Amon Amarth Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hei, jeg skal investere i et nytt skjermkort, men jeg vet ikke helt hvilket jeg skal ha. Har ikke tenkt å betale alt for mye for det. Jeg lurte egentlig bare om noen hadde noe erfaring med dette kortet: XFX GeForce 8800GT 600M 512MB DDR3, PCI-Express 2.0 2xDVI, Black-PCB Jeg vurderer å kjøpe det, men lurer litt på hva de mener på komplett når det står "Med power management for viftekontroll". Jeg må også sjekke om jeg har PCI-Express, må jeg åpne shiat'n og se på det skjermkortet jeg har inni fra før da? (nVidia GF7200GT eller noe...) Eller kan jeg gjøre det ved å gå på egenskaper? På forhånd takk, trenger raske svar btw. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 8800GT er gode kort det ja, om det er mest for pengene lengre er jeg usikker på siden jeg ikke har fulgt særlig med på 9XXX-serien Om du har pci-e kan du sjekke med programmet SIW Lenke til kommentar
Amon Amarth Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) 8800GT er gode kort det ja, om det er mest for pengene lengre er jeg usikker på siden jeg ikke har fulgt særlig med på 9XXX-serien Om du har pci-e kan du sjekke med programmet SIW Takker for raskt svar herlig. Angående GF9xxx serien, så er 9seriens version av samme kortet (XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP) rimelig likt, men bedre. men så koster det også 800-900kr mer da Enda ett spørsmål, gidder ikke lage ny tråd for det. Jeg lurer også på om jeg burde kjøpe prosessor før jeg kjøper skjermkort (skal oppgradere skjermkort / ram / prosessor, da jeg har helt nytt hovedkort) skjermkortet er som sagt GF7200GT eller noe. Prosessoren er en 3.6ghz singelcore (prosessoren jeg skal kjøpe er AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core 2.5 GHz Boxed, 4MB Cache, Socket AM2+, 1 Men jeg vet ikke hvilken jeg skal kjøpe først. jeg har 2gb ram, og klarer meg fint med det til jeg har kjøpt skjermkort og CPU. Da investerer jeg bare en 600kr eller noe i Corsair 4gb ram eller noe. Endret 20. mai 2008 av Amon Amarth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå