at ikke den kan jage eller skade storfe, sau, geit, fjærfe, rein, hest eller vilt, herunder viltets egg, reir og bo.

 

Kommunen kan gi forskrift om at hunder skal holdes i bånd eller forsvarlig innestengt eller inngjerdet

 

a) i og i tilknytning til boligområder og handleområder,

b) i parker, på kirkegårder, grav- og urnelunder, på og ved skoler, barnehager og anlegg for lek, idrett, sport eller rekreasjon,

c) på og ved bestemt/angitte turstier, turveier, merkede skiløyper, leir- og rasteplasser,

d) i bestemt angitte andre områder på land, i vann eller sjø som er allment benyttet som tur- og rekreasjonsområder,

e) i hele eller deler av kommunen i bestemt angitt tidsrom når storfe, sau, geit eller hest normalt går ute, eller

f) under ekstraordinære forhold som gjør båndtvang påkrevd for å beskytte viltet.

 

Båndtvang etter bokstav c og d kan ikke fastsettes i større grad enn nødvendig og slik at hensynet til de som ønsker å ferdes med løs hund også ivaretas i tilstrekkelig grad, både hva angår omfang og geografisk spredning. Ved fastsettelse av båndtvang etter bokstav e og f kan båndtvang bare innføres i de områder av kommunen hvor husdyr har rett til å beite og faktisk beiter, eller hvor vilt man ønsker å beskytte har sitt leveområde. Båndtvang fastsatt i medhold av bokstav f må opphøre straks forholdene tilsier det. Der beite, natur- og rekreasjonsområder berører flere kommuner, bør disse samordne sine forskrifter. Kommunens innføring av båndtvang etter bokstav f kan påklages til fylkesmannen.

 

Kommunen kan gi forskrift om at hunder ikke har adgang til barnehager, skolegårder, kirkegårder eller grav- og urnelunder."

 

 

 

Med mindre det er spesifisert av kommunen så er det vel ikke båndtvang på tursti/vei.

Lenke til kommentar
Med mindre det er spesifisert av kommunen så er det vel ikke båndtvang på tursti/vei.

 

Og det er forsåvidt greit nok, men hvis man bor i et nabolag, si da fullt av barn og unge, så burde man kanskje vise litt hensyn, eller ihvertfall bruke litt common sense. Jeg synes det er greit jeg å være sammen med hunder som ikke er i bånd om jeg kjenner hunden og har et forhold til den, men én annen ting er når det er en fremmed og ukjent hund på gata. Jeg tror absolutt ikke det verste om hunder, men jeg har faktisk sett konsekvensen av hva som skjer hvis man ikke er litt forsiktig.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
"§ 6. Sikring av hund ved båndtvang m.m.

 

I tiden fra og med 1. april til og med 20. august skal en hund bli holdt i bånd eller forsvarlig inngjerdet eller innestengt, slik at ikke den kan jage eller skade storfe, sau, geit, fjærfe, rein, hest eller vilt, herunder viltets egg, reir og bo.

 

Kommunen kan gi forskrift om at hunder skal holdes i bånd eller forsvarlig innestengt eller inngjerdet

 

a) i og i tilknytning til boligområder og handleområder,

b) i parker, på kirkegårder, grav- og urnelunder, på og ved skoler, barnehager og anlegg for lek, idrett, sport eller rekreasjon,

c) på og ved bestemt/angitte turstier, turveier, merkede skiløyper, leir- og rasteplasser,

d) i bestemt angitte andre områder på land, i vann eller sjø som er allment benyttet som tur- og rekreasjonsområder,

e) i hele eller deler av kommunen i bestemt angitt tidsrom når storfe, sau, geit eller hest normalt går ute, eller

f) under ekstraordinære forhold som gjør båndtvang påkrevd for å beskytte viltet.

 

Båndtvang etter bokstav c og d kan ikke fastsettes i større grad enn nødvendig og slik at hensynet til de som ønsker å ferdes med løs hund også ivaretas i tilstrekkelig grad, både hva angår omfang og geografisk spredning. Ved fastsettelse av båndtvang etter bokstav e og f kan båndtvang bare innføres i de områder av kommunen hvor husdyr har rett til å beite og faktisk beiter, eller hvor vilt man ønsker å beskytte har sitt leveområde. Båndtvang fastsatt i medhold av bokstav f må opphøre straks forholdene tilsier det. Der beite, natur- og rekreasjonsområder berører flere kommuner, bør disse samordne sine forskrifter. Kommunens innføring av båndtvang etter bokstav f kan påklages til fylkesmannen.

 

Kommunen kan gi forskrift om at hunder ikke har adgang til barnehager, skolegårder, kirkegårder eller grav- og urnelunder."

 

 

 

Med mindre det er spesifisert av kommunen så er det vel ikke båndtvang på tursti/vei.

 

Greit nok det, men som jeg har sagt tidligere bor jeg i en kommune hvor det er båndtvang hele året. Over alt untatt noen få steder hvor hunder i innhegning kan løpe fritt, og de holder jeg meg borte fra!

Hadde det ikke vært båndtvang hadde jeg respektert det og i tilfellet holdt meg borte fra steder det ferdes løse bikkjer. Derfor mener jeg absolutt at hundeeiere må ta hensyn til at det ER båndtvang, og ikke syte dersom hunden deres får svi pga. at de ikke er sitt ansvar bevisst! Det er tross alt hundeeier som gjør noe galt i utgangspunktet, og setter dernest hunden i fare for å få seg en trøkk av folk som ikke har tenkt å vise mer respekt for hund/eier enn det eier av hunden gjør..

Lenke til kommentar
Greit nok det, men som jeg har sagt tidligere bor jeg i en kommune hvor det er båndtvang hele året. Over alt untatt noen få steder hvor hunder i innhegning kan løpe fritt, og de holder jeg meg borte fra!

Hadde det ikke vært båndtvang hadde jeg respektert det og i tilfellet holdt meg borte fra steder det ferdes løse bikkjer. Derfor mener jeg absolutt at hundeeiere må ta hensyn til at det ER båndtvang, og ikke syte dersom hunden deres får svi pga. at de ikke er sitt ansvar bevisst! Det er tross alt hundeeier som gjør noe galt i utgangspunktet, og setter dernest hunden i fare for å få seg en trøkk av folk som ikke har tenkt å vise mer respekt for hund/eier enn det eier av hunden gjør..

 

Jada-jada.. Det er nå sikkert 8 gangen du skriver dette og det er ingen som er uenige med deg i båndtvangen! Mange er derimot uenige med måten du reagerer på så vennligst slutt å blande disse sammen.

Lenke til kommentar
Greit nok det, men som jeg har sagt tidligere bor jeg i en kommune hvor det er båndtvang hele året. Over alt untatt noen få steder hvor hunder i innhegning kan løpe fritt, og de holder jeg meg borte fra!

Hadde det ikke vært båndtvang hadde jeg respektert det og i tilfellet holdt meg borte fra steder det ferdes løse bikkjer. Derfor mener jeg absolutt at hundeeiere må ta hensyn til at det ER båndtvang, og ikke syte dersom hunden deres får svi pga. at de ikke er sitt ansvar bevisst! Det er tross alt hundeeier som gjør noe galt i utgangspunktet, og setter dernest hunden i fare for å få seg en trøkk av folk som ikke har tenkt å vise mer respekt for hund/eier enn det eier av hunden gjør..

 

Jada-jada.. Det er nå sikkert 8 gangen du skriver dette og det er ingen som er uenige med deg i båndtvangen! Mange er derimot uenige med måten du reagerer på så vennligst slutt å blande disse sammen.

 

Må jo gjenta det, for det er mange her som tydeligvis ikke skjønner/vil skjønne poenget mitt.. Hvordan jeg velger å reagere får bli opp til meg. Annser det som helt fair at jeg gjør det ettersom min reaksjon kun kommer som en følge av det hundeeier velger å gjøre.

Pepperspray er en grei og effektiv måte for meg, og derfor benytter jeg den.

Lenke til kommentar
Men selv om det er båndtvang og den brytes jo temmelig ofte her jeg bor. av meg selv og andre, Så går det ann(om du har såpass kontroll på dyret) at man kaller inn dyret om man ser noen andre og holder hunden til dem er nær deg så spørr man dem om det er greit at du har hunden løs (om dem absolutt skal være i nærheten.) men så syns jeg at skal hunden være løs i det hele tatt så bør man ha en viss kontroll på dyret da. Men det er jo bare min mening. Og hva jeg mener om sprayen har jeg allerede sagt så...

 

Er akuratt DET der som er problemet hos folk,har ingenting med saken å gjøre om du har kontroll eller ikke,plutselig så kommer ikke hunden tilbake,den hunden som du TRODDE du hadde kontroll på.

 

Har hendt ofte at hunder kommer løpende mot meg,er blir litt småskeptisk,så kommer eieren etterpå og sier"han/hun er ikke farlig,den gjør ingenting",!!!hallo..har så lite å si,det er båndtvang din idiot.Eg driter i om hunden din er like kosete som en banan og ikke gjør en flue fortred

 

Hundene skal i bånd.Punktum

 

Vel grin så mye du vil. Regler er til å brytes. speesiellt denne.

 

Ciryaher:

Kan vel ikke si meg helt enig med deg at det ikke er noen som er uenig i båndtvangen ut fra dette..

Slike holdninger gjør at jeg ikke synes min handling er gal i det heletatt. Og slike holdninger er det mange av.

Lenke til kommentar
Ciryaher:

Kan vel ikke si meg helt enig med deg at det ikke er noen som er uenig i båndtvangen ut fra dette..

Slike holdninger gjør at jeg ikke synes min handling er gal i det heletatt. Og slike holdninger er det mange av.

Beklager, burde egentlig sett den komme. :)

 

Flertallet eller de aller fleste. ;)

Det vil alltid være noen som bryter reglene uansett, men de er det ikke noe å gjøre med. Hvis noen har bestemt seg for å bryte loven om båndtvang vil de ikke slutte med det fordi du legger fram trusler mot deres hund i en slik sak (selv om de bryter loven i utgangspunktet).

 

Nå tror jeg riktignok RaW_DeNiM vet hvorfor vi har båndtvang og respekterer dette. Han sier dette mest for å provosere, eller for å poengtere at han begynner å bli lei av de samme argumentene igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Ciryaher:

Kan vel ikke si meg helt enig med deg at det ikke er noen som er uenig i båndtvangen ut fra dette..

Slike holdninger gjør at jeg ikke synes min handling er gal i det heletatt. Og slike holdninger er det mange av.

Beklager, burde egentlig sett den komme. :)

 

Flertallet eller de aller fleste. ;)

Det vil alltid være noen som bryter reglene uansett, men de er det ikke noe å gjøre med. Hvis noen har bestemt seg for å bryte loven om båndtvang vil de ikke slutte med det fordi du legger fram trusler mot deres hund i en slik sak (selv om de bryter loven i utgangspunktet).

 

Nå tror jeg riktignok RaW_DeNiM vet hvorfor vi har båndtvang og respekterer dette. Han sier dette mest for å provosere, eller for å poengtere at han begynner å bli lei av de samme argumentene igjen og igjen.

 

Ja, men det er her personer som meg selv kommer inn. Hvorfor skal da jeg "snu det andre til"? Å si noe nytter ikke. Det er prøvd.

Jeg har sagt det før, og sier det igjen :tease: : Dersom båndtvangen overholdes gjør heller jeg ingenting. Men de som velger bevisst og opptre respektløst får med samme mynt tilbake. At det er hunden dette går utover får de ta på egen kappe da de velger å utsette den for dette!

Lenke til kommentar
Ciryaher:

Kan vel ikke si meg helt enig med deg at det ikke er noen som er uenig i båndtvangen ut fra dette..

Slike holdninger gjør at jeg ikke synes min handling er gal i det heletatt. Og slike holdninger er det mange av.

Beklager, burde egentlig sett den komme. :)

 

Flertallet eller de aller fleste. ;)

Det vil alltid være noen som bryter reglene uansett, men de er det ikke noe å gjøre med. Hvis noen har bestemt seg for å bryte loven om båndtvang vil de ikke slutte med det fordi du legger fram trusler mot deres hund i en slik sak (selv om de bryter loven i utgangspunktet).

 

Nå tror jeg riktignok RaW_DeNiM vet hvorfor vi har båndtvang og respekterer dette. Han sier dette mest for å provosere, eller for å poengtere at han begynner å bli lei av de samme argumentene igjen og igjen.

 

Stemmer nok det. Men ja jeg bryter båndtvangen. Men ikke helt sånn uten videre. Da er jeg enten på ett område jeg har full oversikt over. DVS mange mange meter. Eller plasser jeg vet at andre slipper dyra sine løs. Og skulle det komme noen uten hund så setter jeg på båndet og venter til dem er borte eller så spør jeg om det er greit at jeg slipper. men som sagt pepperspray betyr bare bråk fra alle kanter. (gleder med til 21 august:D)

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...